Gjest Vevila Skrevet 15. juli 2013 #1 Skrevet 15. juli 2013 Kommer han til å ta skade av det? Han er med faren sin og svigers så han føler seg nok trygg, men er redd for at det går ut over tilknytningen. Det er snakk om en uke og jeg er med ham noen timer hver dag.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2013 #2 Skrevet 15. juli 2013 Jeg synes det er for tidlig. Da jeg ventet baby leste jeg et sted at så tidlig kjente de kun igjen mamma, men at de begynte å bli vant til pappa også da. Anonymous poster hash: c57cc...56d 1
Charlie28 Skrevet 15. juli 2013 #4 Skrevet 15. juli 2013 En fin regel å gå ut ifra er å ta utgangspunkt i barnets alder i måneder og gjøre det om til antall timer en bør være borte fra barnet. Altså. Når barnet er 1 mnd ca bør mor være borte 1 time +/- sammenhengende. Når barnet er 2 mnd, så 2 timer +/-. Når barnet er 6 mnd så 6 timer +/- . Det er hvertfal optimalt. Men er nok viktigst helt i starten. Derimot så er det ikke slik det MÅ være. Mange klarer seg helt fint med å være borte lengre. Har en venninne som studerte og mannen ar hjemme flere timer til dagen. Tror det gikk fint, men var ikke så kjekt for mor.
Gjest Magdalene Skrevet 15. juli 2013 #5 Skrevet 15. juli 2013 Er barnet født? Slik at du vet hvordan DU vil reagere på det?
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2013 #6 Skrevet 15. juli 2013 Hvis du bare ellers er med han et par timer om dagen tviler jeg på at det skjer noen skade.Anonymous poster hash: a8156...41c
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2013 #7 Skrevet 15. juli 2013 Man kan bli ganske rar av å være borte ifra babyen sin selv, jeg orka nesten ikke dusje.Anonymous poster hash: a8156...41c
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2013 #8 Skrevet 15. juli 2013 Hvis man ikke engang har tid til barnet den første mnd av dets liv, hvordan vil prioriteringen framover bli da? Eneste jeg kan se som gyldig grunn til å være fra barnet så lenge, så tidlig, er om man er alvorlig syk og trenger umiddelbar behandling. Anonymous poster hash: 0a396...5dc 8
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2013 #9 Skrevet 15. juli 2013 Hvorfor skal du være vekke fra barnet? Er jo da barnet og dere skal bli kjent med barnet. Et eks så er det de som ikk bor sammen, så anbefales det at var er på besøk hos mor og barnet som samvær i begynnelsen og far ikke har barnet hos seg og på overnatting. Så vil tru ikke det er å anbefale at du er vekke fra barnet. Men nå vet jeg ikke hva grunnen er for at du må være vekke i lengre perioder, og hva lengre perioder vil si. Anonymous poster hash: 8cf94...691
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2013 #10 Skrevet 15. juli 2013 Kommer han til å ta skade av det? Han er med faren sin og svigers så han føler seg nok trygg, men er redd for at det går ut over tilknytningen. Det er snakk om en uke og jeg er med ham noen timer hver dag. Hva skal du da??Anonymous poster hash: fcc3b...8f1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2013 #11 Skrevet 15. juli 2013 Hvis du skal se han noen timer per dag så er du jo i nærheten, hvorfor kan ikke du ha han og la faren og svigers komme på besøk og kanskje ta han litt ut men levere han tilbake til deg innen en time eller to? Jeg har ikke født ennå men tanken på å "forlate" barnet mitt allerede i uke 2 føles fælt ut!! Anonymous poster hash: f6560...6cf 1
Tomaten Skrevet 15. juli 2013 #12 Skrevet 15. juli 2013 Det er en grunn til at mammakvota krever 6 uker sammen med barnet etter fødsel... 5
Teriyaki Skrevet 15. juli 2013 #13 Skrevet 15. juli 2013 Jeg mener det skal svært tungtveiende grunner til for noe sånt. Som å være alvorlig syk. Mor og far skal være likestilte som foreldre, men den første tiden så er dem rett og slett ikke det. Babyen har vært inni mor, ikke far, og har dermed behov for å fortsette å være mest inntil mor. Likestillingen mellom foreldre kommer etter hvert, sikker en del raskere hos de som ikke ammer siden far kan mate barnet også, men likevel. Hva er det som er så viktig? En annen ting er jo at jeg kan ikke tenke meg til at du føler det er overkommelig når du er i situasjonen. Jeg hadde eksamen da barnet mitt var tre uker gammelt. De tre timene der føltes uendelig lange. Hadde aldri, aldri klart en hel uke med bare få timer per dag. 4
Gjest Vevila Skrevet 15. juli 2013 #14 Skrevet 15. juli 2013 Kunne vel ikke forvente andre svar her nei.. jeg er innlagt på sykehus og synes alt er grusomt, takk for flotte svar og at alle med en gang tenker dette er noe jeg ønsker.....
Mohair Skrevet 15. juli 2013 #15 Skrevet 15. juli 2013 Ville hatt han sammen med meg på sykehuset om det var mulig. Kanskje pappan også kan være der sammen med dere om du har enerom. Har du født enda? God bedring! 1
Gjest Vevila Skrevet 15. juli 2013 #16 Skrevet 15. juli 2013 Pappaen orket ikke å være på sykehuset med babyen, og jeg får ikke lov å ta meg av babyen(er koblet til drypp, og sengeliggende). Får se ham mellom 4-6 timer til dagen.. utrolig fælt og kjempe redd for at han skal ta skade av det
Redbull Skrevet 15. juli 2013 #17 Skrevet 15. juli 2013 Pappaen orket ikke å være på sykehuset med babyen, og jeg får ikke lov å ta meg av babyen(er koblet til drypp, og sengeliggende). Får se ham mellom 4-6 timer til dagen.. utrolig fælt og kjempe redd for at han skal ta skade av det Jeg personlig tror ikke babyen tar skade av det. Babyen husker jo ikke noe uansett. Forholdet kan du bygge opp når du er blitt frisk og kommet hjem. Du kan faktisk ikke noe for at det blir slik! Hadde du vært ute å festa å ikke gadda tatt deg av babyen hadde det vært noe annet mener jeg. 6
Gjest Naria Skrevet 15. juli 2013 #18 Skrevet 15. juli 2013 Jeg synes det er bedritent av samboeren din og ikke være på sykehuset med babyen så mye som mulig. 18
Gjest Inggolf Skrevet 15. juli 2013 #19 Skrevet 15. juli 2013 (endret) Kunne vel ikke forvente andre svar her nei.. jeg er innlagt på sykehus og synes alt er grusomt, takk for flotte svar og at alle med en gang tenker dette er noe jeg ønsker..... man er jo ikke tankelesere her inne...det er trist at du er på sykehuset og ikke har så mye ork til overs (?), men jeg synes du burde prøve å ikke bli sint på andres meninger/svar her inne. En kom jo til og med at "om du er syk, så er det en ok grunn": Jeg tipper mange andre her bare antok at du ikke hadde en real grunn.. Om ditt fravær i disse to ukene gjør at du bli sterkere, friskere, bedre rustet til å være en god og kjærlig mor så synes jeg du skal ta deg disse to ukene uten å tenke på at bebisen kan ta skade av det..Babyen kommer til å få det bedre med en frisk mor i fremtiden Bebisen er tross alt trygg i disse to ukene og Ønsker deg god bedring. (jeg tror også kanskje at du tar større "skade" enn det bebisen gjør.. pga samvittighet og selvfølelse og mestring for eksempel) Endret 15. juli 2013 av NozMonster 1
Mohair Skrevet 15. juli 2013 #20 Skrevet 15. juli 2013 (endret) Helt enig med Redbull! Jeg og babyen lå adskilt på sykehuset siden jeg var syk og han var prematur. Jeg var sammen med han så mye jeg kunne på dagtid, men det ble faktisk ganske begrenset de første dagene.Vi fikk først være sammen 24/7 da vi reiste hjem fra sykehuset etter to uker. Jeg tror ikke han har tatt skade av det. Du må ikke tenke at han tar skade av det! Dere får tatt igjen for den tapte tiden senere! Endret 15. juli 2013 av Mohair 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå