Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ei dame på 26 år. Jeg er gift med en mann på samme alder. Ønsker å leve med kjønnsdelte roller, slik de gjorde før i tiden. Jeg vil være den som lager mat, rydder og steller med hus. Jeg vil gi han sex når han vil og ha middagen klar bår han kommer hjem.

Dette er ikke akseptert i dagens samfunn. Alle kvinneblader forteller meg at jeg skal jobbe minst 100 %, husvasken skal deles på osv. Det er liksom feil av meg og ønske det annerledes.

Utad fremstår jeg som en sterk, moderne kvinne, og vennene våre ville nok blitt veldig overrasket on de visste hvordan vi fordelte arbeidsoppgavene og hadde det i senga..

Mannen min sitter ikke med bena på bordet, som noen kanskje tenker nå. Han jobber 10 timer hver dag og har flere oppussingsprosjekter han styrer med nesten hver dag. Jeg har en liten deltidsstilling og tar meg av huset.

Er det ikke greit at jeg lager middag, mens han legger gulv? Idag er det nesten så man må bytte oppgaver, bare for å være som "alle andre" jeg tenner ikke på en mann som tørker støv og vanner potteplanter. Tror dette gjelder mange kvinner. Man blir fanget gjennom det som forventes fra dagens samfunn og det man egentlig vil selv.

Anonymous poster hash: ca399...d95

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

På hvilken måte er det ikke akseptert? Dere har da ikke opplysningsplikt til noen angående hvordan dere har det i senga eller hvem som vanner potteplantene? Hvem trenger du aksept fra? Det er selvfølgelig greit at du lager maten og han legger gulv så lenge dere syns det er greit?

Bare husk på pensjonsparing og felleseie, ellers er det ikke greit for deg senere når ekteskapet ryker.

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

vi har det lignende hjemme. jeg elsker det! det passer perfekt for oss!

Anonymous poster hash: d22c8...961
Skrevet

Jeg er ei dame på 26 år. Jeg er gift med en mann på samme alder. Ønsker å leve med kjønnsdelte roller, slik de gjorde før i tiden. Jeg vil være den som lager mat, rydder og steller med hus. Jeg vil gi han sex når han vil og ha middagen klar bår han kommer hjem.

Dette er ikke akseptert i dagens samfunn. Alle kvinneblader forteller meg at jeg skal jobbe minst 100 %, husvasken skal deles på osv. Det er liksom feil av meg og ønske det annerledes.

Utad fremstår jeg som en sterk, moderne kvinne, og vennene våre ville nok blitt veldig overrasket on de visste hvordan vi fordelte arbeidsoppgavene og hadde det i senga..

Mannen min sitter ikke med bena på bordet, som noen kanskje tenker nå. Han jobber 10 timer hver dag og har flere oppussingsprosjekter han styrer med nesten hver dag. Jeg har en liten deltidsstilling og tar meg av huset.

Er det ikke greit at jeg lager middag, mens han legger gulv? Idag er det nesten så man må bytte oppgaver, bare for å være som "alle andre" jeg tenner ikke på en mann som tørker støv og vanner potteplanter. Tror dette gjelder mange kvinner. Man blir fanget gjennom det som forventes fra dagens samfunn og det man egentlig vil selv.

Anonymous poster hash: ca399...d95

Værsågod. Det der med å "gi sex" høres rart ut uansett, spør du meg. Men om du liker å være hjemmeværende og dere har råd, hvorfor ikke? Så kan vi som ikke ønsker den livsstilen la være.

• Liker 8
Skrevet

Husk at man ikke MÅ leve slik det står i blader og hva ellers samfunnet forteller oss. Det finnes jo tusenvis av mennesker som ikke har stasjonsvogn, rekkehus og en golden retriever etter ekteskap.

Så lenge dere er enige om at dette er en god løsning for dere begge, ser jeg ingen grunn til å ikke leve slik dere vil.

Det eneste jeg stusset på i innlegget ditt var "jeg vil gi ham sex når han ønsker dette", uheldig formulering synes jeg, sex er noe man deler, uansett hvor lite likestilt du vil være.

• Liker 3
Gjest Tirkes
Skrevet

Dette er helt akseptert.

Mannen og jeg har det noe tilsvarende, men ikke helt. Jeg gjør mesteparten av "kvinnerollene" i husarbeidet, og han gjør tungarbeidet. Det er personlige valg. Ingen synes vi er hysteriske fordi jeg er den som vasker gulv og rydder hus, henger opp gardiner og pusser vinduer, mens ingen ser meg røre plenklipper, bilvedlikehold eller snømåking. Vi har ikke tatt rollene lengre enn dette, vi jobber begge 100% og jeg tjener faktisk mest.

Såklart er det greit at du tar deg av huset. Hadde du vært mannen min og jobbet deltid og jeg hadde jobbet mer enn 100%, så hadde jeg forventet at du tok deg av huset. (Altså, uansett kjønnsrolle, rett skal være rett?). Men dette er oppgaver du og mannen din skal dele. Ingen andre har noe med valgene deres å gjøre.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har det likedan her (bortsett fra det med sex da....)

Mannen min jobber mye, ofte 70t i uken. Derfor jobber jeg i ei 50% stilling og er den som organiserer med barn og hjem. Jeg lager middag så og si hver dag (han av og til i helgene hvis han har fri), ordner med klær, vasker hus, handler inn osv osv.

Han klipper plen, ordner med bilene, skifter bordkledning....

Eldstebarnet på 10 år sa nettopp at hun er så glad for at jeg er mye hjemme, og at det er godt å slippe Sfo og komme hjem rett etter skolen.

Anonymous poster hash: 39a0f...ec9
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

På hvilken måte er det ikke akseptert? Dere har da ikke opplysningsplikt til noen angående hvordan dere har det i senga eller hvem som vanner potteplantene? Hvem trenger du aksept fra? Det er selvfølgelig greit at du lager maten og han legger gulv så lenge dere syns det er greit?

Bare husk på pensjonsparing og felleseie, ellers er det ikke greit for deg senere når ekteskapet ryker.

Når ekteskapet ryker.. Her var vi positive.

På hvilken måte det ikke er akseptert? I samfunnet! Det snakkes om og skrives overalt. Det er rett og slett blitt tabu og leve sånn.

Hvem jeg trenger aksept fra? Kunne f.eks trengt det fra venner og familie. Slitsomt å føle at man må "skjule" hvordan man lever. Mamma er f.eks veldig på den at jenter skal snekre mens gutter skal vaske... Hvis de er på besøk og jeg serverer en kake, så kan hun si "ja, denne har vel Espen bakt?!" Nei,mamma.. Jeg har bakt den. Er det greit?

TS.

Anonymous poster hash: 87681...839

• Liker 1
Skrevet
Det høres ut som om du vil det kun fordi du tror at livet blir lettere.
For det første, det er ditt liv1
Men, jeg må også si at jeg syns dette blir for dumt.
Når du er arbeidsledig og mannen står for all inntekten, kan det gå fint i la-la land hvor ingen skiller seg. Men det du egentlig gir fra deg er din selvstendighet. Hvis han en dag skulle forlate deg,må du stå på egne bein,men det er ingen gulv under deg! Og du forventer hva? Å få applaus for det?
Så snakker du om å "gi han sex." Det er ikke rart folk vrir på nesen når du sier sånt!
Du snakker om kroppen og din seksualitet som om det er noe du "gir", for å være snill, gir din KROPP til noen, som om den ikke tilhører deg selv.
Sex hadde for meg vært ødlagt. Det fine,vakre med sex, det man deler med en man elsker, er borte! Du er bare en puledokke hvis du bare "gir",men jeg vet at du ikke mente det sånn her. vil bare advare deg om hva du EGNETLIG sier.Du får ikke noe applaus for det heller.
Helt ærlig,jeg skjønner hva du mener,med at virkelig er OK for deg å ha typiske kvinneroller og for han typiske manneroller uten at noen skal dømme dere for det, men tenk nøye over hva du sier. Det blir kanskje ikke akseptert fordi det ligger litt fornuft bak det? og 100 års med kvinnefrigjørelse?
  • Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Husk at man ikke MÅ leve slik det står i blader og hva ellers samfunnet forteller oss. Det finnes jo tusenvis av mennesker som ikke har stasjonsvogn, rekkehus og en golden retriever etter ekteskap.

Så lenge dere er enige om at dette er en god løsning for dere begge, ser jeg ingen grunn til å ikke leve slik dere vil.

Det eneste jeg stusset på i innlegget ditt var "jeg vil gi ham sex når han ønsker dette", uheldig formulering synes jeg, sex er noe man deler, uansett hvor lite likestilt du vil være.

Det var sikkert dårlig formulert ja..

Selvom jeg personlig liker at han sier "sett deg ned her og sug meg" smak og behag.

• Liker 1
Skrevet

Du kan vel leve livet ditt sånn som du ønsker det? For å være ærlig så tror jeg kanskje du lager dette til et større problem enn det det faktisk er. Jeg tror ikke det er så mange som vil bry seg særlig om hvordan dere deler opp husarbeid, så lenge du ikke mener at deres måte å gjøre ting på er den eneste rette. Og det står veldig mye rare greier i blad, særlig dameblad, det betyr ikke at det er sånn det faktisk er.

• Liker 2
Skrevet

Jeg ser ikke noe problem med at dere fordeler oppgavene som dere vil, så lenge dere ikke oppdrar eventuelle barn til at det er slik det skal være.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som om du vil det kun fordi du tror at livet blir lettere.

For det første, det er ditt liv1

Men, jeg må også si at jeg syns dette blir for dumt.

Når du er arbeidsledig og mannen står for all inntekten, kan det gå fint i la-la land hvor ingen skiller seg. Men det du egentlig gir fra deg er din selvstendighet. Hvis han en dag skulle forlate deg,må du stå på egne bein,men det er ingen gulv under deg! Og du forventer hva? Å få applaus for det?

Så snakker du om å "gi han sex." Det er ikke rart folk vrir på nesen når du sier sånt!

Du snakker om kroppen og din seksualitet som om det er noe du "gir", for å være snill, gir din KROPP til noen, som om den ikke tilhører deg selv.

Sex hadde for meg vært ødlagt. Det fine,vakre med sex, det man deler med en man elsker, er borte! Du er bare en puledokke hvis du bare "gir",men jeg vet at du ikke mente det sånn her. vil bare advare deg om hva du EGNETLIG sier.Du får ikke noe applaus for det heller.

Helt ærlig,jeg skjønner hva du mener,med at virkelig er OK for deg å ha typiske kvinneroller og for han typiske manneroller uten at noen skal dømme dere for det, men tenk nøye over hva du sier. Det blir kanskje ikke akseptert fordi det ligger litt fornuft bak det? og 100 års med kvinnefrigjørelse?

Jeg er ikke ute etter applaus!

Jeg er ikke arbeidsledig.

Skulle bare ønske at folk kunne akseptert andres måte å leve på. Jeg har ingen problemer med hvordan andre velger og fordele arbeidsoppgaver i sitt hjem, hvorfor skal da andre ha problemer med måten vi løser det på.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alt høres helt greit ut, men sex er ikke en vare som han skal få ved hans behov. Det høres forhistorisk ut.

Anonymous poster hash: 01cbd...6f3
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Alt høres helt greit ut, men sex er ikke en vare som han skal få ved hans behov. Det høres forhistorisk ut.

Anonymous poster hash: 01cbd...6f3

Jeg blir tilfredsstilt av å ha sex med han når han vil/han har initiativ eller rett og slett forteller meg at jeg skal sette meg på kuken hans. Det tenner oss, og er ikke et overgrep på meg, siden jeg faktisk vil ha det sånn.

TS

• Liker 2
Skrevet

Jeg blir tilfredsstilt av å ha sex med han når han vil/han har initiativ eller rett og slett forteller meg at jeg skal sette meg på kuken hans. Det tenner oss, og er ikke et overgrep på meg, siden jeg faktisk vil ha det sånn.

TS

Hvis det tenner deg,så gir du det ikke,da har du det. Å gi sex er voldtekt. Det virker ikke som om du forstår din egen fetish, eller hvordan samfunnet egentlig forholder seg til det .Det er sosialt akseptabelt at menn er dominant i sengen, har du ikke sett 50 shades of gray overalt? er ingen som kommer til å dømme deg for det.Jeg er enig med andre her,du gjør en større sak av det enn det trenges. Og hvorfor drar du inn sexlivet som noe som folk ikke "forstår?" de trenger ikke å forstå det, syns du skal holde det for deg selv!

Skulle bare ønske at folk kunne akseptert andres måte å leve på. Jeg har ingen problemer med hvordan andre velger og fordele arbeidsoppgaver i sitt hjem, hvorfor skal da andre ha problemer med måten vi løser det på.

ok,så det eneste denne tråden handler om er at du er sinna fordi du laget kake og moren din trodde det var mannen din som hadde laget den?

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

ok,så det eneste denne tråden handler om er at du er sinna fordi du laget kake og moren din trodde det var mannen din som hadde laget den?

Nå er du bare barnslig

• Liker 1
Skrevet

Hvem er det som ikke aksepterer når? Og hvem er det som har problemer med deres måte? Hvorfor er deres sexliv og husarbeid interessant for noen andre?

• Liker 5
Gjest navnelapp
Skrevet

Så lenge mannen din set av pengar til pensjonssparing til deg tilsvarande det du ville hatt viss du jobbar 100%, og du er budd på å få låge utbetalingar viss du skulle bli arbeidsledig eller ufør, så er det vel ingen andre (enn mor di, tydelegvis) som hissar seg opp over dette?

• Liker 5
Skrevet

På hvilken måte det ikke er akseptert? I samfunnet! Det snakkes om og skrives overalt. Det er rett og slett blitt tabu og leve sånn.

Tull. Hva slags mennesker er det du lever med? Tror nok dette er et tilfelle av at du bare registrerer kritikk rettet mot ''din livsstil''.

Ja, det finnes mennesker som mener at kjønnsroller er galt. De aller fleste er dog nøytrale. Men det går ikke an å nekte for at det som er aller mest uvanlig, aller minst akseptert, er at mannen er en såkalt husmor mens damen jobber fulltid/tjener mest/fikser bilene og klipper plenen. Slik er det fortsattt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...