Gå til innhold

Forenklet tollbehandling og feil i utregning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå trenger jeg litt hjelp fra de kloke hoder her inne.

Jeg har kjøpt mye fra diverse nettbutikker og aldri fått krav om forenklet tollbehandling da jeg alltid har holdt meg under 200 kroners grensen.

Dette gjorde jeg også denne gangen i en bestilling fra lookfantastic. Ordren lød på 22,02 britiske pund, og kursen i følge tollvesenet den dagen var 8,990

Etter min utregning skulle dette da bli 197,95 nkr, eller er jeg helt på feil jorde??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå trenger jeg litt hjelp fra de kloke hoder her inne.

Jeg har kjøpt mye fra diverse nettbutikker og aldri fått krav om forenklet tollbehandling da jeg alltid har holdt meg under 200 kroners grensen.

Dette gjorde jeg også denne gangen i en bestilling fra lookfantastic. Ordren lød på 22,02 britiske pund, og kursen i følge tollvesenet den dagen var 8,990

Etter min utregning skulle dette da bli 197,95 nkr, eller er jeg helt på feil jorde??

Problemet er at det er fortollingstidspunktet som gjelder, ikke dagen du bestilte.

Om fortollingstidspunktet var etter 30. juni har du fått en mye høyere kurs enn 8,99, siden den norske krona har falt en del i det siste mot de fleste valutaer.

Skrevet

Problemet er at det er fortollingstidspunktet som gjelder, ikke dagen du bestilte.

Om fortollingstidspunktet var etter 30. juni har du fått en mye høyere kurs enn 8,99, siden den norske krona har falt en del i det siste mot de fleste valutaer.

Tusen takk for svar. Dette var jeg ikke klar over og det innebærer faktisk at man må legge inn en mye større margin for man vet jo aldri når fortollingstidspunktet blir.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...