Gå til innhold

Familieforøkelse på gang!

TuttaV

Anbefalte innlegg

Ooh, så spennende da! Kanskje du føder før helga :lur:

Ja..vi har bestemt navn :rodmer: er egentlig to navn jeg liker veldig godt, men dersom vi får ei jente til, så har vi navnet hennes klart :jepp:

Har du lyst til å dele navn i pm? :sjenert:

Bare husk at fødselen ikke nødvendigvis blir lik ;) Da S kom, dro vi inn et par timer etter vannavgang, mens hvis vi hadde ventet hjemme til vannet gikk denne gangen, hadde han godeste blitt jordmor. :redd: Men sånt tror jeg du kjenner på magefølelsen når det er i gang. Dvs til natta, forhåpentligvis :nigo:

Nei, tror ikke den kommer til å bli lik denne gangen (er jo allerede drøye 3 uker forskjell mtp fødsel!), men var jo bare riene jeg tok det på sist. Hadde ikke noe vannavgang som gav tydelig signal om at det var noe baby på tur ganske snart. Så sånn sett tenker jeg at jeg skal greie å kjenne igjen når riene blir som sist. Og da var det jo definitivt på tide å dra! Tror kjære hadde blitt rimelig stresset om han skulle vært jordfar :fnise:

Kan jo håpe at dette tar seg opp så det blir kvelden/natta på oss :jepp:

For å dra inn litt pessimisme så har jeg jo typisk hatt mye kynnere på dagtid/ettermiddag, men så har det roet seg til kvelden :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:hjerte:Tippeliste for lillesøster: :hjerte:

- 05. mars: Favole, Kakaoen

- 08. mars: roseduft, Yesterday

- 10. mars: La Traviata

- 12. mars: TuttaV

- 13. mars: Neferet

- 14. mars: Leopanter, Mazilla

- 15. mars: Doh

- 16. mars: Disco Biscuit

- 21. mars: mens.termin, kisskissbangbang

- 22. mars: Yesterday

- 24. mars: Millimani

- 26. mars: UL termin

- 29. mars: Millimani

- 30. mars: roseduft

- 02. april: Kakaoen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om at jeg vil at du skal føde nå så tipper jeg 1. april fordi da vil ingen tru deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Skjer det noe her inne eller? :plystre:

Kan dele navn på pm når snuppa er født? :jepp: Vil ikke jinxe det, i tilfelle det vi egentlig har valgt plutselig skulle føles helt feil når hun endelig velger å komme til verden.. :rolleyes: men nå er det jo bare snakk om dager til uansett? Mer eller mindre du ligger i fødsel nå? :kyss2: Jeg er mer spent på dine vegne enn mine egne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer det noe her inne eller? :plystre:

Kan dele navn på pm når snuppa er født? :jepp: Vil ikke jinxe det, i tilfelle det vi egentlig har valgt plutselig skulle føles helt feil når hun endelig velger å komme til verden.. :rolleyes: men nå er det jo bare snakk om dager til uansett? Mer eller mindre du ligger i fødsel nå? :kyss2: Jeg er mer spent på dine vegne enn mine egne!

Ingenting foreløpig desverre...

Egentlig greit at det ikke har blitt fødsel ennå, for nå har vi overtatt huset innvendig til egeninnsats, så nå er det ingen å forholde oss til mtp avtaler o.l. den nærmeste tiden!

Jeg tar gjerne i mot en pm når hun er født hvis du ikke vil dele tidligere :jepp: Skal ikke tvinge deg altså ;)

Håper det bare er snakk om dager for oss begge :bolledeig:

Ble mystisk stille her etter kl 15 :lur: Hilsen nysgjerrig :P

Ble mystisk stille fordi det var tid for henting i barnehagen gitt. Og etter det var det overtakelse for egeninnsats på huset, før kvelden har gått til underholdning/mating av M. I tillegg har jeg hatt besøk av en venninne - veldig koselig å kunne gå litt ut av "lei å føde"-bobla :sjenert: - som nå nettopp har dratt. Så da er det tilbake til såffan :)

Hatt noen kynnere med trøkk i og merker at de kommer ganske jevnt slik som tidligere i dag, men legger ikke like mye til dem når jeg er i aktivitet. Så ingen rietendens :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sovet godt i natt? :kose:

Jeg vil ikke si godt, blitt en del oppvåkninger med magevondt, men det har ikke utviklet seg til noe :sukk:

Så fortsatt like :gravid: i dag :roll:

Nå begynner jeg å tenke at det er like greit frøkna holder seg inne til søndag, for da kan kjære få gjort litt innsats i huset i helgen også kan vi ta en fødsel søndag kveld/mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Di lar virkelig vente på seg disse to :bond:

Hva er planen for dagen da? :kose:

Primadonnanykker allerede?! :lol:

Planen for dagen er å levere inn søknaden om svangerskapspenger direkte på NAV. Må være sikker på at de har papirene før 1. april nemlig. Måtte hjemom å skrive ut en siste side, men nå er alt klart, så skal komme meg tilbake til byen etterhvert. Ellers prøver jeg å ta det litt med ro i dag. Skal ha M alene i ettermiddag fordi kjære skal jobbe på huset :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 uker i dag :bond:

Føler jeg aldri er mett om dagen. Kan proppe i meg mat absolutt hele tiden! Helst søtsaker, frukt og bær. Var jo bare få uker siden jeg ikke følte jeg hadde noe matlyst i det hele tatt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Litt vel tidlig med primadonnernykkene allerede vel :ler:

Ønsker deg en fin dag og ettermiddag med M :kose:

Har det helt likt selv, mtp mat.. Tror det er kjedespising/trøstespising :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kvinnfolk bruker jo lengre tid på badet, kanskje jentene deres gjør seg klar inni magen ;)

Endret av Yesterday
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt vel tidlig med primadonnernykkene allerede vel :ler:

Ønsker deg en fin dag og ettermiddag med M :kose:

Har det helt likt selv, mtp mat.. Tror det er kjedespising/trøstespising :P

Takk, det samme til deg :klem:

Tror nok som du sier at det er mye kjedespising. Ille hvis vekta skal skyte i været siste uka, når jeg har vært så fornøyd hittil :roll:

Vi kvinnfolk bruker jo lengre tid på badet, kanskje jentene deres gjør seg klar inni magen ;)

:fnise: Ja, kanskje de fresher seg opp litt.

Men nå står mor utenfor og roper "Dette er ikke noe moteshow!" :rope:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

:ler:

Skal jo entré verden med stil? :fnise:

Huff..ja, tror kanskje vekta vil øke litt dersom jeg fortsetter denne trøstespisinga :ler: får se på det som positivt at vi da har litt ekstra å gå på under fødsel og til amminga etterpå :P

Dersom du skal amme da?

Hvor mange kilo har du lagt på deg?

Jeg hadde gått ned 1,5 kg sisst jeg var hos jordmor..det likte hun ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heier fra sidelinja altså, får bare ikke skrevet så mye. Jeg fødte jo 41+1, kanskje det er lykketallet ditt også :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Skal jo entré verden med stil? :fnise:

Huff..ja, tror kanskje vekta vil øke litt dersom jeg fortsetter denne trøstespisinga :ler: får se på det som positivt at vi da har litt ekstra å gå på under fødsel og til amminga etterpå :P

Dersom du skal amme da?

Hvor mange kilo har du lagt på deg?

Jeg hadde gått ned 1,5 kg sisst jeg var hos jordmor..det likte hun ikke..

Håper å kunne fullamme ja. Fullammet til 3 mnd sist, men så begynte vi å forsøke "energibomber" i tillegg fordi M ikke holdt percentilen sin (nå viste det seg etter at hun hadde lagt seg på en annen percentil at det er denne hun sannsynligvis genetisk er ment å ha...) Hadde ikke noe melkemangel sist hvertfall, så håper denne jenta har litt mer matvett enn forrige :rolleyes:

Jeg har lagt på meg 12 kilo nå. Til å være 41 uker er jeg veldig fornøyd med det.Sist gikk jeg opp 17 kg til uke 37! Hva har du gått opp totalt?

Lykke til med egeninnsats i huset, blir spennende å se om det blir noe føding i helga :)

Takk for det. Vi har snille familiemedlemmer som hjelper til, så ser ut til at "vi" skal greie å få gjort en del denne helgen :jepp: Så sånn sett er det bare å knipe igjen til søndag kveld :fnise:

Heier fra sidelinja altså, får bare ikke skrevet så mye. Jeg fødte jo 41+1, kanskje det er lykketallet ditt også :jepp:

41+1 her og :jepp:

Kjempekoselig at du er innom og leser, Doh. Supert bare det oppi barseltida! 41+1 på dere begge?! Hmm... hadde jo vært artig om flere fødte på den "datoen" :fnise:

----------------

Fin formiddag i godværet sammen med M :sol: Nå er det barnetv-tid, så da blir det litt hvile på mor, før jeg tror M skal få hjelpe meg med å lage brownies :lur:

Ingen tegn til fødsel, men som sagt så hadde det nesten vært greit nå om hun ventet til søndag :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når legger M seg? Bare lurte, siden dere skal lage brownies etter barne-tv ;) Koselig å lese om de fine dagene du har med M midt i all utålmodigheten :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...