Gå til innhold

Personangrep på KG

Guess What!

Anbefalte innlegg

Hvorfor flokker folk seg sammen, når noen kommer med "støtende" tråder eller sier akuratt hva de mener?

For eks. Milla, hun må jo greie ut om absolutt alt jo!

Syntest dere kan si, "nei det er jeg ikke enig i." og lar det blir med det!

Ikke kjempe og bygge seg oppover for å vinne en debatt!

Og hva med waco?

Mangen tar det jo sååå personlig det han skrev for en mnd siden.

Ja, men da er waco en fæl mann og man må prøve å dytte han ut av kg, så fort som råd. Fordi sånne "realister" kan vi ikke ha her inne!

Nei her skal det vere dans på røde roser!

Og la virkligheten være ute av Kg!

Unnskyld, men det er sånn jeg av og til oppfatter kg som...

Hva syntest dere?

Predeline

erter.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Guess What! den 2002-06-08 14:29 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oj, jeg kunne ikke være mer enig =) Hyggelig.....

Jeg har også forstått det sånn...det er mange ting jeg ikke forstår meg på...dersom en jente sier at jeg er voldektsmann smiler jeg og tenker øyeblikkelig...hmm hun burde kommet tilbake neste år, maken til innbilsk jente... MEN, hvis jeg nevner til ei dame i ei bisetning at hun er luremus, da blir hun skikkelig sur.

Hvorfor det?

Nei jeg aner ikke, bytta bare nick... orket ikke spetakkelet lengere...

Det er jo ganske drøyt å tro at Waco (og som jeg har sagt tidligere) skal kunne vært en tekstutgave av en reell person...

Noen tar ting veldig seriøst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt alvorlig - er ikke KG et sted hvor folk kan få ytre meningene sine? Det er faktisk så enkelt som at alle er forskjellige - vi kan ikke alle være enige om alt kan vi vel! (og det hadde vært utrolig kjedelig!!!)

Det handler om å respektere andres meninger! De som tyr til personangrep, har sluppet opp for gode argumenter (hvis de i det hele tatt hadde gode..) - og en mer patetisk måte å kommunisere på skal man lete lenge etter...

Jeg er ikke enig i uttalelsen om at vi skal heller si "nei, det er jeg ikke enig i"...og la det bli med det; man må jo få lov til å utdype hva man mener om en sak! Det er jo hovedpoenget i et diskusjonsforum...

Og en annen ting; det handler om normal folkeskikk her inne -som ellers i hverdagen.

-supernova12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som du har skjønt litt supernova, kaller deg galake og greier...

Waco ble ganske frustrert fordi han egget opp til samtaler hele tiden, - så ble folk bare sure, virket nesten som om ingen forsto at han koser seg fælt når han legger inn innlegg....forresten beviser det kreativitet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

det blir litt scizofrent det her, waco. kan du ikke bytte tilbake til gamlenicket, mye raskere å skrive enn glennjesus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei supernova@@ ;

Det jeg mener i "det er jeg ikke enig med- og så blir det sånn." er at man må jo selvsakt få låv i si meningene sine i en diskusjon! Det er jo klart!

Men etter det - Så MÅ man jo si til seg selv:

-ok. de mener det og jeg mener det!

Ikke gå til angrep på folk som er uenige med deg! Da blir det jo helt feil...!

Ja, tenk hvor kjedelig om alle var like? icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter her og flirer..

Dette er en nystartet, og etter min mening en nyttig tråd om personangrep.

Og så begynner man å diskutere valg av nick..

Hadde Waco rett? icon_razz.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff og huff icon_razz.gif

det er ikke håp

håper maaangen vil diskutere dette

[forhåpentligvis ikke med personangrep icon_wink.gif]12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Predeline, jeg tok pointet nå..skjønner hva du mente:)-.

Grunnen til at personangrep skjer, tror jeg, er at folk blir så innmari engasjerte i saker som provoserer, og da har vi en tendens til å glemme oss - vi tror kanskje at et personangrep er en god måte å slå tilbake på/få frem meningen vår på sterkest mulig måte, men det har faktisk helt motsatt effekt...ikke sant...

-supernova

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er en selvfølge at reaksjonene kommer som den gjør jeg!

Dersom jeg, som kvinne og uten NOEN interesse for f.eks. fotball, hadde troppet opp på en fotballstadion under en kamp, begynt å gaule ut i høytaler "ALLE FOTBALLENTUSIASTER ER NOEN JÆVLA DRITTSEKKER OG DUSTER!!!" så tror jeg kanskje at reaksjonen derigården også hadde blitt noe alle: "kom deg ut herfra da!!"

Så her er det ikke bare kvinners generelle måte å reagere på som må taes med i diskusjonen, men også hvor og hvordan det taes opp!

Jeg kan godt diskutere negative sider med endel kvinner jeg, men generalisering synes jeg ikke er ok uansett om det kommer fra Milla, waco eller meg! Og jeg kommer alltid(så lenge jeg ikke blir for lei) til å reagere negativt på det.

Jeg synes heller ikke det er verken kreativt eller realistisk (siden noen valgte å kalle waco realist) å legge ut innlegg på innlegg og svar etter svar, som stort sett går på akkurat samme provokasjon, nemlig; kvinner er noen dumme vesen!

At man liksom kommer å gjemmer seg bak senere at, "jammen, det var jo bare ironisk", og "jeg mener jo det stikk motsatte" er på en måte bare teit spør du meg. Mye av det waco har kommet med, har han jo i etterkant forklart med at, "det er jo bare for å skape en liksomverden for meg når jeg må sitte inne..."

Og når det gjelder både Milla og waco, så har dere "tatt igjen" på forsøk på svar med "rødstrømpe.." "gris" og andre meget ok ord å sette på svarerne. Man blir på en måte litt drittlei av å prøve da da! det gjør ihvertfall jeg.

Jeg har aldri bedt eller ønsket at verken Milla eller waco skulle forsvunnet fra forumet, men når de legger opp til den provokative stilen de jo gjør begge to, så synes jeg faktisk de bør tåle å få litt provoserte svar tilbake uten å sutre for den grunn! Det er vel noe som heter "som man reder, så ligger man" ? eller noe slikt?

Tål en støyt, dersom dere skal slenge dritt om kvinnen generelt inne på en "kvinneside" er nå min mening. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aline...

Det ser ut som du glemmer en viktig ting her. Dersom du hadde storma en fotballklubb med "ned med fotball", så hadde menn (fordi vi er mer tolerante) spurt HVA du mener med det, og om du kan forklare deg...deretter hadde de MOTBEVIST dine meninger.

Det er vel forskjellen mellom menn og kvinner i et nøtteskall....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

?????

Når man sitter i en saklig diskusjon, og så kommer det en type med et hårreisende, tydelig satt på spissen og kun provoserende innlegg, snur gutta seg mot hverandre, ser på ham igjen og spør hve f*** er du? Kom deg til h**** vekk!.....

Vi er ikke SÅ gode og flinke og runde waco! Det vi som gruppe kanskje er bedre til, er å være direkte med hverandre, og kutte ut de en ikke passer sammen med, ikke gå rundt å prate om dem lenge etterpå...

-Men vi gidder ikke svare når spørmsålene/argumentene blir for "dumme". Da flirer vi godt eller smiler og ferdig med det....

Personangrep burde alle finne seg for gode til, men det blir vel lettere når en har så god avstend til den som irriterer....

Men menn er vel ikke bedre enn kvinner, eller hva Kristian71, Kevin og dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lasse....kanskje du også en dag vil klare å skille sak person?

Gleder meg!

Tror vi kan ha noen kule diskusjoner da! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig Lasse..... vi er selvfølgelig ikke så snusfornuftige som en person her inne liker å gi inntrykk av. Og ja vi stenger vel heller en person ute, enn å la han ødelegge for resten.

Jeg tror vi gutter er flinkere til å akseptere at vi er uenige med hverandre, uten at det medfører at noen føler seg som taper av diskusjonen eller mindreverdig enn den andre. Vi tar vel ikke alt like lett innover oss som det virker som en del jenter gjør når noen kaller de "ditt eller datt" for at de ikke lever som man selv gjør. Jeg føler meg f.eks. ikke som en gris fordi jeg ikke vasker gulvet 4 ganger eller mer i uken som enkelte hevder er viktig. Det er deres problem og ikke mitt.

Nå er det kanskje ikke helt reelt her inne siden man ikke er venner her inne som i virkeligheten, men jeg tror generelt at gutter sier mer rett ut hva vi mener der og da i diskusjonen og blir ferdig med saken. Ok vi har hatt en fight, vi blir ikke enige, også er vi kompiser igjen. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er tydelig ingen innbarka fotballentusiast GlennJesus! Jeg har sittet på sidelinjen å sett menn som er fotballentusiaster... heier man på "feil lag" blir man slått ned, kastet øl på eller ropt hånsord til!!!! (dersom du ikke tror meg, prøv å gå på en fotballkamp, eller heng deg med noen ihuga fotballfans på TVkveld...)

Og det viser ikke mye til toleranse lille venn.

Men jeg skjønner fremdeles ikke gleden din over å være her inne, siden vi i dine øyne er så innmari rødstrømper, intolerante og kjerringaktige... merkelig nok så er det mange andre menn her inne som ikke synes det, og som backer ut fordi det blir for mye provokative innlegg og støy, ikke fordi det diskuteres av kvinner.

Men her tar jeg jo helt klart feil igjen... for jeg er jo bare en kvinne.. icon_razz.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2002-06-10 11:21, aline wrote:

Du er tydelig ingen innbarka fotballentusiast GlennJesus! Jeg har sittet på sidelinjen å sett menn som er fotballentusiaster... heier man på "feil lag" blir man slått ned, kastet øl på eller ropt hånsord til!!!! (dersom du ikke tror meg, prøv å gå på en fotballkamp, eller heng deg med noen ihuga fotballfans på TVkveld...)

Og det viser ikke mye til toleranse lille venn.  

aline, nå generaliserer du!

Klart det finnes supportere som slår deg ned fordi du holder med feil lag, men dette gjelder bare en liten andel av alle de millioner som går på fotballkamper.

Ofte er bråkemakerne ikke en gang interessert i fotballen, men er der kun fordi det er en større samling mennesker der og hvor de kan lage masse bråk.

Gode fotballsupportere er venner før og etter kampen...... men mener selvsagt at sitt lag er best.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aline, som du sikkert har fått med deg at fotball er galskap.

Man heier kun på trøyene!

La meg forklare... dersom alle lillestrøm-spillerne plutselig byttet klubb til VIF og omvendt med alle spillerne fra vålerenga....

-Ville supporterne FREMDELES heie på det gamle laget sitt!

Hvis ikke det beviser galskap så vet ikke jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GlennJesus.... du har helt rett....man ville fortsatt ha heiet på sin gamle klubb icon_lol.gif

Det er galskap..... men en helt vanvittig herlig galskap.

Sier som en gammel tv kommentator jeg:

"livet er best for de som er glade i fotball"

..... og regner med å få på pukkelen så det holder med den provoserende setningen icon_wink.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...