Gå til innhold

Amming - hvilke apotek og/eller helsekostprodukter anbefaler du?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker på alle hjelpemidler til amming, som skjold, pumpe, hva slags ammeinnlegg, eventuelle gulpekluter, amme-te, brystpumpe..

Hva har du hatt nytte av?

Anonymous poster hash: 24fa4...66a
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker på alle hjelpemidler til amming, som skjold, pumpe, hva slags ammeinnlegg, eventuelle gulpekluter, amme-te, brystpumpe..

Hva har du hatt nytte av?

Anonymous poster hash: 24fa4...66a

Jeg har brystpumpe (manuell), brystskjold, purelan krem, sparkjøp gaskluter ( gulpekluter), amme te fra helsekost, libero ammeinnlegg, og en haug med flasker (får et par flasker for dagen).

Anonymous poster hash: 7bedb...a96

Skrevet

Medela Swing elektrisk pumpe og Purelan salve. I starten var jeg så sår at jeg ikke klarte å ha noe borti brystvortene, da var melkeoppsamlere fra Medela fantastiske.

Etterhvert brukte jeg Ammehjelpens brystvortebskyttere, og da alt var grodd gikk jeg over til vanlige Natusan ammeinnlegg. De klister seg litt fast, men det er den typen lokalbutikken her har ;)

Skrevet

Ville ikke investert i Purelan mot såre brystvorter - kremen er jo så hard så det gjør jo vondt værre å smøre den på.

På barsel fikk jeg en salve som heter Brulidine, som er mye bedre ;)

Skrevet

Bruk litt ekstra og kjøp Medela sine ammeinnlegg på apoteket! De er mye bedre enn de du får på butikken(libero, natusan) som har en tendens til å klistre seg fast! Jeg hadde ingen nytte av purelan, hjalp mye mer med brystmelk!:) Brukte amme-te fra apoteket! Gutten hadde aldri problemer med magen når jeg husket å drikke den! :)

Skrevet

Purelan salve. I starten var jeg så sår at jeg ikke klarte å ha noe borti brystvortene, da var melkeoppsamlere fra Medela fantastiske.

Etterhvert brukte jeg Ammehjelpens brystvortebskyttere, og da alt var grodd gikk jeg over til vanlige

Signerer! Jeg gikk over til Libero sine, syns de er ok. Når det gjelder at Purelan er hard så hjelper det å oppbevare den ikke for kaldt. Bepanthen er også bra, men om du får sår med skorpe er Purelan gull verdt! Hadde Avent sin manuellpumpe og begre og flasker og sterilisator...

Skrevet

Er det stor forskjell på flaskene? Er et merke bedre enn et annet liksom?

Takk for at du tok opp temaet TS! Spurte jordmor om det samme i dag, men fikk ikke noe konkret svar. Så følger med her. :Nikke:

Skrevet

Eg har ammeinnlegg i bambus med sperrelag ytterst. Anbefales sterkt framfor eingangsinnlegga! I tillegg kan det vera lurt å ha nokre ammeinnlegg i ull for å halda puppene varme på kalde dagar. Men dei held ikkje aleine viss du lekker ein del melk. Du bør ha noko meir absorberande under. ;)

Skrevet

Purelan finnes forresten i to størrelser, den minste passer perfekt i lomma. Da blir den varm og kjempemyk og lett å smøre på ;)

• Liker 1
Skrevet

Kjøpte brystpumpe, ammeinnlegg i ull og ammeinnlegg i papir, purelan og en eller annen merkelig te. Hadde ikke nytte av noe av det. Det er ikke sikkert du får problemer i det hele tatt.

Ammepute savnet jeg. Jeg brukte bare vanlige puter, med det resultat at alle putene måtte skiftes ut fordi de var fulle av gulpeflekker litt etter litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...