Gjest mor til 4 åring Skrevet 16. juli 2013 #1 Skrevet 16. juli 2013 Hei! Er en mor til en 4 åring og bor i Oslo.. Synes ungen min begynner å vokse seg til å forstå miljøet rundt seg. Jeg har lenge tenkt på å flytte ut av Oslo, men har aldri hatt anledningen. akkurat nå så er jeg ute etter et sted å bo, men er veldig usikker på hvor jeg skal flytte hen. det finnes veldig mange fine steder å bo i Norge, men stiller krav til hvor jeg skal bo, siden har tenkt å bo der permanent. har heller ikke så veldig lyst til å flytte ungen min fra sted til et annet. Jeg er ute etter et familievennlig miljø, samt vil jeg ha flere arbeidsmuligheter og billigere husleie.. egentlig så er ikke det så veldig viktig med billig siden har tenkt å kjøpe bolig, så fort jeg innser at stedet er trivelig for oss. Har tenkt en del på Arendal og Porsgrunn, men der er det ikke noe særlig arbeidskrav. Vil samtidig ikke flytte så veldig langt fra Oslo, siden har familie her, men tenkte på en 2-3 timers avstand med bil. kunne godt tenkt meg et sted innenfor Telemark, agder, Buskerud, Vestfold. Kom gjerne med andre forslag Setter stor pris på deres svar.. tusen takk
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2013 #4 Skrevet 17. juli 2013 Follo/Ski? kort vei inn til Oslo, men er alikevel 'skjermet'. Veldig godt miljø og flere jobbmuligheter. Anonymous poster hash: 4aa66...2ab
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2013 #5 Skrevet 17. juli 2013 ville holdt meg unna porsgrunn/skien. rett og slett fordi skien er det så mye rus og dritt at ja. ikke mye bedre enn oslo for ¨si det sånn... vis det er det du vil vekk fra er det ikke stedet å velge. Skien er verre enn porsgrunn men de er såpass nærme disse byene. Anonymous poster hash: 9a870...07c
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2013 #6 Skrevet 17. juli 2013 Blaker i Sørum kommune. Vet om flere som har flyttet dit med familien sin og har jobb i Oslo. Det er 30min med tog derfra inn til Oslo. Anonymous poster hash: 185e7...740
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2013 #7 Skrevet 17. juli 2013 Det er rus og dritt nesten over alt. Kommer ikke unna det, tror jeg. Er selvfølgelig steder hvor det ikke er like synlig som i Oslo da. Men tror faktisk man kan få tak i noe dritt over alt. Det viktigste er å oppdra barna med riktige holdninger, håpe at de skaffer seg sunne interesser og riktige venner, samt at skolen må følges opp. Vet det er rus her hvor jeg bor, men tanken på å komme i kontakt med slike mennesker som driver med det, eller å prøve det er veldig langt fra min virkelighet.. Selv om det i nærområdet. Har fått god oppdragelse og hatt venner fra stabile hjem med samme gode oppdragelse og verdier. Anonymous poster hash: 5c4e3...94e
Gjest mor til 4 åring Skrevet 18. juli 2013 #8 Skrevet 18. juli 2013 Det er rus og dritt nesten over alt. Kommer ikke unna det, tror jeg. Er selvfølgelig steder hvor det ikke er like synlig som i Oslo da. Men tror faktisk man kan få tak i noe dritt over alt. Det viktigste er å oppdra barna med riktige holdninger, håpe at de skaffer seg sunne interesser og riktige venner, samt at skolen må følges opp. Vet det er rus her hvor jeg bor, men tanken på å komme i kontakt med slike mennesker som driver med det, eller å prøve det er veldig langt fra min virkelighet.. Selv om det i nærområdet. Har fått god oppdragelse og hatt venner fra stabile hjem med samme gode oppdragelse og verdier. Anonymous poster hash: 5c4e3...94e takk for svar jo jeg prøver så godt jeg kan. leser bøker fra barnepsykologer og barne-filosofer og er hele tiden ops på holdningene hans.. Sitter ofte rundt spisebordet å forteller han hva jeg har opplevd på jobben og forventer at han forteller hva han har gjort i bhg og hvem han har lekt med, synes det er litt for tidelig, men godt å gjøre han vant til å prate åpent om venna sine til meg og hva de holder på med uten tilsyn av voksne. Her i Oslo er det ikke lett å holde han unna sånne type mennesker.. de finnes jo overalt.. jeg er oppvokst i Oslo og har gått på tre forskjellige videregående skoler, på forskjellige steder rundt om kring i Oslo, fikk sett ungdommer drive med dritt i de to første, men den siste var i oslo vest, tror det var grunnen..
Gjest mor til 4 åring Skrevet 18. juli 2013 #9 Skrevet 18. juli 2013 her var det jammen mange gode svar tusen takk dere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå