Gå til innhold

Yrke med god lønn og mye fri

amonyn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Bomma, mente ikke investor. Kanskje aksjonær?

Anonymous poster hash: d633d...61f

Det du må huske på med investorer, aksjonerer og liknende er at om du skal tjene gode penger på å være det. Så må du hele tiden, året rundt følge med på alt som skjer i markedet generelt og i selskapene du har investert i. Si du har 20 millioner investert i ett selskap, og det selskapet kommer med en pressemelding om at markedet deres har falt 20% og inntjeningen med 25%. Det er noe som skjer av og til, og kan skje når som helst. Eller at de kommer med en melding om at resultatene ikke ble som forventet.

Har du 20 mill investert og det kommer en melding som det der, så kan du fort tape 1 mill på dagen. Men hvis du er på ferie så kan det jo ha gått enda lenger ned før du selv kommer tilbake, så kansje du har tapt 3 mill da.

Eller tjent 5 mill for den saks skyld.

Poenget er at alt som har med aksjer å gjøre krever at du følger med så og si døgnet rundt.

Anonymous poster hash: 85a86...dc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

På hvilken måte er det svindel? Jeg er ansatt for å gjøre en jobb med diverse spesifiserte arbeidsoppgaver, og gjør alle disse oppgavene på en utmerket måte. Det er ikke min feil at arbeidsgiver ikke reduserer litt på antall ansatte slik at hver enkelt ansatt kunne fått litt flere arbeidsoppgaver. Tvert imot er det sånn hos oss at arbeidsgiver stadig ansetter flere folk for å gjennomføre oppgavene som ligger til vårt direktorat, og vi er nå 30 % flere ansatte enn hva vi var da jeg begynte der for 5 år siden.

Anonymous poster hash: caac6...35c

Da er det ditt ansvar å si i fra om at du har mangel på arbeidsoppgaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Håper på en borgerlig regjering fremover. Som kan få kuttet ned adskillig på offentlige utgifter.

Anonymous poster hash: ed0a6...135
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

På hvilken måte er det svindel? Jeg er ansatt for å gjøre en jobb med diverse spesifiserte arbeidsoppgaver, og gjør alle disse oppgavene på en utmerket måte. Det er ikke min feil at arbeidsgiver ikke reduserer litt på antall ansatte slik at hver enkelt ansatt kunne fått litt flere arbeidsoppgaver. Tvert imot er det sånn hos oss at arbeidsgiver stadig ansetter flere folk for å gjennomføre oppgavene som ligger til vårt direktorat, og vi er nå 30 % flere ansatte enn hva vi var da jeg begynte der for 5 år siden.

Ja, det selvfølgelig arbeidsgivers ansvar å fordele arbeidsoppgaver, men om det er dødtid så kan det hende det er noe annet å gjøre. Kanskje hjelpe en kollega som nettopp har begynt, gå gjennom rutiner etc. Man skal stille seg til disposisjon for å faktisk jobbe før man gjør mange private gjøremål. Og nei, selvfølgelig skal man ikke være helt nazi. At man legger inn en og annen regning i nettbanken, tar en telefonsamtale eller to som gjelder privatlivet på jobb er en ting. Begynner man derimot å bruke mye av arbeidstiden på å ta hele lørdagshandelen og slike ting så mener jeg det er noe galt.

Men det er jo ikke dødtiden som er det verste her, det er jo at du sitter utover ettermiddagene og faker deg til avspaseringstimer for mertid du egentlig ikke har behov for i forhold til mengden arbeidsoppgaver. Det er selvfølgelig ikke greit da det representerer fritimer/fridager du ellers ikke ville fått.

Slapp av hun/han er bare missunnelig på at du har det for bekvemt på jobb.

Anonymous poster hash: d633d...61f

Slett ikke, men dette gjelder jo faktisk misbruk av arbeidstid pluss tilegnelse av mertid man ikke behøver. Syntes du virkelig det er greit?

Anonymous poster hash: 82f45...bc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prostitusjon? Er ikke det godt betalt? Å da er man selvstendig, å kan ta fri når man ønsker :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis flesteparten av de ansatte sitter til langt på kveld, virker det jo for arbeidsgiver som at det er mye å gjøre på jobb, altså er det logisk å ansette flere folk. Arbeidsgiver kan jo ikke vite at dere sitter og gjør private ting for å tjene opp avspasering.

Når det er sagt synes jeg sjefer i det offentlige er noen slappfisker, de burde følge litt mer med på sine ansatte og stille litt flere krav.

TS: Våken nattevakt på en institusjon e.l., vil relativt sett gi god betaling i forhold til antall timer jobbet og kunne gi lengre friperioder, men det er et slitsomt yrke. Å jobbe på fiskebåt kan også gi lengre friperioder og høy lønn, men der er det mange om beinet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tannlege/privatpraktiserende lege.

Anonymous poster hash: a8cfa...677
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hjemmeværende rikmannshusmor :)

Anonymous poster hash: 7f5f4...da0

Tror det vanskelig lar seg gjøre for en mann. Men kanskje noe for meg? :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror det vanskelig lar seg gjøre for en mann. Men kanskje noe for meg? :laugh:

Neida, noe må vi jo kunne takke feministene for. Kjenner faktisk en kar som er i akkurat den situasjonen ;) Han er trophy-man og kona tjener mer enn nok for begge, så han er hjemme og tar seg av ungene. Gjør til og med litt husarbeid.

Han skryter til og med på seg positive tilbakemeldinger fra alle kanter! Kvinner er positive til det fordi han er så flink med ungene, og vi gutta er positive fordi han er en motvekt i samfunnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...