AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #1 Skrevet 16. juli 2013 Jeg kjører Win7 på en Samsung R530. Kom tilbake etter ferien og AVG fant en "trojan horse dropper generic8.rfj". Virusprogrammet klarte å fjerne denne, men maskinen er plutselig treg. Bokstavene henger ikke med mens jeg skriver her, Youtube hakker som bare det, og det å åpne en ny fane i Firefox er en påkjenning. Hva kan jeg gjøre? Jeg kjører CCleaner regelmessig, AVG oppdateres og søker automatisk, Malwarebytes kjører jeg av og til og jeg mener også ellers å ha et ryddig datahode. Kanskje jeg må bare støvsuge maskinen igjen...!? Anonymous poster hash: 68784...d33
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #3 Skrevet 16. juli 2013 Reinstallere hva? Windows? Tror neppe jeg har anledning til det - er en OEM-maskin. Anonymous poster hash: b397a...71f
Minya Skrevet 16. juli 2013 #4 Skrevet 16. juli 2013 Da skal du uansett ha en OEM-disk eller en mappe på pc'en med filer som trengs til formatering.
Lutetium 71 Skrevet 16. juli 2013 #5 Skrevet 16. juli 2013 Jeg kjører Win7 på en Samsung R530. Kom tilbake etter ferien og AVG fant en "trojan horse dropper generic8.rfj". Virusprogrammet klarte å fjerne denne, men maskinen er plutselig treg. Bokstavene henger ikke med mens jeg skriver her, Youtube hakker som bare det, og det å åpne en ny fane i Firefox er en påkjenning. Hva kan jeg gjøre? Jeg kjører CCleaner regelmessig, AVG oppdateres og søker automatisk, Malwarebytes kjører jeg av og til og jeg mener også ellers å ha et ryddig datahode. Kanskje jeg må bare støvsuge maskinen igjen...!? Anonymous poster hash: 68784...d33 Har pcen først fått virus er de ofte slik lagd at virusprogrammet ikke klarer å fjerne det helt, så lenge windows er oppe og går. Prøv denne. (Klikk på "Distributive", og last ned) Brenn iso-filen og start maskinen med denne disken. 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #6 Skrevet 16. juli 2013 Takk for lenken til Kaspersky! Er dette en rescuedisk som fungerer som et slags Live-OS som rydder opp - uten at jeg må forandre noe ved operativsystemet og dataen ellers? Anonymous poster hash: b397a...71f
Lutetium 71 Skrevet 16. juli 2013 #7 Skrevet 16. juli 2013 (endret) Takk for lenken til Kaspersky! Er dette en rescuedisk som fungerer som et slags Live-OS som rydder opp - uten at jeg må forandre noe ved operativsystemet og dataen ellers? Anonymous poster hash: b397a...71f Riktig! Du må bare få pcen til å starte opp fra cd, ikke fra hardisken. Det finner du nok ut selv tenker jeg.Her er en videoveiledning. Edit: Husk å oppdatere pcen etter at du har rensket den med Kaspersky. Windows update, antivirusprogrammet, flash, java, osv. Er pcen fulloppdatert skal det en del til for å få virus på den igjen. Endret 16. juli 2013 av Lutetium 71
Lutetium 71 Skrevet 16. juli 2013 #8 Skrevet 16. juli 2013 Gikk det til helv.. ? Du burde fått den på nett nå, vil jeg tro.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #9 Skrevet 16. juli 2013 Takk for oppfølgingen. Har ikke prøvd ennå, holder på å pusse opp denne uken. Skal prøve det snart, høres veldig lovende ut. AVG finner forresten ingenting lenger og jeg pleier å la alt oppdatere seg selv...Anonymous poster hash: b397a...71f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå