AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #1 Skrevet 16. juli 2013 Vi har et barn fra før. Jeg ønsker barn som har bursdag på omtrent samme tidspunkt, da alle klærne fra første barn skal lett arves av andre barn. Samtidlig blir det lett å si hvilke aldersforskjel de har. Til høsten begynner jeg i ny arbeidsplass. Der er det snak om kontaktlærer stilling. Om om vi skal planlegge barn nr. 2 bør vi begynne ca en mnd etter min oppstart i ny stilling. Er det lurt? Hvordan ser dere på nye ansatte som blir gravide med en gang de kommer? Vi kan godt vente med da blir eldste barnet stor. Anonymous poster hash: 94e77...c96
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #2 Skrevet 16. juli 2013 Hvorfor vente? Ting kan ta tid uansett. Ville i alle fall vært fast ansatt først! Kjør på, du! Anonymous poster hash: d1818...27e
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #3 Skrevet 16. juli 2013 Ser det praktiske, men dere burde strengt tatt bare vært glad for å i det hele tatt få barn, ikke fordi det er lett å si aldersforskjellen.. Ellers lurer jeg på om du har prøvetid i den nye jobben? Om du skulle bli sykemeldt pga. problemer i svangerskapet så bli også prøvetiden forskjøvet, og har du da rett på foreldrepenger? Jeg vet ikke, men en kollega snakket om den problemstillingen.. Anonymous poster hash: 4988a...ce7
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #4 Skrevet 16. juli 2013 Vi begynte prøvingen da jeg fikk et årsvikariat. Ble gravid i oktober. Var ikke høy i hatten da jeg fortalte det til rektor, men han gratulerte Det vil jo aldri passe på ene eller andre måten, så kjør på!Anonymous poster hash: 8b219...560
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #5 Skrevet 16. juli 2013 TS her. Jeg har fast jobb. Det er 6 mnd prøvetid da jeg begynner i en ny kommune. Jeg har ikke hatt et eneste dag borte fra jobb ved første graviditet, bortsett fra den dagen vi skulle på ultralyd ved Ahus (en del reisetid). Kan ikke tenke meg å bli sykkemeld selv om alt kan li anerledes. Jeg er ikke norsk og i min kultur er det ikke vanlig å bli sykemeldt pga. kvalme osv. Jeh sier Graviditet er ingen sykdom og står for det. Jeg er sikker på at jeg graviditet følger jeg at jeg har mer krefter en vanlig. Det er bare latskap som kan finne plass spesielt om helgene. Ikke kritiser min holdning da det er bare det Jeg menner og svangerskap og sykemelding. På den gamle arbeidsplassen jobbet jeg i tre år (fast) etter masterstudium før jeg ble gravid. Derfor var det lett å følge at alt var til riktig tid. Merker at de som kommer til skolen for årsvikariat og blir gravide, kommer ikke tilbake etter permisjonstiden. Anonymous poster hash: 94e77...c96
SmallTalk Skrevet 16. juli 2013 #6 Skrevet 16. juli 2013 Du kan godt få en ærlig mening, og den er at det er idioti å begynne å prøve 1 mnd etter at du har begynt i ny jobb, og da spesielt i en jobb som kontaktlærer. Og skal jeg være ærlig så er det en smule spesielt om man blir gravid allerede med en gang man har begynt i ny jobb. Da rekker man knapt nok å komme inn i den nye jobben før man er borte igjen.
Teriyaki Skrevet 16. juli 2013 #7 Skrevet 16. juli 2013 Jeg tenker at du må bare kjøre på. Men vær forberedt på at svangerskapet kan utarte seg annerledes enn første gang. At du har vært gravid før, vil forøvrig ikke si at du sitter med fasiten. Folk kan bli så syk av graviditeten at de blir innlagt på sykehus, så at noen blir sykemeldt når de er gravid, er helt normalt, og helt forståelig. Selv skal vi starte prøvingen august/september neste år. Da har jeg vært i jobb i ca. to måneder. Ikke ideelt, men jeg ønsker ikke mer aldersforskjell mellom barna. Det blir da rundt 3,5 år, og det er mer enn nok synes jeg.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #8 Skrevet 16. juli 2013 Du kan godt få en ærlig mening, og den er at det er idioti å begynne å prøve 1 mnd etter at du har begynt i ny jobb, og da spesielt i en jobb som kontaktlærer. Og skal jeg være ærlig så er det en smule spesielt om man blir gravid allerede med en gang man har begynt i ny jobb. Da rekker man knapt nok å komme inn i den nye jobben før man er borte igjen. TS igjen. Det er jeg helt enig med. Jeg vil selv jobbe mer før jeg får et barn til. Da er det bare å bli vant til tanken at det blir ikke noen to tette barn har i familien. Jeg blir kontaktlærer i en ungdomsskole. Om jeg blir gravid dette skoleåret og i permisjon neste år, kommer jeg til å ta over klassen min igjen i 10. klasse. Ellers må jeg gi ansvar for klassen min i den viktigste 10. trinn til en lærer som kjenner de ikke så godt. Jeg tenker t da svikter jeg dem. Anonymous poster hash: 94e77...c96
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå