followURdreams Skrevet 15. juli 2013 #1 Skrevet 15. juli 2013 Overskriften sier vel det meste... Jeg skal først til Budapest-5 dager, så Riga 4 dager og Tyrkia 1uke. Kjenner panikken tar meg litt, for jeg er livredd for å pakke for mye-for lite og ikke de tingene jeg behøver (slik at jeg må kjøpe mye på plassene jeg besøker). Er egentlig litt på "lav-budsjett", så jeg ønsker ikke bruke masse penger på ting jeg kunne tatt med hjemmefra.. (Tenker da på å kjøpe ting jeg allerede har i skuffen hjemme... For mye er vel billigere i disse landene enn I Norge) Er det noen her som kan hjelpe meg med pakkeliste? Evt komme med tips til ting som er greit å ha med... Ting man IKKE trenger, og ting man absolutt IKKE MÅ GLEMME... Alle tips mottas med stor takk! Håper denne tråden blir lang og innholdsrik, og kan hjelpe flere reisende:)
followURdreams Skrevet 16. juli 2013 Forfatter #4 Skrevet 16. juli 2013 Tenker du på klær eller mer generelt? Begge deler:) Men kanskje i hovedsak klær... Solkrem, aftersun og solbriller er selvskrevet på listen
Gjest Nanne70 Skrevet 17. juli 2013 #5 Skrevet 17. juli 2013 Begge deler:) Men kanskje i hovedsak klær... Solkrem, aftersun og solbriller er selvskrevet på listen Ok, og jeg forstår det slik at det blir en blanding av storby- og badeferie Da foreslår jeg at du pakker (og du kan selvsagt tilpasse plagg etter eget behov - flere bukser/shorts hvis du ikke bruker skjørt, f.eks.): 2 - 3 bikinier/badedrakt 3 skjørt 3 bukser/shorts 5 kjoler - 3 sommerkjoler, 2 penere kjoler 3 singlet 3 kortermede topper/t-shirts 3 penere topper 1 strandtunika/sarong 1 cardigan/dressjakke 3 par sko, f.eks. 1 par flipflops, 1 par flate sandaler og 1 par pensko Nok undertøy til 1 uke (2-3 bh'er, 7-8 truser) Evt. treningstøy Dine favorittaccessoirer, men ikke overdriv I tillegg til dette kommer jo de klærne og skoene du reiser i, så da har du noen plagg i tillegg. Det er alltid mest praktisk å reise i de klærne som er mest vekt- og plasskrevende, som f.eks. jeans, sneakers og yttertøy. Håper dette kan være til hjelp
Lumos Skrevet 17. juli 2013 #6 Skrevet 17. juli 2013 Kanskje du skal ta en titt på pakkelister til folk som er bortreist over lengre tid, f.eks backpackere/folk på interrail? De må jo gjerne pakke til både by og bad. Hvis du googler finner du lister. Jeg anbefaler at du pakker klær som passer sammen, slik du kan sette sammen mange antrekk med få plagg. Ta med minst mulig! Du skal bære på tingene også, tross alt Jeg mener at du f.eks ikke trenger 5 kjoler og 3 bikinier, og du kan fint kan klare deg med en eller to kjoler og to bikinier. Det finnes nok helt sikkert steder du kan vaske klær på stedene du skal besøke. Dessuten kan du stikke innom en klesbutikk om det skulle være helt krise underveis Jeg gjorde det iallfall slik når jeg backpacket i Asia, det gikk veldig fint 1
followURdreams Skrevet 18. juli 2013 Forfatter #7 Skrevet 18. juli 2013 Tusen takk for tipsene:) Jeg tror ikke jeg trenger så mange kjoler, da jeg ikke går i kjoler til vanlig. men fine tunika kan jeg jo ta med Må nok satse på å vaske klærne ja, og det er forsåvidt ikke noe problem Tar gjerne imot flere tips:) Reiser i morgen, så må ha alt klart til da Satser nok på et par gode joggesko å gå i byen i, sandaler og et annet par til en finere anledning
followURdreams Skrevet 18. juli 2013 Forfatter #8 Skrevet 18. juli 2013 Ok, og jeg forstår det slik at det blir en blanding av storby- og badeferie Da foreslår jeg at du pakker (og du kan selvsagt tilpasse plagg etter eget behov - flere bukser/shorts hvis du ikke bruker skjørt, f.eks.): 2 - 3 bikinier/badedrakt 3 skjørt 3 bukser/shorts 5 kjoler - 3 sommerkjoler, 2 penere kjoler 3 singlet 3 kortermede topper/t-shirts 3 penere topper 1 strandtunika/sarong 1 cardigan/dressjakke 3 par sko, f.eks. 1 par flipflops, 1 par flate sandaler og 1 par pensko Nok undertøy til 1 uke (2-3 bh'er, 7-8 truser) Evt. treningstøy Dine favorittaccessoirer, men ikke overdriv I tillegg til dette kommer jo de klærne og skoene du reiser i, så da har du noen plagg i tillegg. Det er alltid mest praktisk å reise i de klærne som er mest vekt- og plasskrevende, som f.eks. jeans, sneakers og yttertøy. Håper dette kan være til hjelp Tusen takk for svar! Jeg bruker ikke kjoler, men kan ta med tunika Er det andre ting man bør ha med? ikke klær, men andre ting som er suupergenialt å ta med? Bagasjevekt er allerede pakket;)
followURdreams Skrevet 18. juli 2013 Forfatter #9 Skrevet 18. juli 2013 Kanskje du skal ta en titt på pakkelister til folk som er bortreist over lengre tid, f.eks backpackere/folk på interrail? De må jo gjerne pakke til både by og bad. Hvis du googler finner du lister. Jeg anbefaler at du pakker klær som passer sammen, slik du kan sette sammen mange antrekk med få plagg. Ta med minst mulig! Du skal bære på tingene også, tross alt Jeg mener at du f.eks ikke trenger 5 kjoler og 3 bikinier, og du kan fint kan klare deg med en eller to kjoler og to bikinier. Det finnes nok helt sikkert steder du kan vaske klær på stedene du skal besøke. Dessuten kan du stikke innom en klesbutikk om det skulle være helt krise underveis Jeg gjorde det iallfall slik når jeg backpacket i Asia, det gikk veldig fint Takk for svar! Kjempelurt med backpacker lister, skal sjekke det ut Satser på to bikinier, og kaaanskje 1 kjole:) Vaskepulver er allerede i kofferten
Gjest navnelapp Skrevet 18. juli 2013 #10 Skrevet 18. juli 2013 Eg brukar å ta med meg litt slitne truser og slikt som eg uansett snart skal kvitte meg med, og så kastar eg det før eg reiser heim. Eg går også igjennom skuffer og skap på badet, og tek med småprøver på sjampo, kremar og liknande som eg har liggande, i staden for å pakke dei store pakningane eg vanlegvis brukar. Og eg tek aldri med meg bukser på tur når eg reiser sørover i Europa. Dei får eg uansett aldri bruk for. Men to lette cardiganar i fargar som passar saman med det andre tek eg med, inga ytterjakke. Joggesko syns eg blir for varmt, både i Riga og Budapest er det veldig varmt no. Bruk heller nokre gode, inngåtte sandalar, som du reiser i. Eit lett, stort ullsjal (type pashmina) er deilig å reise med, på flyet vert det alltid kaldt. Det kan du også ha over kjolen viss det vert kjøleg på kvelden. Eg brukar å ha det einaste sokkeparet eg har med meg i handbagasjen, for eg blir alltid kald på beina på flyet.
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #11 Skrevet 18. juli 2013 Ta med et par tynne skjerf, det er en kjempekjekk måte å få flere plagg på. Du trenger også et større sjal eller en sarong. Du trenger max 2 bikinier. Du trenger t-skjorter/topper og undertøy for en uke, i Tyrkia svettes det mye og det går fort en t-skjorte om dagen. Ha et par langbukser, et par skjørt og kortbukser og et par kjoler. Hvis du ikke bruker skjørt/kjole kan du ha med et ekstra par med langbukser og tunikaer. På dagtid holder det med t-skjorte og en tynn strikkejakke. Tynne strikkejakker kan du også bruke i Tyrkia hvis det skulle bli kaldt på kvelden. Sørg for å ha gode sko til storbyferiene og flyreisen, for eksempel Converse. Gode sandaler er også et must. Ballerinasko er passelig pent til å gå ut om kvelden med, både i Tyrkia og storbyene. Flipflop til stranden. Husk å ta med solkrem og underholdning og alle kabler du trenger! Anonymous poster hash: 4457e...92c
followURdreams Skrevet 18. juli 2013 Forfatter #12 Skrevet 18. juli 2013 Eg brukar å ta med meg litt slitne truser og slikt som eg uansett snart skal kvitte meg med, og så kastar eg det før eg reiser heim. Eg går også igjennom skuffer og skap på badet, og tek med småprøver på sjampo, kremar og liknande som eg har liggande, i staden for å pakke dei store pakningane eg vanlegvis brukar. Og eg tek aldri med meg bukser på tur når eg reiser sørover i Europa. Dei får eg uansett aldri bruk for. Men to lette cardiganar i fargar som passar saman med det andre tek eg med, inga ytterjakke. Joggesko syns eg blir for varmt, både i Riga og Budapest er det veldig varmt no. Bruk heller nokre gode, inngåtte sandalar, som du reiser i. Eit lett, stort ullsjal (type pashmina) er deilig å reise med, på flyet vert det alltid kaldt. Det kan du også ha over kjolen viss det vert kjøleg på kvelden. Eg brukar å ha det einaste sokkeparet eg har med meg i handbagasjen, for eg blir alltid kald på beina på flyet. genialt tips med truser og små prøver av shampoo, krem o.l, har endel liggende:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå