Gå til innhold

Familieforøkelse på gang!

TuttaV

Anbefalte innlegg

Vi fikk beskjed om at S måtte ha på seg lue inne hele tida den første uka vi! :overrasket: Ikke spesielt kaldt og trekkfullt på sykehuset heller, så vet ikke helt hvorfor. Noe med at spedbarn var vant til å ha noe tett rundt hodet ellerno? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for lista :jepp:

Men du kommer til å kle mini i såpass med ull klær ja?

Jeg har ikke kjøpt noe somhelst i ull..

Ja, hvertfall når vi skal hjem fra sykehuset. Sist fødte jeg jo i januar, så var enda kaldere da, men kan fort være ufyselig i mars også. Hadde bomull innerst mot kroppen og ull utenpå. Hadde strikket det meste selv eller fått i gave, så hadde ikke kjøpt så veldig mye egentlig...

Men syns ull trengs som del av bekledningen når man farter utendørs :Nikke:

Brukte du innelue sist? Jeg hadde med men ble anbefalt å ikke bruke det da det var ganske varmt på sykehuset, så brukte det ikke.

Jeg ville kjøpt litt i tilfelle du får en baby som fryser mye. Min baby kokoer bare han ser en ullbody, så ble bare brukt ulle på de kaldeste dagene her. Jeg hadde kjøpt for mye ull og ull er dyrere enn bomull, men f.eks Cubus har masse ullbodyer ol som ikke er så dyre.

Vi brukte innelue når vi vandret rundt på sykehuset. Større rom og mer trekk, men ikke på rommet vårt.

Gode tips til roseduft :jepp:

Vi fikk beskjed om at S måtte ha på seg lue inne hele tida den første uka vi! :overrasket: Ikke spesielt kaldt og trekkfullt på sykehuset heller, så vet ikke helt hvorfor. Noe med at spedbarn var vant til å ha noe tett rundt hodet ellerno? :vetikke:

Mye av varmen forsvinner jo fra hodet, men jeg tror generelt sett at terminbabyer ikke skal trenge lue i vanlig tempererte rom. Men babyer er jo forskjellig, så får se an ungen :Nikke:

----------------

Verken i kinnet er blitt helt borte nå, men fortsatt tett og snørrete. Og i natt lå jeg våken med den hostekula. I tillegg var øyet igjenklistret på morgenen. Wææææ :grine: kan jeg ikke bare bli kvitt alle disse virusene?!? Dette tror jeg er 3. gangen i 3. trimester at jeg har øyekatarr. Snakk om et immunsystem som er ræva :P

Fikk kjære til å ta M i barnehagen i dag, så jeg fikk sove lenge i dag. Det var deilig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig varmt inne på sykehuset her, så bare et for tiligfødt tvillingpar som hadde lue på :)

Oj da : Kan ikke huske at jeg har hatt øyekatarr noen gang. Håper du blir fort frisk da ;) Snille og fornuftige mannen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig varmt inne på sykehuset her, så bare et for tiligfødt tvillingpar som hadde lue på :)

Oj da : Kan ikke huske at jeg har hatt øyekatarr noen gang. Håper du blir fort frisk da ;) Snille og fornuftige mannen!

Jeg hadde heller ikke hatt det før M begynte i barnehagen :rolleyes:

Snille, fine mannen min ja :hjerte:

Godt med litt ekstra søvn vil jeg tro :Nikke: Bare å nyte det mens man kan!

Absolutt bare å nyte det nå! Blir det snitt, så vil jeg tippe det blir snakk om å gjøre det om en 3 ukers tid :bond: Og det er jo ikke lenge til! :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du de i såfall planlegger snitt tidligere enn de ville gjort hvis ikke du hadde født såpass tidlig sist? Kronglete skrevet, men du skjønner forhåpentligvis hva jeg mener..? :sjenert:

Når har du time? Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror du de i såfall planlegger snitt tidligere enn de ville gjort hvis ikke du hadde født såpass tidlig sist? Kronglete skrevet, men du skjønner forhåpentligvis hva jeg mener..? :sjenert:

Når har du time? Lykke til!

Jeg tror de vil planlegge snittet tidligere enn hva de vanligvis gjør, men om det blir tidligere enn M, det vet jeg ikke. Hun var jo egentlig akkurat innenfor grensen så hun ikke var prematur, men hun hadde jo noen tegn på at hun var litt umoden og hadde hatt godt av litt mer tid der inne... Så blir spennende å skulle ta den praten :Nikke:

Har time i morgen kl.14. Kommer til å bli en lang formiddag :bond:

Tre uker er ikke lenge til nei! Når skal du på ny sjekk? Blir spennende å se om det har endret seg noe :)

Skal på ny sjekk i morgen kl. 14! Håper aller mest på at den har flyttet seg opp så jeg kan føde naturlig, men kjenner at jeg ikke synes snitt er kjipt som jeg tenkte først...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på ny sjekk i morgen kl. 14! Håper aller mest på at den har flyttet seg opp så jeg kan føde naturlig, men kjenner at jeg ikke synes snitt er kjipt som jeg tenkte først...

Spennende i morgen da! Enig med Mazilla, sånne timer burde vært først ut, skjønner de ikke hvor utålmodig en er eller? :P

Det beste er jo om den har flyttet seg selvfølgelig, men om den ikke har det er det jo greit å kunne planlegge snitt fremfor at det starter av seg selv og alt skjer akutt. Sikkert litt lettere når du har hatt såpass god tid på å bli vant med tanken? :) Krysser fingrene for at naturlig fødsel er mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neferet

For en spennende dag det er i dag! :bond: Lykke til på timen, og håper alt er i skjønneste orden! :jepp: Det er jammen ikke lenge til du er tobarnsmor nå, snitt eller ikke snitt!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk dere :klem:

Hvilken uke ble M født da?

Masse lykke til imorgen :klem:

M ble født i uke 37+1

For en spennende dag det er i dag! :bond: Lykke til på timen, og håper alt er i skjønneste orden! :jepp: Det er jammen ikke lenge til du er tobarnsmor nå, snitt eller ikke snitt!! :hoppe:

Nei, det er ikke lenge til nå :bolledeig: Er jo bare drøye 2 uker til permisjonsstart, og deretter kan den ehnde når som helst :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppendeglad:

Morkaka mi har vært skikkelig skikkelig flink :nigo: Til og med gynekologen var overrasket over hvor mye den hadde trukket seg opp på bare 2 uker. Det var godt over 4 cm klaring (grensen for å føde er som regel 2 cm) og dermed ingen motforestillinger mot å la naturen gå sin gang :danse::danser:

Frøkna lå i sete(og delvis tverr-)leie, men det var ikke noe å henge seg opp i. Hun kunne spinne fritt rundt frem til fødsel egentlig :fnise: Jeg kunne få elektivt snitt hvis hun fortsatt lå i sete etter uke 38, men det ønsker jeg ikke. Såfremt hun ikke er noen gigababy, så skal det gå fint med sete :) Og jeg har trua på at hun snur seg uansett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ei flink morkake! :hoppendeglad::ler: Dette liker vi!

Jepp! Måtte feire med litt alkoholfri sprudlende roseévin til rekene :fnise:

Yeeey! :hoppendeglad:

Ble det gjort noen anslag på størrelse i dag?

Nei, gynekologen gjorde ikke det... Skal fortsette vanlige kontroller hos fastlegen, også kan det vel hende jeg blir sendt til størrelsesvurdering hvis seteleiet vedvarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...