Gå til innhold

Familieforøkelse på gang!

TuttaV

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest roseduft

Tips:ta med fødebagen på kontroll for sikkerhets skyld;) det gjorde ikke vi, og jeg ble sendt rett til igangsetting. Mannen rakk såvidt frem til sykehuset før jeg var i fødsel, fordi han måtte hjemom og pakke ferdig bagen....

Lykketil! Venting er noe herk. KG-babyer har det visst ikke travelt i år...

Maman var det som ble satt i gang :jepp:

Litt trøtt her jeg ligger :bond:

Må få hvelta meg ut av sofaen og ned i seng :ler:

Men hvor lang tid tok det for deg Maman fra du ble satt i gang til babyen var ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maman

Maman var det som ble satt i gang :jepp:

Litt trøtt her jeg ligger :bond:

Må få hvelta meg ut av sofaen og ned i seng :ler:

Men hvor lang tid tok det for deg Maman fra du ble satt i gang til babyen var ute?

Hehe..

Jeg var bare litt moden, likevel holdt det en stripping før riene startet fem min senere. Ble strippet underveis to ganger og de tok vannet. Det hele tok bare 6 timer:)

Men jeg ble forespeilet at det kunne ta et par dager, først ballongkateter og deretter drypp hvis ballong ikke virket.Tror legen ble litt overrasket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Artig med gjetningene deres. Får ikke satt opp lista nå iom at jeg svarer fra mobil, men skal gjøre det senere :jepp:

På vei til Ahus nå. Jeg tror søren meg at slimproppen gikk i morges. (Beklager videre ekle detaljer) Var hvertfall bittelitt blod i blankt slim på papiret og i doskåla lå det en klump med mer av samme blanding. Men nå får vi se hva undersøkelsene viser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og! :hoppe:

Håper slimproppen er et tegn på at du er moden som bare det, og at snuppa er her i løpet av null komma niks! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søte dere med så mye hopping :fnise:

Alt var bra med lillemor i magen :hjerte: Hun ble estimert til vekt 4200-4400g, så ingen gigababy heldigvis. Livmorhalsen ble beskrevet som svært moden (nesten ingen skjededel igjen) og 3 cm åpning, så legen hadde stor tro på dette "prosjektet" :fnise: han strippet i 10 sek før jeg ble sendt avgårde til ctg. Den var bare fin den og registrerte tak 2 ganger per 10 min, så jordmor spurte flere ganger og legen kom inn ekstra for å spørre om ikke jeg hadde noe vondt. Men har altså ikke rievondt. Selv om jeg kjenner det er trykk i takene.

Alt i alt: 3 cm åpning, regelmessige tak og entusiastisk jordmor/lege som trodde jeg kanskje bare rakk bilturen hjem før det kunne bli vondt :jepp:

Fikk time til induksjon fredag morgen, men har altså fått stor tro på at vil skje ting nærmeste døgnet, så da har vi reist tilbake fra sykehuset.

Kjenner det er trykk i kynnerne, så håper det tar seg opp nå i løpet av de neste timene med strippingen legen gjorde :Nikke: jordmor sa jeg måtte ringe føden så fort det var tegn til vondt iom at alt som skilte kynnerne fra rier nå var at jeg hadde vondt. Så da kunne jo ting gå fort.

:nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...