Gå til innhold

Være ute alene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er på hytta, langt ifra folk. Det er ikke noe biler her. Lurte på om jeg skulle la ungene være alene ute en halvtime mens jeg lager middag. De vil opp på plassen her og plukke steiner. De er 4 og 6 år, og jeg kan se dem fra stuevinduet. Ville dere latt dem være ute alene?

Anonymous poster hash: 3cbaf...9bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, 4 og 6 år skal vel klare å plukke noen små stein i nærheten av hytten. Særlig når du ser dem fra vinduet, eller er så pass nær at du vil høre om en av de begyner å skrike etc.

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig? Når jeg var 6 var jeg alene i robåt.

Anonymous poster hash: 3a0a0...876
Skrevet

Ja det ville jeg! Bare gi dem noen instrukser om at de må holde seg i nærheten av hytta, så skulle det vel ikke være noe problem. De har bare godt av å få prøve å bli mer selvstendige.

Gjest Magdalene
Skrevet

Selvsagt!

Vår fireåring er ute alene hver dag. Vært siden hun var 2,5år (da fulgte vi med i vinduet ;) ).

Hun vet at hun ikke skal gå ut av gården vår.

Ville gitt instrukser om at de ikke skulle gå så langt at de ikke så hytten.

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg sendt dem ut, så får vi se. Tror det skal gå greit :-)

Anonymous poster hash: 3cbaf...9bb

Skrevet

Ja, det ville jeg. Ville også fortalt de om farer, og hva de skal passe seg for. Og at de skal rope og løpe til deg med en gang det skjer noe alvorlig.

Og om de ser fremmede mennesker eller biler skal du si at de skal løpe til deg med en gang.

Ikke at de skal bli skremt, men om man ikke forteller noe, så vet de ikke hva de skal passe seg for. Og samtidig vil de føle at de stoler på de når du lar de være alene.

Gjest Riskjeks
Skrevet

Selvfølgelig... Mine på samme alder er ute alene hver dag, i et boligområde. En 6-åring går jo på skolen/skal begynne på skolen! Det er ingen som fotfølger dem der, og i alle fall ikke på SFO. Og mange går alene til/fra skolen. Og så vurderer foreldrene hvorvidt ungen kan være en halvtime ute alene? :overrasket: Det får da være måte på...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...