AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #1 Skrevet 16. juli 2013 Nå har jeg ikke barn selv ennå, men jeg ble litt engasjert i den andre tråden, og ønsket ikke å spore av for mye. Siden jeg har så negative erfaringer med slikt selv, ønsker jeg på ingen måte at eventuelle fremtidige barn skal vokse opp med å bli konstant hakket på eller herset med(eller være på den andre siden av det…) Viktig å nevne at jeg ikke snakker om at det er to som er i tottene på hverandre, men at et barn plukker ut et annet (som kanskje er ensomt eller fysisk svakere), for å sjefe over og muligens også utestenge vedkommende fra gruppen. Men jeg har aldri tenkt gjennom hvordan jeg skal lære bort dette. Er inne på tanken om at jeg kan forsøke å få dem til å sette seg i andres situasjon, altså at andre blir lei seg når de blir holdt utenfor eller behandlet som dumme og uvitende. I tillegg vil jeg fremheve at alle skal få lov til å si sin mening i lek, og de må bytte på å være den som bestemmer *Hva er viktig å huske når jeg vil forebygge slik oppførsel? *Hvilke konsekvenser bør det få dersom det er mitt barn som plager andre (på tross av det jeg har forsøkt å lære h*n)? *Hvordan skal jeg gripe inn dersom jeg opplever at mitt barn blir hakket på? Ønsker å vite om gode teknikker, som ikke gjør den ”skyldige” for usikker og lei seg(for det er ingenting galt med å være selvsikker), men som sier klart i fra at det ikke er ok å hevde seg selv gjennom å bryte andre ned. Anonymous poster hash: d0bb6...3a6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå