Gå til innhold

Plutselig treg maskin - Win7 & alternativer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjører Win7 på en Samsung R530. Kom tilbake etter ferien og AVG fant en "trojan horse dropper generic8.rfj". Virusprogrammet klarte å fjerne denne, men maskinen er plutselig treg. Bokstavene henger ikke med mens jeg skriver her, Youtube hakker som bare det, og det å åpne en ny fane i Firefox er en påkjenning.

Hva kan jeg gjøre? Jeg kjører CCleaner regelmessig, AVG oppdateres og søker automatisk, Malwarebytes kjører jeg av og til og jeg mener også ellers å ha et ryddig datahode. Kanskje jeg må bare støvsuge maskinen igjen...!?

Anonymous poster hash: 68784...d33
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Reinstallere hva? Windows? :sjokkert: Tror neppe jeg har anledning til det - er en OEM-maskin.

Anonymous poster hash: b397a...71f
Skrevet

Da skal du uansett ha en OEM-disk eller en mappe på pc'en med filer som trengs til formatering.

Skrevet

Jeg kjører Win7 på en Samsung R530. Kom tilbake etter ferien og AVG fant en "trojan horse dropper generic8.rfj". Virusprogrammet klarte å fjerne denne, men maskinen er plutselig treg. Bokstavene henger ikke med mens jeg skriver her, Youtube hakker som bare det, og det å åpne en ny fane i Firefox er en påkjenning.

Hva kan jeg gjøre? Jeg kjører CCleaner regelmessig, AVG oppdateres og søker automatisk, Malwarebytes kjører jeg av og til og jeg mener også ellers å ha et ryddig datahode. Kanskje jeg må bare støvsuge maskinen igjen...!?

Anonymous poster hash: 68784...d33

Har pcen først fått virus er de ofte slik lagd at virusprogrammet ikke klarer å fjerne det helt, så lenge windows er oppe og går.

Prøv denne.

(Klikk på "Distributive", og last ned)

Brenn iso-filen og start maskinen med denne disken.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for lenken til Kaspersky! Er dette en rescuedisk som fungerer som et slags Live-OS som rydder opp - uten at jeg må forandre noe ved operativsystemet og dataen ellers?

Skrevet (endret)

Takk for lenken til Kaspersky! Er dette en rescuedisk som fungerer som et slags Live-OS som rydder opp - uten at jeg må forandre noe ved operativsystemet og dataen ellers?

Riktig! Du må bare få pcen til å starte opp fra cd, ikke fra hardisken. Det finner du nok ut selv tenker jeg.

Her er en videoveiledning.

Edit: Husk å oppdatere pcen etter at du har rensket den med Kaspersky. Windows update, antivirusprogrammet, flash, java, osv. Er pcen fulloppdatert skal det en del til for å få virus på den igjen.

Endret av Lutetium 71
Skrevet

Gikk det til helv.. ? Du burde fått den på nett nå, vil jeg tro.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for oppfølgingen. Har ikke prøvd ennå, holder på å pusse opp denne uken. Skal prøve det snart, høres veldig lovende ut.

AVG finner forresten ingenting lenger og jeg pleier å la alt oppdatere seg selv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...