AnonymBruker Skrevet 15. juli 2013 #1 Skrevet 15. juli 2013 Vet noen om en god fotograf i Trondheim? Vedkommende bør ikke være av dem som overpriser produktene sine, og må greie å få tre voksne mennesker til å se bra ut, på (minst) ett og samme bilde. Bildet skal være i bruntoner/sepia, og henge innrammet på veggen til mor og far. Forslag mottas med takk. Anonymous poster hash: 1c6c7...c7e
Black March Skrevet 15. juli 2013 #2 Skrevet 15. juli 2013 (endret) Spør på foto.no så finner du fort noen som kan hjelpe deg. Det sagt, så ikke tro at fotografene tjener så jævla rått på å ta ett bilde til 1000 kroner. 1. Profesjonelle fotografer har normalt sett utstyr til ett par hundre tusen kroner eller mer. Dette skal faktisk dekkes inn. 2. Husk at det faktisk er 25% MVA, så 1000 blir til 800. Så må du trekke skatten i tillegg, så 800 blir til 550 igjen, så må du gjerne trekke utgifter som kjøring eller liknende, strøm, eller leie av lokaler. 3. Fotografiene skal redigeres, fremkalles og liknende. Som igjen krever den riktige typen printer, eller tilgang til den. Samt en kalibrert skjerm for å få det resultatet du selv ønsker. Så 60 min fotosession til 1000 kroner ender gjerne opp som en timesbetaling på 180-200 kroner, og det er nesten umulig å booke fotosessions back-to-back, spesielt på utebilder som gjerne skal tas i spesifikke lysforhold. Og de av oss med ett trent øye ser forskjellen på ett godt og dårlig bilde umiddelbart. Spesielt når det skal være i gråtoner Endret 15. juli 2013 av Black March
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2013 #3 Skrevet 15. juli 2013 Spør på foto.no så finner du fort noen som kan hjelpe deg. Det sagt, så ikke tro at fotografene tjener så jævla rått på å ta ett bilde til 1000 kroner. 1. Profesjonelle fotografer har normalt sett utstyr til ett par hundre tusen kroner eller mer. Dette skal faktisk dekkes inn. 2. Husk at det faktisk er 25% MVA, så 1000 blir til 800. Så må du trekke skatten i tillegg, så 800 blir til 550 igjen, så må du gjerne trekke utgifter som kjøring eller liknende, strøm, eller leie av lokaler. 3. Fotografiene skal redigeres, fremkalles og liknende. Som igjen krever den riktige typen printer, eller tilgang til den. Samt en kalibrert skjerm for å få det resultatet du selv ønsker. Så 60 min fotosession til 1000 kroner ender gjerne opp som en timesbetaling på 180-200 kroner, og det er nesten umulig å booke fotosessions back-to-back, spesielt på utebilder som gjerne skal tas i spesifikke lysforhold. Og de av oss med ett trent øye ser forskjellen på ett godt og dårlig bilde umiddelbart. Spesielt når det skal være i gråtoner Jeg forstår at ting koster, men det er store forskjeller ute og går, og enkelte som har betalt skjorta, sitter igjen med bilder som ikke er spesielt pene. Andre har gått til f.eks. frilansere, til helt andre priser, og fått igjen bilder de er kjempefornøyde med (nei, han husket ikke hva vedkommende het...). Derfor jeg spør om folk her har god erfaring med noen - kjede eller frilanser. Uavhengig av det da; ja, jeg kan godt spørre i det andre forumet. Var bare greiest å gjøre det her nå, da det er her jeg har profil Anonymous poster hash: 1c6c7...c7e
Black March Skrevet 15. juli 2013 #4 Skrevet 15. juli 2013 På det andre forumet er det lett og se bildene brukere har tatt tidligere. Det hjelper jo på.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2013 #5 Skrevet 15. juli 2013 Spør på foto.no så finner du fort noen som kan hjelpe deg. Det sagt, så ikke tro at fotografene tjener så jævla rått på å ta ett bilde til 1000 kroner. 1. Profesjonelle fotografer har normalt sett utstyr til ett par hundre tusen kroner eller mer. Dette skal faktisk dekkes inn. 2. Husk at det faktisk er 25% MVA, så 1000 blir til 800. Så må du trekke skatten i tillegg, så 800 blir til 550 igjen, så må du gjerne trekke utgifter som kjøring eller liknende, strøm, eller leie av lokaler. 3. Fotografiene skal redigeres, fremkalles og liknende. Som igjen krever den riktige typen printer, eller tilgang til den. Samt en kalibrert skjerm for å få det resultatet du selv ønsker. Så 60 min fotosession til 1000 kroner ender gjerne opp som en timesbetaling på 180-200 kroner, og det er nesten umulig å booke fotosessions back-to-back, spesielt på utebilder som gjerne skal tas i spesifikke lysforhold. Og de av oss med ett trent øye ser forskjellen på ett godt og dårlig bilde umiddelbart. Spesielt når det skal være i gråtoner Word! Karianne Kaas er veldig dyktig. https://www.facebook.com/pages/Karianne-Kaas-Photography/189559207787853?fref=ts Anonymous poster hash: df047...b36
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2013 #6 Skrevet 15. juli 2013 Word! Karianne Kaas er veldig dyktig. https://www.facebook.com/pages/Karianne-Kaas-Photography/189559207787853?fref=ts Anonymous poster hash: df047...b36 Når det er 1300 kr. prisforskjell for fremkalling av ett bilde, med samme metode, synes jeg det er mye. Anonymous poster hash: 1c6c7...c7e
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2013 #7 Skrevet 15. juli 2013 Word! Karianne Kaas er veldig dyktig. https://www.facebook.com/pages/Karianne-Kaas-Photography/189559207787853?fref=ts Anonymous poster hash: df047...b36 Skulle til å nevne henne selv. Av henne får du kvalitet Dessverre så blir bransjen ødelagt av glade amatører som tar MYE mindre enn hva en profesjonell fotograf kan t for å kunne overleve. Anonymous poster hash: 21efb...235
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2013 #8 Skrevet 15. juli 2013 Når det er 1300 kr. prisforskjell for fremkalling av ett bilde, med samme metode, synes jeg det er mye. Anonymous poster hash: 1c6c7...c7e Ja, det skal jo bare være ett sephia bilde av gutta boyz som muligens kommer til å være i familien i 50-100 år eller mer..... Anonymous poster hash: 0c9a6...d5d
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #9 Skrevet 16. juli 2013 Litt utenfor Trondheim, men han er i alle fall helt utrolig flink. Dette er sikkert stygt sagt av meg, men flere personer som er veldig lite fotogene og rett og slett småstygge (ikke skyt meg) har sett fine ut på bildene hans. Han har en måte å fremheve det fine på som jeg sjelden ser andre steder http://www.lediardfoto.com/ Anonymous poster hash: 46dc6...f9b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå