Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at det er vanlig å røyte litt ekstra når man ammer, men jeg hadde ikke i min villeste fantasi forestilt meg at det skulle bli så voldsomt som det er nå. Nesten så jeg sitter med en hårdott hver gang jeg drar hånda gjennom håret, og håret har blitt merkbart tynnere.

Til dere mødre som har vært gjennom dette, sånn ca hvor lenge holdt dette på for dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi er 8måneder nå, og jeg røyter fortsatt masse! Kjempe lei! Det er hår OVERALT! :sur:

Skrevet

Holdt bare på to-tre måneder hos meg, men det var nok til at jeg lenge hadde to forskjellige lengder på håret. ;-)

Det har forresten ikke noe med amming å gjøre. De som ikke ammer røyter like mye.

Skrevet

Holdt på i 2-3 måneder her også. Fra gutten var 5 til ca 8 måneder. Jeg ble så gal av alt håret som lå igjen etter meg rundt omkring, så jeg tok og klippet det til over skuldrene (hadde nesten ned til rompa :( ). Det var en befrielse.

Men det går over :)

Jeg fikk beskjed av en frisør om å spise B.-vitaminer, men jeg vet ikke om det egentlig har noen effekt på noe som helst...

Skrevet

Holdt på i 2-3 måneder her også. Fra gutten var 5 til ca 8 måneder. Jeg ble så gal av alt håret som lå igjen etter meg rundt omkring, så jeg tok og klippet det til over skuldrene (hadde nesten ned til rompa :( ). Det var en befrielse.

Men det går over :)

Jeg fikk beskjed av en frisør om å spise B.-vitaminer, men jeg vet ikke om det egentlig har noen effekt på noe som helst...

Tror ikke B-vitamin hjelper i dette tilfellet siden røyting etter fødsel er hormonelt. Men det skal jo hjelpe på hårkvalitetet sånn ellers :)

Skrevet

Tror ikke B-vitamin hjelper i dette tilfellet siden røyting etter fødsel er hormonelt. Men det skal jo hjelpe på hårkvalitetet sånn ellers :)

Var det jeg tenkte også :)

Skrevet

Vet ikke hvor lenge det holdt på, men det var ihvertfall voldsomme mengder her også. Jeg gjorde som Ara og klipte det endel kortere, bare for å få mindre mengde hår å fjerne.

Etter en stund begynte det å vokse ut igjen, og jeg har hatt en flott kort pannelugg som heldigvis holder på å blande seg med resten av håret nå...

• Liker 1
Gjest Nikki09
Skrevet

Jeg røyter masse og har gjort det i mange mnd. Håret har blitt så tynt at jeg vurderer å klippe en del av lengden på det. Nå har jeg i tillegg fått masse "ammehår" på sidene, så nå ser det ut som om jeg har en liten superkort pannelugg på hver side! Pent... :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet at det er vanlig å røyte litt ekstra når man ammer, men jeg hadde ikke i min villeste fantasi forestilt meg at det skulle bli så voldsomt som det er nå. Nesten så jeg sitter med en hårdott hver gang jeg drar hånda gjennom håret, og håret har blitt merkbart tynnere.

Til dere mødre som har vært gjennom dette, sånn ca hvor lenge holdt dette på for dere?

Samme her :( Hvis det fortsetter slik som nå så er jeg redd jeg kommer til å få måne til slutt...

Skrevet

Jeg og røytet MASSE og ble tynnere i håret. Det roet seg etter rundt seks måneder. Men så begynte jo alt å vokse ut igjen, så jeg og sitter med en sånn kort rar pannelugg under resten av fronthåret :-P Klippet lugg for å kamuflere det *hihi*

Skrevet

Husker ikke hvor lenge det holdt på, det kan variere fra svangerskap til svangerskap, og person til person.

Grunnen til at du røyter, er fordi hormonene du hadde når du gikk gravid, gjorde slik at du røytet mindre. Håret slapp ikke når det skulle, og dette tas da igjen etter fødsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...