AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #1 Skrevet 16. juli 2013 Jeg får første babyen min i oktober og lurer på hva jeg bør kle på babyen i vogna om vinteren og hva jeg bør pakke rundt han. Bør jeg kle babyen godt og i tillegg ha dyne OG vognpose? Tenker da om det er ca 0 grader eller kaldere. Anonymous poster hash: 19952...5e5
Stinelin Skrevet 16. juli 2013 #2 Skrevet 16. juli 2013 På det kaldeste, 10-12 minus, hadde vi på ullbody og ullstrømpis som han alltid hadde på inne, og tykk eller tynn ulldress ettersom. Ved litt mildere vær brukte vi ofte ullbody/strømpis og ei ulljakke, fordi det gjerne blir kaldere på overkroppen enn lengre ned i posen hvor kroppen er mer dekt av posen. Og lue, votter og tykke sokker da, ulik tykkelse etter temperaturen. Og vindtrekk på vogna. Ligger på lammeskinn og i tykk vognpose + vindtrekk om vinteren. Dyne bruker vi bare i den varme årstiden. Er det under 10-12 minus sover han inne.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #3 Skrevet 16. juli 2013 Vi fikk baby i desember. De første 2 mnd lå han i ullbody og ullstilongs + strikket ulldress. Lue, skjerf og votter. Lå i tykk lammeskinnspose og et tynt vognteppe i ull oppå, og vidtrekk på vogna. Var av og til litt kald på hender og kinn, men glovarm ellers. Varm type! Når han vokste ut av dressen brukte han jakke og ullsokkar og vanlig bukse utenpå stilongsen. Aldri kald. Etter hvert utover våren lå han gjerne i bomull også oppi lammeskinnsposen. Vanskelig med påkledning, men kjenn i nakken om babyen er passe varm Anonymous poster hash: 8bc7e...5c1
Gjest pysepusen Skrevet 16. juli 2013 #4 Skrevet 16. juli 2013 Rundt 0 grader har han ligget i vinterposen (EasyGrow) og hatt på seg ullundertøy med strikkeklær oppå. Så har vi på dyne/teppe alt etter hvor kaldt det er.
Adrianne Skrevet 16. juli 2013 #5 Skrevet 16. juli 2013 Signerer på ullundertøy med strikkeklær (eller ullfleecedress ala Nøstebarn) utenpå. Og lammeskinn + vognpose og vindtrekk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå