Gå til innhold

Din beste oppskrift

Anbefalte innlegg

Gjest sweetsugar
Skrevet

Hva er din beste oppskrift?

Det kan være alt fra salater, middager, frokoster, smoothies, absolutt alt.

AnonymBruker
Skrevet

Om det er beste oppskriften vet jeg ikke, men dagens middag var ihvertfall veldig god.

Jeg lagde en fyldig potetsuppe, stekte baconterninger til, en dæsj kruspersille og olje over og grove rundstykker.

Det er vel neppe av de sunneste middagene, men ikke direkte usunn heller...

Anonymous poster hash: 0d3f7...4de
Gjest Sengaia
Skrevet

Nå har jeg nettopp lagd gryterett.

Jeg steker først 3 kyllingfileter som jeg har skjært opp i små biter. Så setter jeg det til side. Jeg har 3-4 spiseskjeer olje, 1 spiseskje karri og noen hvitløksfedd som surrer litt i panna før jeg tilsetter kinakål, spinat og tomat. Så har jeg på tabasko, estragon, hvitløkspepper, litt salt, og sitron (ellstrøm har sagt at all mat skal ha litt syre, og det har han jammen rett i, det blir ekstra godt og smaker ikke sitron!).

Så tilsetter jeg 2-3 desiliter fløte og lar det koke litt med det andre. Så tilsetter jeg kyllingen, og lar alt sammen koke litt, i ca 5 minutter. Dette er SÅÅÅ godt! Jeg spiser det sammen med lavkarbobrød som jeg lager selv (ca 4 gram karbo per 100 gram) med litt smør på. Anbefales veldig :)

• Liker 1
Gjest sweetsugar
Skrevet

Nå har jeg nettopp lagd gryterett.

Jeg steker først 3 kyllingfileter som jeg har skjært opp i små biter. Så setter jeg det til side. Jeg har 3-4 spiseskjeer olje, 1 spiseskje karri og noen hvitløksfedd som surrer litt i panna før jeg tilsetter kinakål, spinat og tomat. Så har jeg på tabasko, estragon, hvitløkspepper, litt salt, og sitron (ellstrøm har sagt at all mat skal ha litt syre, og det har han jammen rett i, det blir ekstra godt og smaker ikke sitron!).

Så tilsetter jeg 2-3 desiliter fløte og lar det koke litt med det andre. Så tilsetter jeg kyllingen, og lar alt sammen koke litt, i ca 5 minutter. Dette er SÅÅÅ godt! Jeg spiser det sammen med lavkarbobrød som jeg lager selv (ca 4 gram karbo per 100 gram) med litt smør på. Anbefales veldig :)

Det hørtes knallgodt ut!! Den må jeg prøve! takktakk :)

AnonymBruker
Skrevet

Om det er beste oppskriften vet jeg ikke, men dagens middag var ihvertfall veldig god.

Jeg lagde en fyldig potetsuppe, stekte baconterninger til, en dæsj kruspersille og olje over og grove rundstykker.

Det er vel neppe av de sunneste middagene, men ikke direkte usunn heller...

Får kanskje skrive opp ingrediensene, så høres ikke suppen så kjedelig ut ;)

2 fedd hvitløk, deles i terninger

1 løk, deles i terninger

1 purre, bruk bare det hvite, deles i terninger

400 g poteter, skrelles og deles i terninger.

1 l vann

2 teninger grønnsaksbuljong

1/2 tsk salt

1/2 tsk pepper

Dette surres lett i pannen før man har det i en kjele med 1 l vann og grønnsaksbuljong. Kokes til grønnsakene er møre.

Deretter moses grønnsakene med stavmikser.

Bacon skjeres i terninger og stekes. Jeg kjøpte baconstykke sånn at jeg fikk litt tykkere biter.

Kruspersille som jeg hakket å blandet i olje.

Det luktet helt nydelig av grønnsakene når jeg lagde maten :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes disse lappene er kjempegode, i tillegg inneholder en lapp bare 60 kalorier.

Oppskrift fra Tine.no

4 porsjoner – ca 16 stk
3 dl (1 beger) Kesam 1%
2 egg
5 ss sammalt/havremel
3 ss splenda
2 ts bakepulver
1 ts vaniljesukker (evt en dråpe vaniljeessens istedet)

Bland sammen kesam og egg, så blander du inn resten. Steik og NYT!

Anonymous poster hash: e5919...e04
AnonymBruker
Skrevet

Blander litt nå. Om du bruker kesam 1% blir det 37 kalorier pr lapp. Om du bruker Kesam 8 % blir det 60 kalorier pr lappe.

AnonymBruker
Skrevet

Synes disse lappene er kjempegode, i tillegg inneholder en lapp bare 60 kalorier.

Oppskrift fra Tine.no

4 porsjoner – ca 16 stk

3 dl (1 beger) Kesam 1%

2 egg

5 ss sammalt/havremel

3 ss splenda

2 ts bakepulver

1 ts vaniljesukker (evt en dråpe vaniljeessens istedet)

Bland sammen kesam og egg, så blander du inn resten. Steik og NYT!

Hva er splenda?

AnonymBruker
Skrevet

Hva er splenda?

Erstatning for sukker. Men du kan bruke sukker isteden for splenda altså, eller sukrin for eksempel :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...