Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann

Jeg lurer på å sette sammen en spilleliste, musikk har mye å si for mitt fokus og avslapping generelt (studier, eksamen osv) og ved første tanke tenkte jeg at rolig musikk sikkert er best..

Men jeg er ikke så sikker?

Jeg vl være hjemme så lenge som mulig da fødselen starter, og evt ta med ipod/cd til fødehotellet.

Har du noen erfaring eller tips til musikk som passer til å føde ? :) Jeg er ganske alt-etende..

Enya har jeg tenkt på, og Chicane - Saltwater er ganske chill f.eks....

Anonymous poster hash: 66490...ea4
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Sett sammen en liste av musikk du liker.

Jeg lagde en spilleliste på Spotify på telefonen med masse forskjellige sanger som jeg liker, både rolige og noen med mer fart i.

Tror jeg hørte på musikk i kanskje en halvtime under fødselen. Jeg brukte heller tiden på å snakke med samboeren, se litt TV og ellers konsentrere meg om pusten.

Endret av -Mala-
Gjest HappyWaffle
Skrevet

de jeg kjenner som har fått barn sier at musikken blir glemt. de vil mye heller fokusere på mannen og det som skjer :) funker sikekrt for mange altså er ikke det jeg sier :P men vær obs på at du kommer til å ha andre tanker enn musikk ;)

AnonymBruker
Skrevet

Er helt enig i det dere sier, at musikken kommer sikkert til å glemmes lett :fnise:

Jeg går nå på gravidyoga og der har vi mange pusteøvelser, og jeg tenker kanskje at hvis jeg har med meg noe lignende at jeg likevel klarer å holde fokus på pustingen. Likevel bør jeg jo ikke planlegge for mye, så jeg tenker kanskje jeg lager klart en liste og så ser hva som skjer..! :)

Anonymous poster hash: 66490...ea4
Gjest Magdalene
Skrevet

Musikk var gull verdt for meg i starten hvertfall. Frem til det ble så vondt at jeg ikke klarte å gå/danse mer ;)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hørte på Taake - Hennes Kalde Skamlepper. Repeat gjennom hele greia! :danse:

Anonymous poster hash: 0c747...44b
AnonymBruker
Skrevet

Last ned albumene til denne gruppa, så kommer du greit igjennom det! :tommel:

Anonymous poster hash: fc450...2ae
Skrevet

Jeg hadde med musikk. Planen var at jeg skulle føde til metallica. Det skjedde ikke..

Skrevet

Vi fikk låne en CD på føden, for hadde ikke tenkt på det selv. Klassisk musikk, Mozart, Bethoven og slikt. Det var faktisk ganske passende. :) Riktig nok den perioden på to timer hvor epiduralen hadde effekt. Ellers i forløpet så enset jeg ikke musikken.

Skrevet

Det stod cd-spiller/radio på fødestuen da jeg fikk de to første på 90-tallet. Etter å kjedet meg en stund i løpet av den første fødselen, tok jeg med meg en bok til fødsel nr. 2. Der fikk jeg lest et par timer før pressriene satte inn.

Skrevet

Haha, jeg skal ha Rihanna-spilleliste under min ;)

Skrevet

Jeg lagde to spillelister til første fødsel, en rask/glad liste og en med rolig, avslappende musikk.

Ble ikke brukt. Til andre fødsel tenkte jeg ikke på verken før eller under.

Men altså, det er jo bra spillelister uansett, har dem fortsatt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte å be om P1, hører alltid på radio. Håper å føde til Reidar Kjæstad i ettermiddagssendingen, evt. Pål Plassen i Norgesglasset. :)

Anonymous poster hash: 38627...45e
Skrevet

Hadde med musikk til første fødsel. Viste seg jeg ikke orket forstyrrelser under riene, måtte ha det helt tysst. Så ble ikke brukt. Musikken ble igjen hjemme for andre fødsel, godt valg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...