Gjest Bond Skrevet 15. juli 2013 #1 Skrevet 15. juli 2013 Jeg kommer til å ha litt besøk en gang i september, og tanken er at siden vi nå er i Norge burde vi jo gjerne få med oss litt frisk luft utenfor byen. Men dessverre virker det for meg som om de absolutt fineste stedene er alt for langt i fra Oslo, men kan jo hende jeg rett og slett ikke kjenner til skjulte skatter? Det jeg er etter: - helst en dagstur fra Oslo, evt noe der man kan kjøre til kvelden før og bruker en dag opp/ned/rundt. Kan også vurdere overnatting i telt om det er noe spesielt. - burde ikke være noe som er for krevende, jo letter jo bedre i grunn - besøkende er ingen fjellgjeiter og heller ikke alt for vant til å vandre i naturen - helst et sted som også kan takles med (ikke for ekstrem) høydeskrekk - helst et sted der man kan få fint utsikt med en liten wow-moment (utsikt, foss, et eller annet) - noe som er ok å besøke i september ift temperatur Gaustatoppen er i grunn perfekt mtp distanse fra Oslo og turen, men den turen har vi allerede tatt, så tar gjerne noen andre tips som kunne være ca tilsvarende. Har kikket litt på ut.no men har ikke funnet helt noe som passer der Noen tips? Takker og bukker!
Gjest Belle Gunnes Skrevet 15. juli 2013 #2 Skrevet 15. juli 2013 Det holder jo ofte å dra til Norefjell og gå en tur på toppen der. Da blir det ikke bratt, siden man kjører nesten helt opp. Og ikke så høyt at man kanskje får se alle fine høstfargene også. 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2013 #3 Skrevet 15. juli 2013 Hva med denne?? http://www.nesodden.kommune.no/artikkel.aspx?AId=3021&back=1&MId1=3586 Anonymous poster hash: 4fdd9...2fb
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2013 #4 Skrevet 15. juli 2013 Åh... så nå at det bare er mulig å overnatte der frem til 30.august... Anonymous poster hash: 4fdd9...2fb
Gjest Bond Skrevet 15. juli 2013 #5 Skrevet 15. juli 2013 Det holder jo ofte å dra til Norefjell og gå en tur på toppen der. Da blir det ikke bratt, siden man kjører nesten helt opp. Og ikke så høyt at man kanskje får se alle fine høstfargene også. Burde ha tenkt på Norefjell! Takk! Har fatisk hatt en ganske grei tur der selv noen år siden, men da brukte vi to overnattinger. Men kan jo sikkert kanskje legge opp til en kortere tur. Skal absolutt med i vurderingen! Hva med denne?? http://www.nesodden.kommune.no/artikkel.aspx?AId=3021&back=1&MId1=3586 Anonymous poster hash: 4fdd9...2fb Åååh - det hadde også vært veldig kult, men synd de stenges da før Tar gjerne flere tips om noen har flere lure forslag!
Frøken Smilla Skrevet 15. juli 2013 #6 Skrevet 15. juli 2013 Det er mange fine turer å gå i Numedal, for eksempel til Åklinut, Bletoppen, Blenuten. Det er ikke så langt å kjøre fra Oslo heller. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå