AnonymBruker Skrevet 15. juli 2013 #1 Skrevet 15. juli 2013 Jeg kan får tiden ikke være så mye i bevegelse pga en skade,men å være fullstendig i ro stresser meg,så er det noe jeg kan gjøre av øvelser,men samtidg sittestillende.For tiden sitter jeg veldig ofte å "dingler" med den ene beinet frem og tilbake når jeg sitter i senga og kreftene tilater det.Vet ikke om det forbrenner noe,men jeg tenker at det er jo en bevegelse så selvom det ikke er det største utslaget så forbrenner det vel noe?Men det kan jeg ikke gjøre hele tiden,så andre tips tas i mot i takk Anonymous poster hash: aae13...ad4
@Maja Skrevet 15. juli 2013 #4 Skrevet 15. juli 2013 Det er dessverre ikke bra nok. Om det er bra nok kjem vell ann på målet. All bevegelse og aktivitet hjelper! TS: Vanskelig å komme med fornuftige tips når ein ikkje veit korleis skade du har, og ev kor mykje begrensing på har på kva du orker. 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #5 Skrevet 16. juli 2013 Har en ankelskade,så da er det ikke akkurat så enkelt å gå kan man si Anonymous poster hash: aae13...ad4
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #6 Skrevet 16. juli 2013 Løfte litt vekter i sofaen? Hvis du ikke har vekter/manualer kan du bruke vannflasker eller noe. Anonymous poster hash: f1c97...e1a
Gjest Belle Gunnes Skrevet 16. juli 2013 #7 Skrevet 16. juli 2013 Da burde du fint kunne bruke overkroppen med vekter, samt dips, og sit-ups og noen ryggøvelser.
Elanore Skrevet 16. juli 2013 #8 Skrevet 16. juli 2013 Hvis du må bruke mye tid sittende og vil forbrenne noe på det, så finnes det slike balanseputer eller hva det kalles... De hjelper deg med å få en god holdning sittende og gir en god del trening av kjernemuskulatur.
Black March Skrevet 16. juli 2013 #9 Skrevet 16. juli 2013 Så lenge du sitter, uten å spise noe, eller drikke noe kaloriholdig, så forbrenner du kalorier.. Tjohoo! Det beste når man sitter er kansje rett og slett å ta seg en pause av og til, gutse på å gjøre unna for eksempel 10 burpee pushups på 20 sekunder. Gjør du KUN DET 10 ganger om dagen vil du jo faktisk kunne se resultater ganske fort som utrent.
Gjest Belle Gunnes Skrevet 16. juli 2013 #10 Skrevet 16. juli 2013 Man kan jo ikke ta burpee pushup uten ankel Men her er noen øvelser du slipper å bruke ankler. Bare plukk ut de øvelsene du kan bruke.
fjærestein Skrevet 16. juli 2013 #12 Skrevet 16. juli 2013 Om det ikke gjør vondt kan du kanskje sykle med bena i lufta mens du ligger på ryggen ?
Supraspinatus Skrevet 16. juli 2013 #13 Skrevet 16. juli 2013 Hvorfor i alle dager er du opptatt av å brenne kalorier? Det klarer kroppen fint av seg selv. Det du skal og bør gjøre er å bruke ankelen så mye du kan. Og jeg understreker at du ikke skal bruke den mer enn du kan. Det skal ikke være vondt. Utover det kan du egentlig ikke bry deg om bevegelse for å bruke energi. Hvis det er vekten du er bekymret for så kan du heller gjøre noe med kostholdet. Har du ikke vært i kontakt med fysioterapeut?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå