Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Sobril
Skrevet

Jeg startet en tråd under prøvere men fikk ikke svar, så jeg prøver her istedenfor...

Her er den gamle tråden

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=757121#entry12965967

Og så har jeg en update; tok en cb-test på jobben i dag som var negativ. Riktignok midt på dagen etter ørten glass vann.

Jeg har fremdeles murring i magen, har spottet bittelitt rosa i dag. Har melkespreng i puppene og kunne klemme ut litt væske nå nettopp. Har ikke hatt noe i puppene siden før fødsel i august i fjor.

Er systemet mitt helt skrudd plutselig eller kan det være en psykisk reaksjon på at det nærmer seg årsdagen?

Kan man få melkespreng etter SA?

Normalt varer menstruasjonen i to dager pluss en med litt spotting. Denne gang varte den i fire pluss to dager med spotting.

Noen som vet hva som skjer? :klo:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det at mensen kom et par dager for tidlig kan skyldes hva som helst, og sikkert ikke noe farlig. Mulig du har hatt såkalt kjemisk graviditet, og derfor noe lengre mens enn vanlig. Men det blir gjetning da. Væske fra bryst kan kanskje skyldes fødselen du hadde hvis det er noe du har hatt i løpet av siste året. Det er vanskelig å si hva som skjer med kroppen din. Det kan være alt fra ingenting (bare litt annerledes mens) og psykisk reaksjon til hormonell ubalanse/forstyrrelse. Tror ikke at du er gravid da, men jeg ville bestilt en time hos gynekolog (privat f.eks) hadde jeg vært deg, så slipper du å bekymre deg :) spottingen du har nå kan f.eks være tegn på eggløsning, men det blir gjetning igjen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 26 uker på vei og har ikke hatt melkespreng eller lekket melk ennå. Har tidligere hatt en SA og hadde heller ikke noe anntydning til melk da. Så vi er jo forskjellige.

Men melk og melkespreng kan man fp av hormontull. Så hvem vet. Ta heller en test med morgenurin og er den negativ så kanskje det er hormonene som tuller eller en SA.

Anonymous poster hash: 017a6...c12

Gjest Sobril
Skrevet (endret)

Takk for svar. Tipper på en kjemisk graviditet selv, men synes allikevel det er rart med disse puppene.

Og siden symptomene er såpass sterke er det nesten rart at det ikke slår ut på HCG tenker jeg - selv om jeg altså er klar over at det er 99% sjanse at jeg ikke er gravid.

Vet heller ikke om blodfortynnende har noe å si for blødningsmengden? Har gått på fragmin i to uker nå.

Vel vel. Jeg får vel bare ta en sjekk hos legen.

Takk igjen :)

Endret av Sobril
Skrevet

Blodfortynnende kan absolutt ha noe å si for blodmengde under mens. Tynnere blod renner lettere ut, rett og slett.

Enkelte har så svak stigning i hcg at det kan ta lang tid før graviditetstest slår ut. Ei venninne var 3mnd på vei før hun mistet mensen og fikk positiv test.

Men det kan også være en psykisk reaksjon på årsdagen som nærmer seg, barnet ditt var tilnærmet fullbårent om jeg ikke husker feil? Kroppen kan gjøre de merkeligste ting i forbindelse med merkedager for sorg...

Krysser fingrene for at du er gravid!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...