AnonymBruker Skrevet 15. juli 2013 #1 Skrevet 15. juli 2013 Vet ikke om dette blir riktig forum å poste i, men jeg lurer på om noen kan fortelle meg om dette er hylleblomst? Bildekvaliteten er ikke mye å skryte av da men... :/ Anonymous poster hash: 542e6...9ec
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2013 #2 Skrevet 15. juli 2013 Hvordan ser bladene ut? Anonymous poster hash: b4f2e...0e1
Gjest navnelapp Skrevet 15. juli 2013 #3 Skrevet 15. juli 2013 (endret) Det liknar eigentleg meir på mjødurt. Kvar held du til? I mesteparten av sør-Norge har hylla avblomstra no. Hyll har heilt flate bukettar, dei du har plukka ser meir ut som buskete, slik mjødurt er. Vaks dei på marka, eller var dei på eit tre? Hyll veks på tre, som regel ganske høge tre. Her ser du blomane, men bildet er ikkje så veldig tydeleg, dessverre. http://altgodt.no/2009/06/23/2434/ Endret 15. juli 2013 av Alt godt 1
Gjest Rux Skrevet 15. juli 2013 #4 Skrevet 15. juli 2013 (endret) Jeg bor i Østfold. Disse var på en busk, så da er det vel ikke hyll. Prøvde å lese litt rundt på nettet, men noen steder stod det at det var på busker og andre steder trær, så det var ikke så lett å finne riktig informasjon Kvasten jeg tok med meg hadde bare et bittelite blad, så det er ikke så lett å se kanskje =P Hmm...så nå at det første innlegget mitt ble anonymt...er ikke sikker på hvorfor, men det var i alle fall jeg som startet tråden her Endret 15. juli 2013 av Rux
Gjest navnelapp Skrevet 15. juli 2013 #5 Skrevet 15. juli 2013 Viss det vaks rett opp av bakken utan vedaktig stilk så er det nok mjødurt, ja. Du kan jo ta eit bildesøk på mjødurt, og sjå om det liknar.
absinthia Skrevet 15. juli 2013 #7 Skrevet 15. juli 2013 (endret) Jeg er temmelig sikker på at det er hyll du har funnet, mjødurt er en staude og har bare en hovedstilk med blomst ( dersom den ikke har blitt toppet slik at den appikale dominansen har blitt opphevet) Edit: skulle bare legge til at det finnes flere forskjellige typer hyll, så blomstene kan variere litt i form. Endret 15. juli 2013 av absinthia
Gjest navnelapp Skrevet 15. juli 2013 #8 Skrevet 15. juli 2013 Ja, raudhyll har meir buskete vekst. Svarthyll trur eg ikkje det er. Dei avblomstra for iallfall ei veke sidan her rundt oslo-fjorden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå