AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #1 Skrevet 16. juli 2013 Jeg synes det er kleint når en mor skryter av utseendet til datteren min, også kan ikke jeg gi samme skryt igjen om hennes barn. Det er jo ikke alle barn som er like pene, å her om dagen skrøyt en mor av min datter, sa at hun er så pen. Datteren til denne moren er både litt rund, har veldig markerte trekk og har briller. Jeg fikk meg ikke til å si at hennes datter var pen, for det ville ikke kommet fra hjertet, men prøver selvsagt å finne positive ting å si om andre barn, men det er ikke alltid like lett når man ikke kjenner de så godt, for kan man ikke skryte av utseendet så må det være ferdighetene eller personligheten man kan dra fram som noe positivt. Nå er ikke jeg så opptatt av utseende, men det var den andre moren som dro fram dette, å da føler jeg selvsagt for å si noe positivt igjen. Flere som opplever og føler det samme? Anonymous poster hash: 8d397...3b2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #2 Skrevet 16. juli 2013 Hva med "ja det er noen skjønne jenter vi har!" Er da ikke så vanskelig å si noe sånt:)Anonymous poster hash: 83703...0da 23
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #3 Skrevet 16. juli 2013 Hva med "ja det er noen skjønne jenter vi har!" Er da ikke så vanskelig å si noe sånt:)Anonymous poster hash: 83703...0da Pleier selvsagt å si det, å snakke om hvor fine jenter de er, hvor heldige vi er som har sånne fine friske jenter osv, men synes likevel det er kleint... Anonymous poster hash: 8d397...3b2
Lou Salome Skrevet 16. juli 2013 #4 Skrevet 16. juli 2013 Da lyver man! "Ja, jammen er vi heldige som har så fine jenter!" Ja, "Lillepia di" er jo også pen". Noen ganger MÅ man lyve. 6
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #5 Skrevet 16. juli 2013 Da lyver man! "Ja, jammen er vi heldige som har så fine jenter!" Ja, "Lillepia di" er jo også pen". Noen ganger MÅ man lyve. Selvsagt gjør man det, men er redd det høres falskt ut. Derfor fokuserer jeg på at de er fine å ikke snakker om utseende. Det er forresten ikke småjenter det er snakk om men tidlig tenårene... Anonymous poster hash: 8d397...3b2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #6 Skrevet 16. juli 2013 Jeg synes det er tåpelig å skryte av utseende til folk. Uansett om man er barn eller voksen. Synes flere burde fokusere mer på egenskaper i stedet. Ja, jeg er nok under 5'eren på "finhetsskalaen" selv. Anonymous poster hash: 0999b...c2f 4
Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2013 #7 Skrevet 16. juli 2013 Jeg synes det er tåpelig å skryte av utseende til folk. Uansett om man er barn eller voksen. Synes flere burde fokusere mer på egenskaper i stedet. Ja, jeg er nok under 5'eren på "finhetsskalaen" selv. Anonymous poster hash: 0999b...c2f Enig!
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #8 Skrevet 16. juli 2013 Du må bare lyve. Jeg mener det er tullete selv, men du kan ikke forvente å oppleve suksess med et minikorstog mot idiotiske sosiale konvensjoner. Du vil bare bli sær. Folk aner ikke om du lyver, de opplever det ikke som falskt. De aller fleste av dem har løyet tilsvarende selv på et tidspunkt, og du har garantert blitt løyet til på samme måte selv uten å merke det.Anonymous poster hash: ffdf3...0b2 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #9 Skrevet 16. juli 2013 Det er veldig vanskelig. Jeg kan selv se barn jeg syns er utrolige vakre, og barn som er mindre pene. Jeg merker at det er vanskeligere å si Å, så søt" til en stygg unge fremfor et vakkert barn. Derfor pleier jeg å si "så flink og god du er" uansett om barnet er vakkert eller mindre pent. Egentlig er det best å ikke si noe om man ikke klarer å si noe fint, Men de som har stygge og mindre pene barn - de vet vel selv at de har det? Anonymous poster hash: 3d39f...677 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #10 Skrevet 16. juli 2013 Jeg vil vel tro at alle barn er pene i foreldrenes øyne. ts Anonymous poster hash: 8d397...3b2 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #12 Skrevet 16. juli 2013 Det er antagelig noe annet pent du kan si om denne jenta, som f.eks at hun er flink på skolen/flink i en fritidsaktivitet/en god venn Da sier du noe både oppriktig og positivt. Anonymous poster hash: 2d8c8...039
Gjest Keikolina Skrevet 16. juli 2013 #13 Skrevet 16. juli 2013 For en trist verden vi lever i. Uff ja
Teriyaki Skrevet 16. juli 2013 #14 Skrevet 16. juli 2013 Det er antagelig noe annet pent du kan si om denne jenta, som f.eks at hun er flink på skolen/flink i en fritidsaktivitet/en god venn Da sier du noe både oppriktig og positivt. Anonymous poster hash: 2d8c8...039 TS sin venninne: Så vakker datteren din er! TS: Takk! Din datter er jo veldig flink i matte! TS sin venninne tenker: Hmmm..Hun synes tydeligvis ikke at min datter er pen... Det er jo ganske åpenbart når man besvarer et slikt kompliment med noe helt annet enn det opprinnelige komplimentet. Da er det bedre å bare si "ja vi har noen fine jenter". Så kan man heller kommentere hvor flink datteren er i matte ved en annen anledning. 8
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #15 Skrevet 16. juli 2013 Jeg synes det er kleint når en mor skryter av utseendet til datteren min, også kan ikke jeg gi samme skryt igjen om hennes barn. Det er jo ikke alle barn som er like pene, å her om dagen skrøyt en mor av min datter, sa at hun er så pen. Datteren til denne moren er både litt rund, har veldig markerte trekk og har briller. Jeg fikk meg ikke til å si at hennes datter var pen, for det ville ikke kommet fra hjertet, men prøver selvsagt å finne positive ting å si om andre barn, men det er ikke alltid like lett når man ikke kjenner de så godt, for kan man ikke skryte av utseendet så må det være ferdighetene eller personligheten man kan dra fram som noe positivt. Nå er ikke jeg så opptatt av utseende, men det var den andre moren som dro fram dette, å da føler jeg selvsagt for å si noe positivt igjen. Flere som opplever og føler det samme? Hva har briller med utseende å gjøre TS? Anonymous poster hash: d3a71...cda
Gjest Bolsjevidkun Skrevet 16. juli 2013 #16 Skrevet 16. juli 2013 (endret) Spoiler: Ungen som alltid får skryt for utseendet sitt vil ende opp med å slite i voksen alder, skrive innlegg på KG av typen "Hvorfor blir jeg alltid forlatt?", stå igjen med et ødelagt selvbilde knyttet til egen personlighet og bruke sex til å kompensere for manglende vedvarende interesse fra det motsatte kjønn. Den stygge ungen vil innse nødvendigheten av å utvikle en personlighet og en eller annen form for kompetanse eller talent...men selv det vil kanskje ikke være nok. Begge er fucked. Ja, det er en trist verden vi lever i noen ganger. Heldigvis finnes Vodka. Endret 16. juli 2013 av Bolsjevidkun 1
Patronus Skrevet 16. juli 2013 #17 Skrevet 16. juli 2013 Å herremin.. Jeg blir direkte flau av å lese.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #18 Skrevet 16. juli 2013 Spoiler: Ungen som alltid får skryt for utseendet sitt vil ende opp med å slite i voksen alder, skrive innlegg på KG av typen "Hvorfor blir jeg alltid forlatt?", stå igjen med et ødelagt selvbilde knyttet til egen personlighet og bruke sex til å kompensere for manglende vedvarende interesse fra det motsatte kjønn. Den stygge ungen vil innse nødvendigheten av å utvikle en personlighet og en eller annen form for kompetanse eller talent...men selv det vil kanskje ikke være nok. Begge er fucked. Ja, det er en trist verden vi lever i noen ganger. Heldigvis finnes Vodka. Jaja, å det finnes det noe forskning på? Min datter er normalt opptatt av utseendet, men hun er opptatt av å se bra ut. Hun har som andre tenåringer sine komplekser å synes ikke selv hun er noe å se på. Jeg vil si hun er empatisk å ellers en behagelig person. Men nå er det andre enn henne som skryter av utseendet hennes. Jeg vil tro det hadde vært annerledes om hun og jeg hadde vært veldig opptatt av det å til stadighet snakket om det. Ts Anonymous poster hash: 8d397...3b2
Gjest Riskjeks Skrevet 16. juli 2013 #19 Skrevet 16. juli 2013 Går det ikke an å bare si "så hyggelig å høre" eller noe? For øvrig enig med dem som påpeker at for mange komplimenter om utseende ikke er bra. Mange pene jenters selvbilde er bygget nesten utelukkende på kropp/utseende, noe som er negativ både på generell basis og spesielt fordi det pene utseende gjerne ikke varer evig...
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #20 Skrevet 16. juli 2013 TS sin venninne: Så vakker datteren din er! TS: Takk! Din datter er jo veldig flink i matte! TS sin venninne tenker: Hmmm..Hun synes tydeligvis ikke at min datter er pen... Det er jo ganske åpenbart når man besvarer et slikt kompliment med noe helt annet enn det opprinnelige komplimentet. Da er det bedre å bare si "ja vi har noen fine jenter". Så kan man heller kommentere hvor flink datteren er i matte ved en annen anledning. Ok, ser den, at det kan virke litt "unaturlig" i denne sammenheng. Men jeg er veldig for å gi barn ros pga fine ting de gjør, eller gode egenskaper, i stedet for å gjøre utseendet til et samtaleemne. Og moren hennes synes antagelig at sin egen datter er søt og pen, på samme måte som TS synes at hennes datter er søt og pen Kanskje den andre moren genuint mener at begge jentene er pene, og ikke tenkte over at hun kan få en slik reaksjon? Anonymous poster hash: 2d8c8...039
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå