AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #1 Skrevet 16. juli 2013 Hvis en er delvis sykmeldt og har fått tilrettelagte arbeidsoppgaver så har en krav på full lønn (inntill et år). Men hvordan er det hvis en ikke er sykmeldt lenger, men fortsatt har behov for tilrettelagt arbeid, har en da rett på den lønna en hadde før tilretteleggingen? Eller vil en gå ned i lønn dersom arbeidsoppgavene er av den enklere typen? Evt. måtte bytte arbeid/stilling. Anonymous poster hash: f29fe...c81
Glitnir Skrevet 16. juli 2013 #2 Skrevet 16. juli 2013 Dersom du skal ha full lønn må du jo utføre fulle arbeidsoppgaver. Hjelpemidler som tilpasset pult, briller eller lignende gjør ingen forskjell i lønn, men om du må gjøre enklere oppgaver får du selvsagt lønna som hører til de oppgavene. Noen tariffavtaler har regler om at man beholder lønn ved omplassering til annen stilling eller oppgaver pga sykdom. Det vil imidlertid uansett fortsette at du er fullt arbeidsfør og leverer fullt ut, men altså andre oppgaver enn før.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #3 Skrevet 16. juli 2013 Arbeidsgiver kan ske Nav om tilskudd. Anonymous poster hash: cc391...bee
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #4 Skrevet 18. juli 2013 Når du ikke er sykemeldt, men har tilrettelagt arbeid så skal du jobbe 100%. Da skal arbeidsoppgavene dine være tilrettelagt slik at du klarer å utføre arbeidet/ være på jobb hele dagen, uten fare for å bli sykemeldt igjen.Anonymous poster hash: 704ba...503
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #5 Skrevet 18. juli 2013 men hvis jeg er på jobb hele dagen, men gjør andre arbeidsoppgaver enn de jeg ble ansatt til å gjøre, altså lettere oppgaver/lavere stilling, vil jeg da gå ned i lønn? Anonymous poster hash: f29fe...c81
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #6 Skrevet 18. juli 2013 men hvis jeg er på jobb hele dagen, men gjør andre arbeidsoppgaver enn de jeg ble ansatt til å gjøre, altså lettere oppgaver/lavere stilling, vil jeg da gå ned i lønn?Anonymous poster hash: f29fe...c81 Du har fått svar over. Anonymous poster hash: b7df4...62f
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #7 Skrevet 18. juli 2013 Ja, jeg så det litt sent Anonymous poster hash: f29fe...c81
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå