Kakaoen Skrevet 11. februar 2014 #721 Del Skrevet 11. februar 2014 Når har du planer om å ha alt på plass? Evnt dersom du ønsker det før fødsel.. Jeg er så i tvil når jeg skal starte med klesvask og reie opp seng til mini osv.. Stellebord må monteres og bilstol påplass i bilen osv..... Kjedelig med ubehagelige kynnere da Jeg får en del i løpet av natta for tiden.. modnes nokk her også. Sliter heldigvis ikke så mye med tett nese men, det hjelper vel å kanskje drikke en peppermint tea? Du er jo snart 35 uker. Jeg ville begynt jeg altså Go for it!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 11. februar 2014 #722 Del Skrevet 11. februar 2014 (endret) Rose: Jeg begynte lenge før uke 35 Du kan faktisk føde når som helst, selv om det er størst sjanse for å føde nærmere termin. Er fødebagen klar? Endret 11. februar 2014 av Yesterday Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 11. februar 2014 #723 Del Skrevet 11. februar 2014 Når er neste morkakemillimetersjekk? Det må vel nærme seg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 11. februar 2014 Forfatter #724 Del Skrevet 11. februar 2014 Ubehagelige kynnere og supertett nese her også. Noen tips mot sistnevnte? Jeg satte akkurat vugga på plass i stua (henta den hos svigers i helga, gidder ikke "rydde den bort" nå..). Skjønner hva du mener med at det føles surrealistisk! Har desverre ingen gode tips. Er jo ikke anbefalt med rhinox og lignende nesedråper over tid, da er det evt bare saltvann man kan bruke. Fins jo også sånne skyllekanner, men de har ikke jeg begynt med. Det mest plagsomme er neserenninga som følger med tettheten syns jeg Har du rennende nese i tillegg? Ja, rimelig rart å skulle få livet snudd opp ned på nytt! Denne gangen har man jo en mye bedre ide om hva man går til og, selv om det vil bli helt annerledes å ta med lillesøster til en allerede "etablert" familie. Er superspent på hvordan M vil oppføre seg og om hun vil vie lillesøster mye oppmerksomhet... Noen ideer om hvordan S vil reagere? Når har du planer om å ha alt på plass? Evnt dersom du ønsker det før fødsel.. Jeg er så i tvil når jeg skal starte med klesvask og reie opp seng til mini osv.. Stellebord må monteres og bilstol påplass i bilen osv..... Kjedelig med ubehagelige kynnere da Jeg får en del i løpet av natta for tiden.. modnes nokk her også. Sliter heldigvis ikke så mye med tett nese men, det hjelper vel å kanskje drikke en peppermint tea? Etter at vi har hentet sovekurven i morgen, så er alt sammen i hus! Det er det som er viktigst for meg kjenner jeg. Klesvasken tenker jeg å ta litt sånn nå etterhvert. Tviler på at vi kommer til å feste bilsetet før vi er på sykehuset. Kjære som skal få æren av å ordne basen mens jeg er på barsel Blir nok ikke trilletur første dagen heller, så vogna kan innredes når vi er hjemme. Stellebordet har vi allerede klart iom at storesøster bruker det, så sånn sett får vi litt fiksing og ordning gratis Te som river i nesen var en god idé! 13 år sammen og høygravid! Not bad Nei, syns ikke det Vi er litt sånn gammelt ektepar til tider også, så ser virkelig for meg resten av livet sammen med mannen Så spennende med modningstegn! Og kos å gjøre ting klar til babyen Jeg er også plaget med tett nese, må være graviditeten for det er sånn konstant! Håper det bedrer seg hos deg Ja, er deilig å ha tid til å gjøre ting i mitt tempo. Tror jeg hadde vært superstresset om jeg skulle hatt jobb oppi det hele nå. Da hadde det hvertfall blitt mye mer plikt enn kos Håper det bedrer seg hos deg også Det er så koselig å gjøre klart til babyen hjemme Spennende med modningstegn, men selvfølgelig ikke noe særlig med ubehagelige kynnere da :\ Snart er dere fire, tenk det da! Både spennende og skummelt med sånne modningstegn. Jeg kan ikke huske at jeg hadde så ubehagelige kynnere sist, men nå er de virkelig vonde! Kjenner at jeg lurer veldig på om fødselen er langt unna eller ei.... Kommer til å bli helt fantastisk å få møte lillesøster Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 11. februar 2014 Forfatter #725 Del Skrevet 11. februar 2014 Så koselig å gjøre klart. Tror jeg også begynte å gjøre klart når jeg var like langt på vei som du er nå Litt digg med modningstegn da Og kjenner følelsen med at det kommer en til. Husker jeg lå i senga dagen før igangsettelsen og tenkte: I morgen skal jeg føde… Det er egentlig ganske rart å tenke på Får vi se et magebilde snart eller?? Det føles ut som en liten evighet at det er 3 uker til permisjonsstart men samtidig veldig kort tid å klargjøre ting på Men er vel ikke så mye jeg har å ordne allikevel, så tror det skal være overkommelig Tror det vil bli en veldig sær følelse om det blir planlagt snitt. Ligge å vite fødseldatoen Tror ikke jeg hadde fått sove Har faktisk akkurat tatt et magebilde Skal legge det ut etterpå Du er jo snart 35 uker. Jeg ville begynt jeg altså Go for it!!! Ja, det er vel på tide Rose: Jeg begynte lenge før uke 35 Du kan faktisk føde når som helst, selv om det er størst sjanse for å føde nærmere termin. Er fødebagen klar? Det er jo som du sier mulighet for å føde også nå, så like greit å komme igang med siste forberedelser! Fødebagen min er langt i fra klar, og i dag fikk jeg litt panikk over det Så den skal definitivt pakkes i morgen når jeg føler meg litt mer i form Når er neste morkakemillimetersjekk? Det må vel nærme seg? Neste sjekk er på fredag Superspent! Og krysser alt jeg har! Med alle de ubehagelige tegnene om dagen er jeg veldig spent på om det blir en diskusjon om snitt og hvordan den eventuelt blir.. ------------------------------- Hadde en skikkelig ubehagelig episode i kveld. Har jo som sagt vært plaget med tett og rennende nese, og det vil altså ingen ende ta. Følte meg litt matt til middagstid, og trodde det ville bedres med middagsinntak, for var en stund siden jeg hadde spist. Etter middag reiste vi i butikken for å handle og der gikk jeg rundt helt fjern. Klarte ikke fokusere på noe på handlelista og hadde nesten konstant en vond kynner over magen. Var nesten så jeg lurte på om de var gått over til rier. Kjente jeg fikk skikkelig panikk over at fødebagen ikke var pakket, så den skal definitivt pakkes i morgen! Føler meg ikke i form til å pakke den i kveld. Har ingen kynnere her jeg ligger på sofaen, så tror natta skal gå greit også. Pleier å få sove nesten hele natten gjennom. Tror kanskje at tettheten i nesen kan ha begynt å utvikle seg til en bihulebetennelse, for det verker over det ene kinnet i kveld (en av bihulene), så må bare krysse fingrene for at ikke bihulebetennelsen slår ut i full blomst. Håper og tror det var den som gjorde meg uvel i kveld, og ikke noe begynnende fødsel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 11. februar 2014 Forfatter #726 Del Skrevet 11. februar 2014 (endret) 34+4 uker. Syns magen min sank litt tidligere i uken?! Ikke lett å bli god på alle disse tegnene Edit: lagt til litt flere bilder Endret 11. februar 2014 av TuttaV Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leopanter Skrevet 11. februar 2014 #727 Del Skrevet 11. februar 2014 Ååå, stor og fin babymageee Spennende å høre hvordan det blir framover! Litt tidlig å føde nå allerede, vel? Men sikkert lurt å pakke bagen, ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 11. februar 2014 #728 Del Skrevet 11. februar 2014 Fiiine babymagen Tror nok det er lurt å få pakket den bagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest roseduft Skrevet 11. februar 2014 #729 Del Skrevet 11. februar 2014 Du er jo snart 35 uker. Jeg ville begynt jeg altså Go for it!!! Da starter jeg i morgen Yesterday: nei..fødebagen er langt ifra klar Får litt panikkfølelse jeg også nå, så starter nokk å pakke den også imorgen Håper du føler deg bedre i bihulene og får en god natts søvn uten for vonde kynnere Jeg har også noe form for smerter sisste nettene.. Det modner seg vel utvilsomt der nede nå.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest roseduft Skrevet 11. februar 2014 #730 Del Skrevet 11. februar 2014 Nyyydelig baby mage ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 12. februar 2014 #731 Del Skrevet 12. februar 2014 For en flott babymage! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 12. februar 2014 #732 Del Skrevet 12. februar 2014 Fine magen! Har rennende nese i tillegg her også ja. Utrolig irriterende! Skal innrømme at jeg har brukt litt nesespray innimellom.. S gleder seg veldig. I går, da hun fikk se vugga i stua, løp hun forventningsfullt bort til den for å se om babyen var kommet ut.. Men det er jo klart at det er helt umulig for henne å forestille seg hvordan dette vil bli, så vi er forberedt på både sjalusi, "vold", trass og div forsøk på å få oppmerksomhet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 12. februar 2014 #733 Del Skrevet 12. februar 2014 Så fin mage!! Håper lillesøster har vett på å holde seg der en liten stund til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 12. februar 2014 Forfatter #734 Del Skrevet 12. februar 2014 Ååå, stor og fin babymageee Spennende å høre hvordan det blir framover! Litt tidlig å føde nå allerede, vel? Men sikkert lurt å pakke bagen, ja Takk Er jo litt tidlig å føde allerede nå ja, så satser på at lillesøster holder seg inne hvertfall en 3 ukers tid til! Har begynt å dukke opp flere og flere minner fra den forrige fødselen i forhold til detaljer på riene og "ventetiden"... Egentlig ikke noe jeg trenger å huske så klart Fiiine babymagen Tror nok det er lurt å få pakket den bagen! Takk Den bag'en skal pakkes i dag! Har lista mi fra sist gang klar. Har ikke lest over den, men følte ikke jeg manglet noe sist, så tror det blir bra om jeg følger den også denne gangen. Da starter jeg i morgen Yesterday: nei..fødebagen er langt ifra klar Får litt panikkfølelse jeg også nå, så starter nokk å pakke den også imorgen Håper du føler deg bedre i bihulene og får en god natts søvn uten for vonde kynnere Jeg har også noe form for smerter sisste nettene.. Det modner seg vel utvilsomt der nede nå.. Panikken brer seg skjønner jeg Har sovet veldig godt i natt Ingen store smerter i magen heller, så håper på positiv trend Det skulle vel bare mangle at det modnet og gjorde seg klart i kroppen. Man skal jo bli skikkelig skikkelig lei, så man er villig til å gjøre hva som helst for å trykke ut den ungen Nyyydelig baby mage ja Takk For en flott babymage! Takk Fine magen! Har rennende nese i tillegg her også ja. Utrolig irriterende! Skal innrømme at jeg har brukt litt nesespray innimellom.. S gleder seg veldig. I går, da hun fikk se vugga i stua, løp hun forventningsfullt bort til den for å se om babyen var kommet ut.. Men det er jo klart at det er helt umulig for henne å forestille seg hvordan dette vil bli, så vi er forberedt på både sjalusi, "vold", trass og div forsøk på å få oppmerksomhet.. Jeg er ikke bedre pasient selv... Tydde til nesespray i går kveld. Og våknet til og med opp uten tetthet i nesa!! Tok en av disse nye, som hjelper på både tett og rennende nese. Tidligere har jeg fått enorm hodepine av de, men tenkte siden jeg uansett skulle sove, så ville jeg ikke merke noe. Og det gjorde jeg ikke heller Så søt S er... Er ikke så lett å forstå dette konseptet med baby i magen og så hjemme nei Man må vel bare være åpen for de fleste type reaksjoner. Håper bare jeg kan være i såpass god kroppslig form at ikke det blir noe hinder for samværet med M! Så fin mage!! Håper lillesøster har vett på å holde seg der en liten stund til! Takk Det håper jeg og! Og i dag kjennes det mye bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 12. februar 2014 Forfatter #735 Del Skrevet 12. februar 2014 Møte med husbyggerfirmaet på morgenen i dag. De dreit seg ut på type vinduer som er blitt satt inn (bestilt sikkerhetsvindu, men det var satt inn husmorvinduer i hele huset), så vi skulle gå over litt detaljer. Egentlig, når jeg har fått undersøkt mer i ettertid, så er jeg kjempeglad for at det heller blir husmorvinduer! Men det sa jeg jo ikke høyt Vi har jo driti oss ut på at vi trodde vinduene i kjelleren var store nok til at de var rømningssikre (for hvis vi skulle komme i dyp økonomisk krise, så kan vi da gjøre om kjelleren til utleie). Så som plaster på såret for feil vinduer i hele huset skal vi få større vinduer i det aktuelle rommet i kjelleren. Egentlig veldig fornøyd jeg Også godt å få pratet litt med bygglederen i detaljer om ting som er planlagt interiørmessig på bad og sånn. Han har liksom ikke vært så superinteressert i det tidligere (har vel vært litt for tidlig i prosessen), men nå viser det seg at det jeg egentlig har tenkt for det ene badet, kanskje ikke vil være så lett å gjennomføre. Det vil hvertfall stjele mye lys og plass. Så da er det litt tilbake til tegnebordet! Og et par telefoner å ta for meg Jaja... så lenge jeg kan gjøre det meste i mitt bedagelige tempo, så går det bra Forøvrig ingen ubehag fra magen i dag. Har litt verking i ene kinnet/tanna, får bare se hvordan det utvikler seg tenker jeg. Tolker det mest som begynnende bihulebetennelse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest roseduft Skrevet 12. februar 2014 #736 Del Skrevet 12. februar 2014 (endret) Del gjerne listen din over hva du skal pakke i fødebagen Jeg er så redd for å glemme noe.. Endret 12. februar 2014 av roseduft Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 12. februar 2014 #737 Del Skrevet 12. februar 2014 Fin mage Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 12. februar 2014 Forfatter #738 Del Skrevet 12. februar 2014 Del gjerne listen din over hva du skal pakke i fødebagen Jeg er så redd for å glemme noe.. Det kan jeg gjøre vettu Til babyen: - yttertøy (til transport) - body (til å ha under ullsett) - strømpebukse (til å ha under ullsett) - ullbukse - ullgenser - ullsokker - lue - "innelue" (så vi kan vandre litt på sykehuset) - (ull)pledd - ullvotter Til meg - helsekortet!! - ammeinnlegg, bomull + ull - shampo og balsam - fuktighetskrem + lepomade - toalettsaker - nattøy - slippers/innesko - ammeBH - 1 mammabukse - joggebukse - kosedress - sokker - 2 singletter - cardigan - ullsokker - sminke og hårstæsj Diverse: - fotoapparat - mobil - ladere - ørepropper til musikk - lesestoff - vannflaske - småmat - dagbok til å notere fødselshistorie m.m. Fin mage Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest roseduft Skrevet 12. februar 2014 #739 Del Skrevet 12. februar 2014 Takk for lista Men du kommer til å kle mini i såpass med ull klær ja? Jeg har ikke kjøpt noe somhelst i ull.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 13. februar 2014 #740 Del Skrevet 13. februar 2014 Brukte du innelue sist? Jeg hadde med men ble anbefalt å ikke bruke det da det var ganske varmt på sykehuset, så brukte det ikke. Takk for lista Men du kommer til å kle mini i såpass med ull klær ja? Jeg har ikke kjøpt noe somhelst i ull.. Jeg ville kjøpt litt i tilfelle du får en baby som fryser mye. Min baby kokoer bare han ser en ullbody, så ble bare brukt ulle på de kaldeste dagene her. Jeg hadde kjøpt for mye ull og ull er dyrere enn bomull, men f.eks Cubus har masse ullbodyer ol som ikke er så dyre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå