Gjest Gaea Skrevet 16. juli 2013 #1 Skrevet 16. juli 2013 Da har jeg også bestemt meg for å begynne å trene, men jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne. Jeg er i noe fysisk aktivitet da jeg har hest og hunder, men spesielt mye blir det ikke. Er ikke i særlig god form for tiden, merker at jeg blir fort sliten - men så er jeg også slik at jeg ikke synes det er særlig gøy å trene uten å presse på litt, så det kan fort bli for mye i starten også om jeg bestemmer treningsrutine selv. Så det jeg lurte på er om noen har tips til et enkelt treningsopplegg til å begynne med? Jeg har ingen vekter eller annet utstyr, trives best med å gå/jogge i skogen egentlig. Men jeg har også prøvd å følge noen instruksjonsvideoer på youtube o.l., som også var helt greit. Bra apper og slikt hadde også vært greit, om noen har noe og anbefale. Har lastet ned Zombies, Run! ( ) som jeg skal prøve ut etterpå. Tar gjerne i mot tips til blogger o.l. med sunne, enkle og raske oppskrifter. Kosthold blir litt vanskelig å endre mye på (har knøttlite kjøleskap og skapplass, hater å lage mat og har dårlig råd), men å endre litt er vel bedre enn ingenting. Vil gjerne få et par eksempler på hva som er lurt å spise før trening (og hvor lenge før?) og etter trening også. Er i det hele tatt åpen for alt av tips, for jeg har ikke peiling på noe som helst.
Gjest Belle Gunnes Skrevet 16. juli 2013 #2 Skrevet 16. juli 2013 Som rytter bør du helt klart fokusere på kjernemusklene. Og mykgjøring (åpne opp) hoftene/bekken. Yoga og pilates er gull her. Du kan laste ned appen "daily yoga". Fint nybegynnerprogram. Selv trener jeg innimellom yoga for ryttere. Og så kan du ta programmet "from cauch to 5K" - superbra startprogram for å bli en løper.
Gjest Gaea Skrevet 16. juli 2013 #3 Skrevet 16. juli 2013 Som rytter bør du helt klart fokusere på kjernemusklene. Og mykgjøring (åpne opp) hoftene/bekken. Yoga og pilates er gull her. Du kan laste ned appen "daily yoga". Fint nybegynnerprogram. Selv trener jeg innimellom yoga for ryttere. Og så kan du ta programmet "from cauch to 5K" - superbra startprogram for å bli en løper. Takk for svar! Ja, jeg har alltid vært veldig slapp med treningen og mykgjøring ift riding før, men merker nå at jeg har langt flere problemer å ta tak i enn hesten. Har lastet ned nå, blir spennende å prøve ut.
Gjest Belle Gunnes Skrevet 16. juli 2013 #4 Skrevet 16. juli 2013 Så bra Jeg merker at sitsen blir mer på plass etter at jeg begynte med yoga. Jeg har mer kontroll over bekken, og er også mer fleksibel. Og man får en grei innføring i yoga av denne appen. Og kjernemusklene er et must - selv om det er et slit å trene de Jeg har vært kjempefornøyd med å begynne med en kombinasjon av yoga og løping. Og nå etter hvert har jeg begynt med styrketrening. Min uke består av 1-2 yogaøkter, 1-2 styrkeøkter og 2-3 kardioøkter og det funker gull. Men mat sliter jeg med Der må noen andre komme med innspill. Uansett lykke til og selv om det kan være tungt enkelte dager, så gir det etter hvert så mye tilbake at det er verdt litt slit innimellom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå