AnonymBruker Skrevet 15. juli 2013 #1 Skrevet 15. juli 2013 Jeg har tørr hud og finner sjeldent en foundation som sitter pent. Heldigvis så er jeg velsignet med veldig pen hud, selv om den en tørr så jeg anser det ikke som noen krise Men, innimellom så ønsker jeg jo å legge en mer "helhetlig" sminke, og da er det penest med foundation. Noen som har noen forslag til en ikke alt for dyr (student og mamma ) foundation? Og en fuktighetskrem til tør hud, som gjerne tilfører en del fuktighet over tid, og ikke bare de første sekundene...Anonymous poster hash: 4237b...b4b
babord Skrevet 15. juli 2013 #2 Skrevet 15. juli 2013 Clinique supermoisture er en god foundation dersom huden din er så tørr at det er vanskelig å få foundation til å sitte fint. Den har ganske/veldig dewy finish så den passer ikke for deg hvis du ønsker matt finish. Husker ikke hva den koster da jeg ikke bruker den lenger, men clinique bruker jo å være ok priset.
Gjest violeta23 Skrevet 15. juli 2013 #3 Skrevet 15. juli 2013 Vil anbefale deg å prøve en bb cream, i og med at du sier du har fin hud så trenger du sikkert ikke en veldig dekkende foundation? Har hørt at Loreal sin skal være ganske bra, den får du jo kjøpt overalt Ellers er smashbox sin veldig god Om du har problemer med tørr hud, så burde du bruke en skrubb ca en gang i uken for å bli kvitt døde hudceller, og bruke rens morgen og kveld i tillegg til fuktighetskrem så skal du se at du ikke er så tørr lenger
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #4 Skrevet 16. juli 2013 Har vurdert bb cream da veldig mange skryter av den. Får prøve og se Greien er at hvis jeg begynner å skrubbe eller bruke noe annet enn vann og fuktighetskrem så blir det bare værre! Jeg har vel vært igjennom samtlige skrubb-rens-peeling greier som finnes, og selv om jeg smører meg flere ganger daglig med fuktighetskrem så ender jeg med og flasse noe helt sinnsykt. Uansett om jeg bruker det over tid :-/Anonymous poster hash: be5ba...99d
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #5 Skrevet 16. juli 2013 Jeg vil anbefale en dyr mineralfoundation - de er utrolige dryge i bruk. Hatt en til nesten 400 kroner i snart to år og brukt av den hver dag. Jeg har også rimelig pen hud. Sliter med tørr hud i panna og over nesen, spesielt på vinteren. Jeg bruker aloe vera (98%) som fuktighetskrem veldig ofte, den er jo rimelig. Fungerte godt, men hudet blir lett klissete. Hudkremen jeg nå bruker er temmelig dyr og ikke så dryg, så den skal jeg ikke mase om. Anonymous poster hash: 76b25...5b7
Gjest Tigress Skrevet 16. juli 2013 #6 Skrevet 16. juli 2013 (endret) Eg vil, som vanleg (eg er KGs BB-krem-predikant) tilrå ein asiatisk BB-krem, til dømes Skin79 Oriental Gold Plus BB Cream som gjer bra dekning og er veldig drøy. Kostar vel om lag 20 dollar på eBay, bruk til dømes Sing-Sing-Girl eller Bellogirl som har bra rykte. Fuktighetskrem: eg vil tilrå Decubal sin. Eg har sjølv kombinasjonshud, men eg går til jobb om vinteren og blir veldig tørr i kulda. Decubal (https://www.boots.no/butikk/s/products/view.html?p=30242&c=&g=false&ref=search) sin var heilt klart den beste eg prøvde i vinter, og med 75ml tek han jo aldri slutt heller. Om vintaren likar eg godt a-creme også, men den gjer huda litt feitare. Ellers er visst Maybellines Fit Me ganske bra. Endret 16. juli 2013 av Tigress
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #7 Skrevet 16. juli 2013 Jeg vil anbefale en dyr mineralfoundation - de er utrolige dryge i bruk. Hatt en til nesten 400 kroner i snart to år og brukt av den hver dag. Jeg har også rimelig pen hud. Sliter med tørr hud i panna og over nesen, spesielt på vinteren. Jeg bruker aloe vera (98%) som fuktighetskrem veldig ofte, den er jo rimelig. Fungerte godt, men hudet blir lett klissete. Hudkremen jeg nå bruker er temmelig dyr og ikke så dryg, så den skal jeg ikke mase om. Anonymous poster hash: 76b25...5b7 Jeg kan overhodet ikke bruke mineralfoundation! Jeg har aldri hatt en eneste kvise før jeg prøvde det, da plutselig over natta så hadde jeg 6 store kviser Anonymous poster hash: be5ba...99d
Agathe Skrevet 16. juli 2013 #8 Skrevet 16. juli 2013 Garnier eller maybelline BBcream, eller Max Factor CCcream. Aner egentlig ikke hva CCcream er, men den er veldig god for meg, som har ganske lik hud som deg. Ellers har Rimmel foundationer som er overraskende gode
frkFreken Skrevet 23. august 2013 #9 Skrevet 23. august 2013 Nivea Q10 (ansiktskrem) er rimelig, lett tilgjengelig - du kan kjøpe den på alle matvarebutikker, og kom veldig godt ut i sammenliknende tester. Jeg elsker den! Ellers har jeg med hell testa foundation fra Maybelline, de har den på kampanje med jevne mellomrom på H&M.
Wonders Skrevet 23. august 2013 #10 Skrevet 23. august 2013 (endret) Jeg elsker den hvite nivea kremen fra butikken jeg. Lukter rent. Og for min allergikerhud svir den ikke. Og så bruker jeg Max faktor lasting performance i fattige tider... Endret 23. august 2013 av Wonders 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2013 #11 Skrevet 24. august 2013 Max Factor sin CC cream tenker jeg kunne vært noe for deg. Jeg syns ihvertfall den er god og billig. Dekker det den trenger å dekke, og gir ikke den maske-effekten som foundation kan. Kan dessverre ikke anbefale noen typisk "billige" fuktighetskremer da den billigste jeg har forsøkt er Biotherme sine, men de gjør nytten hvis du ikke har problemhud. Anonymous poster hash: 9175a...10f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå