Gå til innhold

Hudpleie - aldri brukt noe særlig før, er dette normalt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei :) jeg er ei jente i 20åra som aldri har vært noe flink til å ta vare på huden i ansiktet. Det eneste jeg har pleid å gjøre er å fjerne sminke, for å så kanskje bare bruke en vanlig krem/bodylotion på anskiktet etterpå..

Nå har jeg begynt å bruke både dagkrem, nattkrem og kjøpt meg en skikkelige produkter til å rense huden osv. Har brukt produtene en uke nå, og plutselig har jeg fått mye mer uren hud enn jeg har pleid å ha, dukker opp kviser stadig vekk..Er dette pga at det er en overgang, at huden trenger å venne seg til produktene? Eller er dette et tegn på at jeg ikke "tåler" produktene..Hvis noen lurer bruker jeg kremer osv fra serien "Ren" og "Ole henriksen". Er det dumt å mikse ulike produkter?

Samtidig må jeg også si at huden virker mye mer "frisk" nå, enn før jge brukte disse produktene..er bare kvisene som irriterer

Anonymous poster hash: f4ea0...d85
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har selv brukt lite produkter i ansiktet, og har aldri kviser. Jeg mener at det er best å bruke minst mulig på huden, så lenge huden er normal. Som du sier selv, kom jo kvisene etter at du begynte på produktene. Nå har ikke jeg noe godt råd, men det kan jo være så enkelt som at du ikke tåler produktene?

AnonymBruker
Skrevet

Hvis produktene du har kjøpt passer dårlig til huden, feks er for fete for deg. Så vil du få kviser ja.

Så og si hvilket som helst produkt kan være "VERDENS BEEEEESTE!" men hvis det ikke passer din hud så er det helt poengløst. Samt hvis du hadde fin hud fra før av, hvorfor styr med det?

Anonymous poster hash: cb174...5ac
Skrevet (endret)

Hei TS. Det som skjer er at produktene får urenhetene som har ligget i huden til å komme ut. Fordi du aldri har brukt hudpleie før, vil det være helt naturlig at det skjer. Du må regne med at du vil ha litt uren hud i noen uker. Hvis ikke det har bedret seg etter ca 8 uker ville jeg gått til en hudpleier for å få ordentlig veiledning.

Så at du får kviser/uren hud er ikke ensbetydende med feil produkter. Huden er nødt til å ha tilvenningstid. Lykke til:-)

Endret av OPIgirl

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...