Gå til innhold

Endomondo riktig?

Anbefalte innlegg

Gjest Sengaia
Skrevet

Jeg har endomondo trenings-app på mobilen. Jeg er kjempefornøyd med den! Men kalorimålinga - hvor mange kalorier man forbrenner - er det riktig? Jeg syns det blir så høyt... f. eks. en rolig tur på 30 min, kan man forbrenne nesten 200 kcal på det?

Noen andre her som bruker endomondo som vet hvor nøyaktig kalorimålinga er?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det varierer selvfølgelig fra person til person, men min erfaring er at Endomondo ligger veldig høyt. Jeg kan trekke fra 30%.

Anonymous poster hash: 1f9e1...f8e

AnonymBruker
Skrevet

Er du tung er ikke 200 umulig, men som regel viser den litt mer enn realiteten.

Anonymous poster hash: 51d4b...f9a
Gjest Sengaia
Skrevet

JEg veier 64-65 kilo. I dag brukte jeg en pulsklokke jeg hadde glemt at jeg hadde, og den viste 50 kalorier mindre enn endomondo. Jeg bruker shapeupp appen, og har hittil skrevet opp færre kalorier enn det endomondo sier.

Jeg vil gå ned et par kilo, og holder meg til ca 1600 kalorier. Men når jeg trener eller går/jogger så spiser jeg 1600 kalorier PLUSS det jeg trener for. F. eks. trener jeg styrke pluss går tur, så spiser jeg 1600 kalorier pluss kanskje 300 kalorier. Blir dette riktig, eller skal jeg kun spise 1600 kalorier, uavhengig av aktivitet?

AnonymBruker
Skrevet

JEg veier 64-65 kilo. I dag brukte jeg en pulsklokke jeg hadde glemt at jeg hadde, og den viste 50 kalorier mindre enn endomondo. Jeg bruker shapeupp appen, og har hittil skrevet opp færre kalorier enn det endomondo sier.

Jeg vil gå ned et par kilo, og holder meg til ca 1600 kalorier. Men når jeg trener eller går/jogger så spiser jeg 1600 kalorier PLUSS det jeg trener for. F. eks. trener jeg styrke pluss går tur, så spiser jeg 1600 kalorier pluss kanskje 300 kalorier. Blir dette riktig, eller skal jeg kun spise 1600 kalorier, uavhengig av aktivitet?

Ja, det er riktig. Enten må du få kalorier basert på aktivitetsnivå og spise det samme hver dag eller så kan du spise ekstra de dagene du trener. Totalt sett for uka skal det bli det samme.

Jeg pleier ikke å spise alle treningskaloriene om jeg føler jeg kan klare meg med mindre, men mer sånn at om jeg trener 500, så spiser jeg 2-300 ekstra osv. Du må nesten føle litt på det. Bare pass på at du kompenserer for trening for om du går tom for energi vil du også gå ha større sjanse for å gå på en skikkelig smell.

Anonymous poster hash: 1f9e1...f8e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar alle slike sider med en klype salt :P Endomondo påstår jeg har trent av meg 878 kcal i dag og en annen side, sier jeg har spist 854 kcal i dag. Og det stemmer så helt klart ikke på en flekk ;) Dette er daglig trening og daglig matinntak og jeg får i meg mer en nok mat. Noe kropp og energinivå tilsier. Ikke trener jeg av meg så mange kalorier på en dag heller. Selv om jeg skulle ønske dette.

Anonymous poster hash: 04b5a...0a0
Gjest Sengaia
Skrevet

Takk for svar :)

Jeg holder omtrent vekta, men faktisk etter at jeg begynte å trene mer styrke så har jeg lagt på meg en kilo... får satse på at det er muskler, for jeg verken overspiser eller spiser noe som helst junkfood, sjokolade eller lignende...

Skrevet

Hvis Endomondo viser for høye tall sliter jeg bigtime :P Den viser at jeg forbrenner kun 300 kcal på en 40 minutters intens løpetur med 1 km bratt oppoverbakke og mye ulendt terreng generellt. Nå er jeg riktignok ganske slank da.. Andre kalkulatorer og utregningsmetoder jeg har brukt viser som regel 20-50 kcal mer enn Endomondo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...