Imsdal Skrevet 16. juli 2013 #1 Skrevet 16. juli 2013 Heisann jenter Jeg har hatt litt problemer med regelmessig mens etter dødsfall i nær familie som gikk veldig innpå meg , så har skaffet meg en app på mobilen min som regner ut ca mens dato den har vært tipp topp så langt og stemmer som regel alltid kansje +\- 1-2 dager men ellers veldig grei . Nå har det seg slik at mensen mest sannsynelig kommer den uken vi skal gifte oss :-/ er det noen som har noen tips, har hørt noen prate om å forsinke den osv men er helt blank på dette område noen som vet noe ?
sol87 Skrevet 16. juli 2013 #2 Skrevet 16. juli 2013 Hei. Du kan begynne på p-piller og hoppe over den pillefrie uken når bryllupet ditt er. Da skal du normalt ikke få blødning. Men det kan være littt småblødninger nå og da i starten av p-pillebruk, så helt blødningsfri er det ikke sikkert at du blir.
Gjest Adriane Skrevet 16. juli 2013 #3 Skrevet 16. juli 2013 Hvilken app er det? (Skulle gjerne hatt en sånn selv ) Jeg har samme problem som deg, og det jeg vet går an er p-piller, som sol87 nevner her. Men det finnes også et eget preparat (dersom du ikke går på piller), som heter Primolut, som brukes for å forskyve menstruasjonen. Det skal man begynne å ta 3 dager før ventet menstruasjon, og ta så lenge man ønsker å utsette (men max 10 dager tror jeg det er). Eller så mener jeg å huske at noen også nevnte hormonspiral? Anbefaler deg å rett og slett ta kontakt med fastlegen og be om hjelp/råd 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #4 Skrevet 16. juli 2013 Fordel med rød brudekjole da. Anonymous poster hash: 8461f...178 1
Miss Debbie Skrevet 16. juli 2013 #5 Skrevet 16. juli 2013 tror det finnes piller du kan få av legen for å utsette det som ikke er p-piller.
skruf Skrevet 16. juli 2013 #6 Skrevet 16. juli 2013 (endret) Er det lenge til du gifter deg? Jeg oppdaget at jeg skulle ha mensen på selve bryllupsdagen, og i tillegg dro vi til Seychellene dagen etter. Gikk egentlig ikke på p-piller, men jeg begynte på de tre måneder før, sånn at jeg manipulerte om syklusen min. Sluttet med p-pillene sånn at jeg fikk mensen litt over ei uke før selve dagen. De tablettene du får med lege for å utsette mensen ville jeg ikke brukt. Vet om flere som har brukt de, og alle har slitt med ekstremt oppblåst mage og gjennombruddsblødninger. Endret 16. juli 2013 av Pomperipossa
Imsdal Skrevet 16. juli 2013 Forfatter #7 Skrevet 16. juli 2013 Takk for hjelp folkens P piller blir jeg helt gal av tåler virkelig ikke det , men det som heter primolut skal jeg muligens teste , er det noen av dere som har prøvd det før ? kom mensen regelmessig tilbake igjenn etter bruk av de pillene ? er bare så redd for å klusse til alt igjenn har liksom tatt meg 1 år å bli "normal" igjenn :-/ Adriane ( den heter MM Diary ) veldig grei
up! Skrevet 16. juli 2013 #8 Skrevet 16. juli 2013 Hvilken app er det? (Skulle gjerne hatt en sånn selv ) Jeg har samme problem som deg, og det jeg vet går an er p-piller, som sol87 nevner her. Men det finnes også et eget preparat (dersom du ikke går på piller), som heter Primolut, som brukes for å forskyve menstruasjonen. Det skal man begynne å ta 3 dager før ventet menstruasjon, og ta så lenge man ønsker å utsette (men max 10 dager tror jeg det er). Eller så mener jeg å huske at noen også nevnte hormonspiral? Anbefaler deg å rett og slett ta kontakt med fastlegen og be om hjelp/råd Jeg bruker en som heter Period Tracker, veldig praktisk (Jeg er ikke ts)
Imsdal Skrevet 16. juli 2013 Forfatter #9 Skrevet 16. juli 2013 Er det lenge til du gifter deg? De tablettene du får med lege for å utsette mensen ville jeg ikke brukt. Vet om flere som har brukt de, og alle har slitt med ekstremt oppblåst mage og gjennombruddsblødninger. Ååå :O virkelig ikke gøy :-/ Gifter meg i Oktober :-)
up! Skrevet 16. juli 2013 #10 Skrevet 16. juli 2013 Takk for hjelp folkens P piller blir jeg helt gal av tåler virkelig ikke det , men det som heter primolut skal jeg muligens teste , er det noen av dere som har prøvd det før ? kom mensen regelmessig tilbake igjenn etter bruk av de pillene ? er bare så redd for å klusse til alt igjenn har liksom tatt meg 1 år å bli "normal" igjenn :-/ Adriane ( den heter MM Diary ) veldig grei Du må jo selvfølgelig bare styre dette selv, men er det virkelig så krise at du vil risikere å tukle med hormonene dine rett før? Du kan jo risikere å få en eller annen utilsiktet reaksjon, som er verre enn mensen? Kviser, oppblåsthet, bli så gal at mannen ikke vil gifte seg likevel? Det er ikke som om sexen på bryllupsnatten er den beste sexen man har i sitt liv uansett, man er rimelig utslitt etter den lange dagen Skjønner selvfølgelig at du synes det er kjipt, men er det kjipt nok til å begynne på p-piller igjen etter du har brukt et år på å bli normal igjen? 3
skruf Skrevet 16. juli 2013 #11 Skrevet 16. juli 2013 For meg var det ikke sexen på bryllupsnatta jeg bekymret meg over da jeg oppdaget at jeg skulle ha mensen på bryllupsdagen. Var mere bekymret over å evt blø igjennom tampongen (ganske kraftig mens de første dagene), og i tillegg skulle kløne med tampongskifte i brudekjole på selve dagen. Dessuten så var det heller ikke ideelt å ha mensen på Seychellene med masse bading (og selvfølgelig da mye sex..). 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #12 Skrevet 16. juli 2013 For meg var det ikke sexen på bryllupsnatta jeg bekymret meg over da jeg oppdaget at jeg skulle ha mensen på bryllupsdagen. Var mere bekymret over å evt blø igjennom tampongen (ganske kraftig mens de første dagene), og i tillegg skulle kløne med tampongskifte i brudekjole på selve dagen. Dessuten så var det heller ikke ideelt å ha mensen på Seychellene med masse bading (og selvfølgelig da mye sex..). Her og......jeg blør MYE, og bruker alltid dobbel beskyttelse. Var jo ingen som så at jeg hadde tampong OG bind og grandmapanties under kjolen Dette med utsettelse har jeg og hørt mye styr med, enkelte har fått så store smerter at de har måtett ha smertestillende på resept og blitt sykemeldte de dagene. Spydd som bare det og greier - så jeg har aldri turt på prøve dem. Ikke hadde jeg giddet rote til syklusen heller. Nå skal det sies at jeg hadde beregnet min mens jeg også og den er stabil - men det slo feil til likevel, og så endte jeg opp me menstruasjon de dagene uansett(giftet oss i utlandet og var borte mange dager). Med mindre du har svært kraftig menstruasjon og har dine par tre første dager den dagen hadde jeg ikke klusset med syklusen, kan jo slå helt feil og føre til mye stress for ingenting. Anonymous poster hash: 3a1bb...88d 1
Imsdal Skrevet 16. juli 2013 Forfatter #13 Skrevet 16. juli 2013 Du må jo selvfølgelig bare styre dette selv, men er det virkelig så krise at du vil risikere å tukle med hormonene dine rett før? Du kan jo risikere å få en eller annen utilsiktet reaksjon, som er verre enn mensen? Kviser, oppblåsthet, bli så gal at mannen ikke vil gifte seg likevel? Det er ikke som om sexen på bryllupsnatten er den beste sexen man har i sitt liv uansett, man er rimelig utslitt etter den lange dagen Skjønner selvfølgelig at du synes det er kjipt, men er det kjipt nok til å begynne på p-piller igjen etter du har brukt et år på å bli normal igjen? Det er så sant og riktig det du skriver tror jeg bare må hoppe i det å ta det som det kommer :-/ har jeg flaks så får jeg det 1-2 dager etter selve ( dagen) eller muligens super flaks å får det 1 uke før hadde jo vært helt perfekt ..
up! Skrevet 16. juli 2013 #14 Skrevet 16. juli 2013 For meg var det ikke sexen på bryllupsnatta jeg bekymret meg over da jeg oppdaget at jeg skulle ha mensen på bryllupsdagen. Var mere bekymret over å evt blø igjennom tampongen (ganske kraftig mens de første dagene), og i tillegg skulle kløne med tampongskifte i brudekjole på selve dagen. Dessuten så var det heller ikke ideelt å ha mensen på Seychellene med masse bading (og selvfølgelig da mye sex..). Hehe, jeg ser den, selv å komme til med dopapir var jo vanskelig med så stor kjole på Men nå bruker jeg menskopp da, så ville ikke vært et problem utover sexlivet. Ikke det at det ikke betyr noe Pluss at jeg får såpass drøye smerter at det ikke ville være noe vits å satse på å gå ned kirkegulvet, eller noe annet gulv, den dagen uansett. Sier uansett ikke at det ikke er en kjip problemstilling! Og folk må jo gjøre det som føles rett for dem Man kjenner seg selv og sin egen kropp best, og tar valg på grunnlag av det
up! Skrevet 16. juli 2013 #15 Skrevet 16. juli 2013 Det er så sant og riktig det du skriver tror jeg bare må hoppe i det å ta det som det kommer :-/ har jeg flaks så får jeg det 1-2 dager etter selve ( dagen) eller muligens super flaks å får det 1 uke før hadde jo vært helt perfekt .. Krysser fingrene 1
Imsdal Skrevet 16. juli 2013 Forfatter #16 Skrevet 16. juli 2013 Krysser fingrene Takk takk Velger å bare ta det som det kommer så år han vente litt til 1
skruf Skrevet 16. juli 2013 #18 Skrevet 16. juli 2013 Tror jeg ville ha puttet oppi en tampong for sikkerhets skyld hadde jeg vært deg Ts. Kjipt om du ikke får mensen på morgenen, men den kommer plutselig i løpet av dagen. Ikke så lett å gå på do og sjekke på en sånn dag. Ville vært ekstremt kjedelig om du får den under middagen og det er rødt bakpå kjolen når du reiser deg opp. (vet at man ikke skal bruke tampong når man ikke har mens, men av og til så må det være unntak).
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #19 Skrevet 16. juli 2013 Tror jeg ville ha puttet oppi en tampong for sikkerhets skyld hadde jeg vært deg Ts. Kjipt om du ikke får mensen på morgenen, men den kommer plutselig i løpet av dagen. Ikke så lett å gå på do og sjekke på en sånn dag. Ville vært ekstremt kjedelig om du får den under middagen og det er rødt bakpå kjolen når du reiser deg opp. (vet at man ikke skal bruke tampong når man ikke har mens, men av og til så må det være unntak). Men kan man ikke få dette syndromet av det? Altså bli skikkelig dårlig? Er det ikke bedre med et solid bind, og bare tisse litt avogtil - og ha med en tampong i vesken? Anonymous poster hash: 3a1bb...88d
Chenet Skrevet 16. juli 2013 #20 Skrevet 16. juli 2013 Primolut funker helt fint, har brukt det flere ganger og aldri fått noen bivirkninger. Og mensen var på plass igjen etterpå - men jeg har aldri hatt problemer med at den var uregelmessig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå