TuttaV Skrevet 16. januar 2014 Forfatter #581 Del Skrevet 16. januar 2014 Så flink, og ikke minst rask ( ), du er med håndarbeid! Hjelpes meg. Glad ungen har både bestemor og oldemødre til å strikke til ham, for moder'n selv er udugelig Den vognposen, er det denne: Bozz vognpose ? Den så veldig fin ut, vil du anbefale den til høst og vinter? Leit at M har fått et dårligere søvnmønster Får håpe det går seg til når mamsen er hjemme igjen (eller helst før)! Det går jo raskt når alt man gjør er å sitte i en lenestol etter middag Har vanligvis ikke slikt et tempo Det er den vognposen ja Vi syns den har vært superkjekk til M. Deilig ull som har varmet godt. Kjekt at den kan vaskes i maskin (30 grader, ullprogram) og at den er litt glatt i stoffet som vender ut. Da har det vært lett å tørke av eventuell skit. Ja, jeg vil vel tro at det går seg til igjen, men jeg tror nok desverre vi må jobbe litt med det Glad for at jeg ikke skal noe steder den første tiden hvertfall! Håper bare jeg får nok tid før lillesøster kommer sånn at jeg kan vie henne min fulle oppmerksomhet over litt lengre tid, for å øke tryggheten igjen Mye forandringer for et lite menneske, så er vel ikke rart hun reagerer. Bare se på hvordan mora reagerer (). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leopanter Skrevet 16. januar 2014 #582 Del Skrevet 16. januar 2014 Det går jo raskt når alt man gjør er å sitte i en lenestol etter middag Har vanligvis ikke slikt et tempo Det er den vognposen ja Vi syns den har vært superkjekk til M. Deilig ull som har varmet godt. Kjekt at den kan vaskes i maskin (30 grader, ullprogram) og at den er litt glatt i stoffet som vender ut. Da har det vært lett å tørke av eventuell skit. Ja, jeg vil vel tro at det går seg til igjen, men jeg tror nok desverre vi må jobbe litt med det Glad for at jeg ikke skal noe steder den første tiden hvertfall! Håper bare jeg får nok tid før lillesøster kommer sånn at jeg kan vie henne min fulle oppmerksomhet over litt lengre tid, for å øke tryggheten igjen Mye forandringer for et lite menneske, så er vel ikke rart hun reagerer. Bare se på hvordan mora reagerer ( ). Uff... Ikke mange ukene til du er hjemme for godt nå! Oisann, kanskje jeg investerer i den posen, den virket veldig grei! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 16. januar 2014 Forfatter #583 Del Skrevet 16. januar 2014 Fått pratet med veilederen min nå og hun hadde stor forståelse for plagene mine. Første hun sa var "jeg har tenkt lenge du ikke ville holde helt ut". Så nå har vi blitt enige om å flytte avslutningen for meg til neste uke, sånn at vi er sikker på at vi får holdt den før jeg drar. Det lettet hvertfall et par kilo fra skuldrene mine nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 17. januar 2014 Forfatter #584 Del Skrevet 17. januar 2014 (endret) Søknad om foreldrepenger sendt! Og må legge til en liten for 31 uker. Endret 17. januar 2014 av TuttaV Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogstrollet Skrevet 17. januar 2014 #585 Del Skrevet 17. januar 2014 Hipp hurra for 31 uker hvordan har dere valgt å fordele perm? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 17. januar 2014 #586 Del Skrevet 17. januar 2014 Heldiggris som har det ute av verden! Her er det heldigvis bare en måneds behandlingstid, i følge nav sentralt, men jeg skulle gjerne ha fått sendt søknaden likevel.. Men neida, vi må vente på kontordama til han godeste og så på regnskapsføreren, så jeg håååper vi får sendt den innen 1. februar! 31 uker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 17. januar 2014 #587 Del Skrevet 17. januar 2014 31 uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest roseduft Skrevet 17. januar 2014 #588 Del Skrevet 17. januar 2014 31 uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leopanter Skrevet 17. januar 2014 #589 Del Skrevet 17. januar 2014 for 31 uker og en forståelsesfull veileder! Æsj, altså, de skjemaene gruer jeg meg til å fylle ut. Vanskelig å vite hva man har rett på og hva som er lurest mtp permisjon til far når man selv er student! Men yay for innsendt søknad! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 17. januar 2014 #590 Del Skrevet 17. januar 2014 31 uker! Og så godt at veilederen hadde skjønt litt på forhånd også, kan tenke meg det var godt med litt forståelse og en god prat! Håper du har en fin fredag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 17. januar 2014 Forfatter #591 Del Skrevet 17. januar 2014 Heldiggris som har det ute av verden! Her er det heldigvis bare en måneds behandlingstid, i følge nav sentralt, men jeg skulle gjerne ha fått sendt søknaden likevel.. Men neida, vi må vente på kontordama til han godeste og så på regnskapsføreren, så jeg håååper vi får sendt den innen 1. februar! 31 uker! Skjønner godt at du er utålmodig. Hadde jeg også vært i din situasjon Deilig med alt som er unnagjort for 31 uker og en forståelsesfull veileder! Æsj, altså, de skjemaene gruer jeg meg til å fylle ut. Vanskelig å vite hva man har rett på og hva som er lurest mtp permisjon til far når man selv er student! Men yay for innsendt søknad! Vil anbefale deg å prøve å sette deg litt inn i hva du har rett på allerede nå, sånn at det ikke blir superstress når deadline for å sende inn begynner å nærme seg. Jeg var selv student sist + jobb ved siden av studiene, og det var ikke bare bare. Eventuelt bestille dere time til samtale på deres lokale NAV-kontor? Kjekt å ha den unnagjort. De sier 6 uker før, og jeg syns det var sånn akkurat det nå... 31 uker! Og så godt at veilederen hadde skjønt litt på forhånd også, kan tenke meg det var godt med litt forståelse og en god prat! Håper du har en fin fredag! Ja, deilig at det ikke var noen sure miner eller dårlig stemning. Fikk heller bare støttende ord Har hatt en fin fredag på jobb i dag. Passe mye å gjøre og med en mye lettere stemning når jeg vet at det ikke forventes at jeg jobber særlig mer enn ut neste uke. Har fått ryddet unna det arbeidet som skulle ha stått på meg de siste 2 ukene, slik at nå blir det ikke noe "sjokk" for mine kollegaer at jeg blir borte. Tok kontakt med legen jeg har gått til her oppe for å høre om sykemeldingen, men han var på langweekend. Vi skulle prates på mandag. Tør ikke booke om flybilletten min før jeg har alt i boks. --------------- Takk for masse 31ukers hopping og heiing I kveld blir det tv og strikking og har også planer om å få fortsatt ryddingen min i interiørblader. Masse lure tips jeg har merket meg som nå er artig å finne frem igjen! I tillegg til ting jeg syns var fint/smart tidligere, som jeg ser at ikke vil passe inn i det hele tatt i huset vårt Kast! I morgen blir det tur inn til fastlandet for å overnatte hos en venninne (tidligere kollega fra sykehuset) og på kvelden skal vi ha tapas med resten av sykehusgjengen. Godt forberedt er min medbragte rett spekemat (fra fryseren! ), flatbrød og melon. Ingen andre som tenker på å gjøre maten gravidvennlig, så da får jeg gjøre det På søndag skal det være overraskelsesbabyshower for min kusine som er ca 1 måned lenger på vei enn meg. Tror det blir koselig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 17. januar 2014 #592 Del Skrevet 17. januar 2014 for 31 uker! Så bra du har litt å fylle helgen med da. Kan tenke meg at det trengs nå for å få tiden til å gå. Skjønner godt at du ikke tør endre flybilletten helt ennå, men det er ikke så lenge til du antakelig kan gjøre det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 17. januar 2014 #593 Del Skrevet 17. januar 2014 Interiør, spekemat og babyshower, høres helt perfekt ut! God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 17. januar 2014 #594 Del Skrevet 17. januar 2014 31 uker Hva strikker du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest roseduft Skrevet 18. januar 2014 #595 Del Skrevet 18. januar 2014 Håper du koser deg på venninnekveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 18. januar 2014 #596 Del Skrevet 18. januar 2014 Kos deg masse i helga! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 19. januar 2014 Forfatter #597 Del Skrevet 19. januar 2014 Hipp hurra for 31 uker hvordan har dere valgt å fordele perm? Så jeg hadde hoppet over dette spørsmålet.. Jeg tar hele fellesperioden, så kjære tar kun de 14 ukene i fedrekvoten. Han syns det ble litt for lenge sist gang Så da ser det ut til at jeg er i perm t.o.m. 25.11.14. Får jeg meg ikke jobb til desember, så er planen at jeg blir hjemme ulønnet ut desember også. Må innrømme at en liten del av meg håper at jeg får en jobb som starter 01.01.15 for 31 uker! Så bra du har litt å fylle helgen med da. Kan tenke meg at det trengs nå for å få tiden til å gå. Skjønner godt at du ikke tør endre flybilletten helt ennå, men det er ikke så lenge til du antakelig kan gjøre det Det trengs litt distraksjoner ja, men helgen har gått unna ganske fort denne gangen, og jeg føler meg ikke like deprimert som sist helg Satser på at jeg får pratet med svangerskapslegen i morgen så jeg får endret flybilletten i morgen ettermiddag 31 uker Hva strikker du? Jeg strikker på "Mykeste myke jakke" fra boka Myk Start. Den skal egentlig strikkes i kashmir , men det tar jeg meg ikke råd til. Blir fin tynn alpakka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 19. januar 2014 Forfatter #598 Del Skrevet 19. januar 2014 Kos deg masse i helga! Takk! Det har blitt mye mer kos enn hva det hadde blitt alene Håper du også har hatt en fin helg Håper du koser deg på venninnekveld Var kjempegodt å se venninner igjen, prate om fjas og interiør og andre ting som kjære er lei av å snakke om per telefon Interiør, spekemat og babyshower, høres helt perfekt ut! God helg! Blitt en bra helg ja Den hadde selvsagt blitt enda bedre med familien, men den var vel så god som jeg kan få den her oppe. Og det var faktisk ikke noe problem å ikke skype med M... Jeg hørte henne i telefonen at hun maste på tanta si, og fikk høre om alt de hadde gjort, og det hørtes ut som de også hadde en bra helg Så da koser mor seg bare med tanken om at neste helg er jeg der også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leopanter Skrevet 19. januar 2014 #599 Del Skrevet 19. januar 2014 Vil anbefale deg å prøve å sette deg litt inn i hva du har rett på allerede nå, sånn at det ikke blir superstress når deadline for å sende inn begynner å nærme seg. Jeg var selv student sist + jobb ved siden av studiene, og det var ikke bare bare. Eventuelt bestille dere time til samtale på deres lokale NAV-kontor? Kjekt å ha den unnagjort. De sier 6 uker før, og jeg syns det var sånn akkurat det nå... Will do! Skal ringe NAV i morgen, og så satser vi på å få ordnet et møte med dem en gang i nærmeste framtid Også får vi bare satse på at de har peiling Veldig godt å høre at du har hatt en fin helg! Og så deilig en følelse det må være å tenke på at du snart er sammen med familien din igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 20. januar 2014 #600 Del Skrevet 20. januar 2014 Neste helg allerede? Har visst gått glipp av noe her. Skrev ikke du litt tidligere at du måtte jobbe t.o.m. 31. januar for å unngå rest-tjeneste e.l.? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå