AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #1 Skrevet 16. juli 2013 i løpet av en dag eller en uke i forhold til kaloriinntak når jeg ønsker å gå ned 2 kg på litt over 2 uker? Jeg la om kostholdet og begynte å trene for et par måneder siden. Jeg gikk ned litt etter litt, men i det siste har det blitt lite trening av forskjellige grunner, så vektnedgangen har stngert litt. Nå har det roet seg her så nå blir det treningstid igjen, litt mer travelt neste uke, men jeg ska få det til da og. Jeg må bare. Jeg har SÅ lyst til å nå delmålet mitt til den datoen jeg satte. Det er så godt og ekstra motiverende. Satte også den dagen pga at det er en spesiell begivenhet.. Takker for svar. Anonymous poster hash: 84814...629
Hamburger1 Skrevet 16. juli 2013 #2 Skrevet 16. juli 2013 Prøv å ligg på cirka 1500 kalorier, unngå karbo. Den beste treningsformen for å forbrenne fett er intervaller med høyt tempo. Vil du bare stramme litt opp så er styrketrening best uten tvil. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #3 Skrevet 16. juli 2013 Ligger på ca 1450-1550 kcal om dagen. Men ca hvor mange kcal bør jeg da forbrenne på trening? Går ut i fra den ca bereginga på trening og kcal beregning på greteroede.no. TS. Anonymous poster hash: 84814...629
Gjest Gresshoppesang Skrevet 16. juli 2013 #4 Skrevet 16. juli 2013 Du må ha et underskudd på ca 1000 ckal pr dag for å gå ned et kilo i uken. Hva er basalforbrenningen din? Dersom du har behov for 2000 ckal for å vedlikeholde vekten og du i snitt spiser 1500 ckal, må du da trene bort 500 ckal.
Løvetanten Skrevet 16. juli 2013 #5 Skrevet 16. juli 2013 Treningen betyr aller minst her. Om du skal nå et mål så er det kostholdet du skal legge fokus på- der ligger kiloene. Kutt karbo, spis nok mat og tren heller styrke for å forme kroppen og gi deg fin form.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #6 Skrevet 16. juli 2013 Du må ha et underskudd på ca 1000 ckal pr dag for å gå ned et kilo i uken. Hva er basalforbrenningen din? Dersom du har behov for 2000 ckal for å vedlikeholde vekten og du i snitt spiser 1500 ckal, må du da trene bort 500 ckal. Basalforbrenning? Aner ikke. Men en uke spiste jeg i snitt rett under 1500 og nesten ikke noe trening (så vidt over 200 kcal forbrent på en uke) så gikk jeg ikke noe ned.. Treningen betyr aller minst her. Om du skal nå et mål så er det kostholdet du skal legge fokus på- der ligger kiloene. Kutt karbo, spis nok mat og tren heller styrke for å forme kroppen og gi deg fin form. Jeg har gått fra et veldig usunt til et sunnere kosthold. Prøver hele tide å bli litt og litt sunnere. Men selv om jeg vil forte meg å ned 2 kg for å nå et personlig mål, så vil jeg spise "min" mat. Sånn lavkarbo er ikke noe for meg. Trener både styrke og kondisjon. Selvom jeg har et mål basert på vekt, prøver jeg å nå målene mine med et sunt kosthold og trening. Og går jeg ned i vekt med trening blir jeg også i bedre form og former kroppen. Merker jo resultater, mest på kondisjonen, og det styrker motivasjonen. Alt handler ikke om vekt. Anonymous poster hash: 84814...629
Løvetanten Skrevet 16. juli 2013 #7 Skrevet 16. juli 2013 Alt handler ikke om vekt. Anonymous poster hash: 84814...629 Fra originalinnlegget ditt så høres det sånn ut. Sitat: "Jeg har SÅ lyst til å nå delmålet mitt til den datoen jeg satte." Så derfor gav jeg mine råd ut fra det
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #8 Skrevet 16. juli 2013 Fra originalinnlegget ditt så høres det sånn ut. Sitat: "Jeg har SÅ lyst til å nå delmålet mitt til den datoen jeg satte." Så derfor gav jeg mine råd ut fra det Skjønner det. Anonymous poster hash: 84814...629
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå