Gå til innhold

Familieforøkelse på gang!

TuttaV

Anbefalte innlegg

Huff :ler:

Planer for dagen du da?

Jeg vil helst bare være så usosial som jeg kan :P henge på KG, mens jeg ligger på sofaen med masse sjokolade i en skål :danse:

Søskenvognen var plutselig klar for henting, så da stakk vi og hentet den og dro til et vennepar på kaffe etterpå. Etter M sin lur kom søstern min for å holde meg med selskap og deretter passe M mens kjære og jeg sjekket hvordan ståa var i huset.

I kveld ble det en liten visitt til svigerfar på sykehuset og nå har jeg kost meg på sofaen med strikketøy og Hele Norge Baker. M har blitt forkjølet hun og, så mye inn og ut på rommet hennes med drikke og sutt. Kjenner at magen tynger, men ellers lite som tyder på noe nært forestående fødsel.

Jeg får bare legge planer for uken så jeg har litt å drive med :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest roseduft

Legg planer ja :kose:

Har du time til jordmor eller lege til uka?

Det blir nokk fødings snart uansett :jepp: jeg lever i god tro :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er datoen jeg har tippa på, men skjer det noe tro?

Oi, har storesøster bursdag? :is:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg planer ja :kose:

Har du time til jordmor eller lege til uka?

Det blir nokk fødings snart uansett :jepp: jeg lever i god tro :ler:

Har time hos fastlegen på torsdag :Nikke:

Godt det er noen som fortsatt er optimistiske! Jeg har overtatt pessimismen til Mazzi ;):lol:

-----------

I dag hadde jeg egentlig kakeplaner med et par kompiser i perm, men de ble avlyst grunnet hjemmedag. Frøkna hadde lett feber til morgenen og er slapp, så er hjemme med henne. Foreløpig er hun en slappfis som gjerne bare sitter i fanget og ser på drømmehagen. Og det klarer jeg fint :jepp:

Positive nyheter oppi det hele. Fikk endelig pratet med en saksbehandler av foreldrepengene mine, og for å få rett utbetaling og fortgang i saken anbefaler de at jeg søker om svangerskapspenger for å dekke min "selvstendig næringsdrivende"-inntekt. Da skulle ting bli rett. Superglad for at de har kommet med en løsning, men for å rekke fristen, så må jeg få sendt inn papirene innen 1. April, og jeg må da både i kontakt med fastlege og med gammel arbeidsgiver oppi nord :bond: men satser på at det ordner seg i løpet av denne uken. Første stegene er hvertfall tatt :jepp:

Og sånn gravidrelatert... Så skjønner dere sikkert at jeg fortsatt er svært gravid :erter:

*edit: autocorrect

Endret av TuttaV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pessimismen min endte med baby til slutt, så da gjør nok din også det! :tommelopp:

Deilig med gode nyheter oppi all ventinga. Og ikke minst kos med den vordende storesøster.. :) Håper hun blir fort frisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pessimismen min endte med baby til slutt, så da gjør nok din også det! :tommelopp:

Deilig med gode nyheter oppi all ventinga. Og ikke minst kos med den vordende storesøster.. :) Håper hun blir fort frisk!

Hehe, den gjorde jo det :lol:. Du fødte i uke 40+6? Får satse på at denne uken er min uke. Til fredag blir det jo uke 41 :daane:

Håper også hun kommer seg raskt. Er jo så mye fint vær om dagen, så hadde vært deilig å kunne nyte det litt på lekeplassen o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka er din uke! Jeg har tippa at det skjer i dag...., men er kanskje litt optimistisk? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for sannsynlig løsning på foreldrepengegreiene! :hoppe:

God bedring til lille :kose: Og heiaheia til moderen for at fødselen må sette i gang snart! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka er din uke! Jeg har tippa at det skjer i dag...., men er kanskje litt optimistisk? :fnise:

Jeg håper du inderlig har rett! Det gikk jo ganske fort sist, så jeg tenker at lillesøster kan få dagens dato som bursdag til ganske langt utpå kvelden :jepp: Men med alle de "gode følelsene" jeg har hatt tidligere og det fortsatt ikke har skjedd noe, så er det jo lett å gi opp :sukk:

Begynner å tro kroppen har glemt hvor flink den var sist :dry:

Hurra for sannsynlig løsning på foreldrepengegreiene! :hoppe:

God bedring til lille :kose: Og heiaheia til moderen for at fødselen må sette i gang snart! :duskedame:

Ja, absolutt! Selv om ting tar tid, så er det hvertfall en steg i riktig retning av vi alle nå er enige om hvor vi skal "ende opp hen"! :jepp:

Takker for all heiing og kos :klemmer:

-----------

Jeg har nettopp sendt kjære til huset for å snakke med folkene som skal styre med membran/flislegging på våtrommene våre i huset. Firmafyren ønsket nemlig å ta en gjennomgang på flisene. Kjære fikk skikkelig hetta. "Hæ?! Lar du meg styre med interiørting?!". :fnise:

Tror det er litt viktig at han også får litt eier/styreforhold i forhold til firmaene vi forholder oss til. Hittil har det nemlig fort blitt til at jeg gjør det (dere husker kanskje gravesaken og at kjære ikke er så glad i konfrontasjoner?), men jeg trenger nok å dele på den "byrden" litt. Særlig når lillesøster kommer... Dere skjønner sikkert hvem som har styringen på dette husprosjektet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvem av oss som føder først :bond: er selv 41 uker i slutten av uka..........

Jeg og!! Jeg håper vi føder ganske rett etter hverandre, for jeg kommer hvertfall til å bli super depressiv hvis du føder først og det går lenge til det starter hos meg :sjenert:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest roseduft

:ler: jeg håper vi føder på likt! :kose:

Timen din hos fastlegen på torsdag, vil det bli som en vanlig kontroll? Evnt henvisning til igangsetting?

Jeg fikk beskjed om å ringe til føden til helgen for overtidskontroll, og vil da mest sannsynlig bli satt i gang mandag/tirsdag neste uke mente jordmor.. :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og oppdaterer med på alt fra svangerskapspenger, til hus og baby :jepp:

Satser på at mageboeren kommer seg ut i løpet av de nærmeste dagene, i mellomtiden får du slappe av og samle krefter :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

:ler: Det er vel på tide at du "tvinger" din kjære til å fikse litt husgreier, i og med du plutselig er opptatt med fødsel og lillesøster (selv om det kanskje ikke kjennes sånn ut nå... :sjenert: ) Jeg heier på deg og håper du snart slipper å være utålmodig! :kose:

Selv var jeg faktisk ganske flink i går og gikk til naboen for å avklare farge på tomannsboligen vår. Hele borettslaget skal beises og skifte farge i sommer, og vi som deler med noen andre må bli enige oss imellom om fargevalg. Jeg har grudd meg litt, men heldigvis hadde vi helt lik oppfatning om hvordan det blir finest. Så da er det overstått! (bare vask og grunning og beising igjen.... :rolleyes: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innom med noen fødevibber og god bedrings-klemmer til snuppa di :klem:

Så bra at det ordner seg med foreldrepenger og sånt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjedde med meldeplikt her annenhver time?? :P

Nå må den babyen se å kom ut!!! :opplyser:

Noe min nevø sa til meg når han var 6 år gammel og jeg ikke fantes gravid en plass.. Gjett om min svoger var flau :hoho: Jeg trodde jeg skulle le meg ihjel :ler:

Endret av Kakaoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: jeg håper vi føder på likt! :kose:

Timen din hos fastlegen på torsdag, vil det bli som en vanlig kontroll? Evnt henvisning til igangsetting?

Jeg fikk beskjed om å ringe til føden til helgen for overtidskontroll, og vil da mest sannsynlig bli satt i gang mandag/tirsdag neste uke mente jordmor.. :rodme:

Jeg og :klem:

Jeg tenker at kontrollen på torsdag blir som vanlig, men at vi tenker litt fremover og finner ut dette med overtidskontroll osv. Men for å være helt ærlig så vet jeg ikke hvordan de pleier å gjøre det på Ahus! Så må nesten bare høre på torsdag. Uansett så blir det jo igangsettelse i løpet av neste uke engang. Men jeg håper jeg ikke trenger å gå så lenge :daane: Vil gjerne at kroppen skal komme igang av seg selv. Den var jo så flink sist!

Men hvorfor skulle du eventuelt bli igangsatt allerede mandag/tirsdag? Da er du jo ikke 1 uke over ennå? Eller har du veldig annerledes OUL-termin enn ticker?

Innom og oppdaterer med på alt fra svangerskapspenger, til hus og baby :jepp:

Satser på at mageboeren kommer seg ut i løpet av de nærmeste dagene, i mellomtiden får du slappe av og samle krefter :hug:

Hehe... er vel de tingene det går i her om dagen ja :)

Syns jeg bare har slappa av i det siste :P Men sånn akkurat nå trenger jeg å slappe litt litt til :Nikke: Ikke bare, bare å være hjemme med syk frøken og i tillegg være forkjøla og shabby sjøl!

:ler: Det er vel på tide at du "tvinger" din kjære til å fikse litt husgreier, i og med du plutselig er opptatt med fødsel og lillesøster (selv om det kanskje ikke kjennes sånn ut nå... :sjenert: ) Jeg heier på deg og håper du snart slipper å være utålmodig! :kose:

Selv var jeg faktisk ganske flink i går og gikk til naboen for å avklare farge på tomannsboligen vår. Hele borettslaget skal beises og skifte farge i sommer, og vi som deler med noen andre må bli enige oss imellom om fargevalg. Jeg har grudd meg litt, men heldigvis hadde vi helt lik oppfatning om hvordan det blir finest. Så da er det overstått! (bare vask og grunning og beising igjen.... :rolleyes: )

Ja, han trenger noen spark bak innimellom ;)

Takk for heiing :klem: Utrolig hvor godt støtten her inne gjør oppi alt sammen!

Så flink du var som gikk over til naboen! Jeg gruer meg allerede til samtalen om naboens hekk :sjenert: Nå har dere bare det morsomme igjen :fnise:;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med noen fødevibber og god bedrings-klemmer til snuppa di :klem:

Så bra at det ordner seg med foreldrepenger og sånt!

Takk for fødevibber. Ruller meg litt ekstra i dem :rulle:

Hva skjedde med meldeplikt her annenhver time?? :P

Nå må den babyen se å kom ut!!! :opplyser:

Noe min nevø sa til meg når han var 6 år gammel og jeg ikke fantes gravid en plass.. Gjett om min svoger var flau :hoho: Jeg trodde jeg skulle le meg ihjel :ler:

Nei du, det tok faktisk skikkelig på å være hjemme med frøkna. Utover formiddagen forsvant feberen, og da ble det sutring og konstant underholdningsbehov. Så var rimelig sliten da kjære kom hjem kl.15. Jeg forsvant gladelig på foreldremøte til kl.18 for å si det sånn! Nå sitter jeg egentlig bare og syns synd på meg selv. Nesa er blitt enda tettere, jeg hoster og harker, men får liksom ikke slimet opp og er fortsatt gravid og tung oppi det hele :pasha: Om jeg ikke hvilte før, så trenger jeg det hvertfall nå :P

Så jeg håper lillesøster følger ditt råd og kommer seg ut!!

Herlig med barn som gir gravid-kommentarer til ikke-gravide :ler:

Jeg husker jeg fikk samme kommentar mens jeg var i praksis et sted. Heldigvis VAR jeg gravid (og hadde begynt å få litt mage, derav antageligvis kommentaren), så jeg så at faren greide å krabbe seg opp av hullet han hadde begynt å grave seg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...