Milli84 Skrevet 15. juli 2013 #1 Skrevet 15. juli 2013 Vi hadde 3 gutter i samme bur, tilsynelatende friske og raske i går alle tre. Når sønnen min skulle ut med noe mat til dem i dag tidlig, fant han 2 av dem døde i buret. Noen her som har en teori om hva som kan ha skjedd? Kunne ikke se noen fysisk skade på noen av dem, og alle tre har vært i passelig godt hold. Den andre sønnen min fant løvetann ( kaninblokker) til dem i går kveld, det kan jo hende at noen av dem har blitt sprøytet eller noe. Vet ikke hva jeg skal forklare til ungene at har skjedd, og de er jo livredde at tredjemann skal stryke med også.
Gjest Belle Gunnes Skrevet 15. juli 2013 #2 Skrevet 15. juli 2013 Skremt til døde av en katt, hund, rev eller lignende? Hvordan lå de i buret? Tett sammen i et hjørne, eller litt spredt?
Milli84 Skrevet 15. juli 2013 Forfatter #3 Skrevet 15. juli 2013 Skremt til døde av en katt, hund, rev eller lignende? Hvordan lå de i buret? Tett sammen i et hjørne, eller litt spredt? Ja, tenkte også på at de kanskje var blitt skremt til døde, men de lå tett sammen og dersom de var skremt i hjel, ville de vel kanskje ligget spredt?
Gjest Belle Gunnes Skrevet 15. juli 2013 #4 Skrevet 15. juli 2013 Jeg tenker at de har trykket seg tett sammen, om de er redde jeg da. At det tyder på at de er skremt ihjel. Men at det da også er noe rot i buret. At strø og lignende, er spredd litt. Men eneste måte å vite, er jo ved å få de obdusert.
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 15. juli 2013 #5 Skrevet 15. juli 2013 Det er rart i og med at du ikke kunne se noen fysisk skade på noen av dem. Antar du så godt etter på hele kroppene til kaninungene som døde? Det eneste jeg vet om kaniner og død er at om mora blir utrygg mens kaninungene er små så kan hun finne på å spise dem/drepe dem. Sånn seriøst. Vi hadde kaniner da jeg var barn, og at pappa fortalte meg dette er noe jeg husker veldig godt. Har de fått i seg noe mat de ikke har tålt?
Milli84 Skrevet 15. juli 2013 Forfatter #6 Skrevet 15. juli 2013 Jeg tenker at de har trykket seg tett sammen, om de er redde jeg da. At det tyder på at de er skremt ihjel. Men at det da også er noe rot i buret. At strø og lignende, er spredd litt. Men eneste måte å vite, er jo ved å få de obdusert. Ja, uff stakkars små, du har nok rett i det. Tror ikke vi kommer til å få dem obdusert, vi får følge godt med på den tredje. Men han ser fin ut, spiser og drikker normalt heldigvis, virker ikke stresset. Hagen der vi har dem er veldig godt skjermet, så tror i tilfelle at det må ha vært en katt eller noe som kan ha skremt dem da. Takk for svar forresten
Milli84 Skrevet 15. juli 2013 Forfatter #7 Skrevet 15. juli 2013 Det er rart i og med at du ikke kunne se noen fysisk skade på noen av dem. Antar du så godt etter på hele kroppene til kaninungene som døde? Det eneste jeg vet om kaniner og død er at om mora blir utrygg mens kaninungene er små så kan hun finne på å spise dem/drepe dem. Sånn seriøst. Vi hadde kaniner da jeg var barn, og at pappa fortalte meg dette er noe jeg husker veldig godt. Har de fått i seg noe mat de ikke har tålt? Ja, gikk over dem for å se om de hadde noen skader, men kunne ikke finne noen. Er jo redd at det kan ha vært noen av de kaninblokkene som de fikk i går som kan ha vært sprøytet eller noe, men som "Belle Gunnes" sier så hadde de vel kanskje ligget mer spredt da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå