Gå til innhold

Familieforøkelse på gang!

TuttaV

Anbefalte innlegg

I helgen var M litt mer urolig enn vanlig og ville egentlig ikke snakke noe særlig på skype, så jeg begynte jo å lure på om hun ble påvirket av at jeg var borte... :( Men hadde ny skype med M og mannen nettopp og da var hun i strålende humør. Tullet og fjollet og ville gang på gang at jeg skulle vise henne den nye matboksen jeg har kjøpt til henne her oppe (ugleformet - veldig spennende ;) ). I tillegg var hun så søt at hun sa "mamma komme tilbake fly" :rodmer: Smelter mammaen sin. Men det letter heldigvis å se henne i så godt humør :)

Jeg har forresten glemt å :hoppe: for 30 uker! Som jeg skrev i Mazzi sin dagbok, så synes jeg det er en skikkelig milepæl, for da er man på 3-tallet - tallet der den lille kommer til å komme ut! :hoppe:

Bekkenet har vært veldig vondt i dag, så har bedt om å få litt tilpasninger på jobben videre for å unngå mer press, men greide å karre meg bort til treningsrommet rett etter jobb :jepp: Kjentes godt å få brukt kroppen litt på ellipsemaskinen og i tillegg ble det litt styrketrening på både bekken og rygg.

Nå blir det godstolen resten av kvelden :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:hoppe: for 30 uker! Når er det ikke lenge igjen! :tommelsmil:

Flink du er som har trent på tross av bekkenvondt! :jepp:

Syns nå det er godt å få opp pulsen litt, og på ellipsemaskinen kan jeg legge i litt mer kraft og hurtighet uten å være redd for å miste grepet i.o.m. at det er så repeterende bevegelser :Nikke:

Ikke lenge igjen nå nei :hoppendeglad:

Du regner med å føde på 30-tallet denne gangen også ja? :fnise:

Jeg må innrømme at jeg tviler på at jeg går til termindato :sjenert::lol:

-----------------

Hormonene som strømmer tar virkelig overhånd om dagen. Nettopp sett på "På liv og død" på tv-norge, og tårene sto virkelig hvert 5. minutt følte jeg. Både når det gjaldt barna og hun som var kreftsyk. Heldigvis (jeg sier heldigvis, for det er litt deilig å vite at det ikke er bare hormoner) ringte kjære og sa han hadde sett på programmet han og, og han hadde slitt skikkelig :P

Nå må jeg hive meg i bilen og til butikken for å kjøpe jerntabletter. De utvidede blodprøvene viste nemlig klassisk jernmangel. Heldigvis fint med folsyre og vitamin B12 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Du er ikke alene om å ha hormoner i kroppen for tiden :ler:

Jeg begynte å grine i dag uten noen som helst grunn i det heletatt! :P

Måtte jo bare le av meg selv etterpå, for skjønte ikke helt greia..

Så det ble ingen sykemelding på deg?

Hvor lav var blodprosenten din, siden du må ha jerntilskudd?

Jeg har også vær veldig trøtt og sliten, kvalm i det siste. Hadde lav prosent, men legen mente likevel jeg ikke hadde behov for noe ekstra jern.. Så da tørr jeg ikke kjøpe tabletter, for har lest så mange delte meninger rundt på forskjellige forum..

I det stadiet av graviditet vi er i nå, så er det lavest..før det automatisk stiger igjen.. Men skulle likt å sluppet denne slappheten av følelse uansett :fnise:

Håper du har hatt en god dag og får en god natts søvn :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neferet

:hoppe: for 30 uker! Det går jo ganske fort tross alt dette her! :jepp: Så godt du fikk snakke litt med M i strålende humør, tenker det må gjøre underverker for deg også (selv om du sikkert ikke savner henne mindre likevel da... :sjenert: )

Håper du har en fin dag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene om å ha hormoner i kroppen for tiden :ler:

Jeg begynte å grine i dag uten noen som helst grunn i det heletatt! :P

Måtte jo bare le av meg selv etterpå, for skjønte ikke helt greia..

Så det ble ingen sykemelding på deg?

Hvor lav var blodprosenten din, siden du må ha jerntilskudd?

Jeg har også vær veldig trøtt og sliten, kvalm i det siste. Hadde lav prosent, men legen mente likevel jeg ikke hadde behov for noe ekstra jern.. Så da tørr jeg ikke kjøpe tabletter, for har lest så mange delte meninger rundt på forskjellige forum..

I det stadiet av graviditet vi er i nå, så er det lavest..før det automatisk stiger igjen.. Men skulle likt å sluppet denne slappheten av følelse uansett :fnise:

Håper du har hatt en god dag og får en god natts søvn :kose:

Jeg må jo også bare le av meg selv. Helt idiotisk å være sånn tåremaskin ute av kontroll, men men... Hva gjør man ikke for de søte små ;)

Jeg har ikke kontroll hos lege igjen før 27. januar. Tenker å prøve å holde ut til den tid (men mindre det blir heeeelt ille og jeg ikke kommer meg ut av senga), for hvis ikke står jeg nok igjen med litt resttjeneste og det er så utrolig kjipt. Så presser meg litt for å få fullført. Men har "lov" til å være sykmeldt f.o.m. 30. januar, så da kommer jeg nok ikke til å presse meg mye mer enn det :)

Det var en litt svingende hemoglobin hos meg, fra 9,8 til 11,0. Fordi jeg hadde hatt målinger under 10 tok vi blodprøver for å se på jernlagrene mine, og de var tilnærmet tomme. Så for å ha litt å gå på til fødsel o.l. (vil ikke greie å fylle de opp innen fødseltid), så startet jeg allerede nå. Startet med et preparat mildt for magen og har ingen betenkninger med å bruke det annet enn at jeg er obs på å ikke bli forstoppet. Du kan jo høre med legen din om de kan sjekke jernlagrene dine?

Når i svangerskapet fødte du sist? :) 30 uker føles som en milepæl ja :danse:

Sist fødte jeg 37+1. Gikk ut i perm på en mandag og tirsdag formiddag ble hun født. Så mye for å kose seg i permisjonstiden og gjøre klart til fødsel :P Kjære pakket fødebag'en (heldigvis hadde jeg skrevet liste!) mens jeg hadde rier hvert 3. minutt :lol:

:hoppe: for 30 uker! Det går jo ganske fort tross alt dette her! :jepp: Så godt du fikk snakke litt med M i strålende humør, tenker det må gjøre underverker for deg også (selv om du sikkert ikke savner henne mindre likevel da... :sjenert: )

Håper du har en fin dag! :klemmer:

Det gjorde virkelig underverker :jepp: Da vet jeg at hun har det bra, når hun er sitt livlige gode seg :rodmer: Men som du sier, jeg savner henne like mye :rolleyes:

Veldig ok dag på jobb i dag. Passe mengde arbeid og snille medarbeidere som tar mye hensyn til bekkenet mitt. Så jeg har nå rullet rundt på stolen min :fnise:

--------------------------

Da har jeg fått tilbakemelding fra høyt hold i OUS om at de var svært interessert i at jeg jobbet for dem frem til permisjonsstart og de var godt informert om min tilstand og hadde muligheter for tilpasninger. Blir å arbeide på timesbasis og kan komme og gå som jeg vil, så det passer jo kjempefint med mine plager :nigo: Da blir det heldigvis en inntekt i de 3 ukene jeg går ulønnet før permisjonsstart :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så også på programmet " på liv og død" og sippet i store mengder selv, så det er nok ikke bare gravid hormonene :ler: For et fantastisk program forresten, det viser mye av det positive jeg selv også har opplevd med det norske helsevesenet :)

Så bra at du har fått tilbud om tilpasset arbeid :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så også på programmet " på liv og død" og sippet i store mengder selv, så det er nok ikke bare gravid hormonene :ler: For et fantastisk program forresten, det viser mye av det positive jeg selv også har opplevd med det norske helsevesenet :)

Så bra at du har fått tilbud om tilpasset arbeid :hoppe:

Syns også det var et veldig bra program :jepp: Og jeg kjente at jeg savnet sykehustilværelsen :rolleyes: Fint at de setter fokus på at det er veldig mye som skjer på en gang, og at ting får innvirkning på hverandre :Nikke:

Er veldig fornøyd med å ha fått en jobb i de siste ukene ja. Kjenner allikevel at jeg ikke har helt lyst til å "boble over av glede" om det på min nåværende jobb, men det har vel noe med at arbeidsevnen min der er litt dårligere :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å ha fått jobb med sånn tilrettelegging :) men er nok vanskelig å skulle være sprudlende over ny jobb når man enda er i jobb et annet sted. Har noe å se frem til da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å ha fått jobb med sånn tilrettelegging :) men er nok vanskelig å skulle være sprudlende over ny jobb når man enda er i jobb et annet sted. Har noe å se frem til da ;)

Ja, blir spennende med nye arbeidsoppgaver, selv om jeg er "redd" jeg fryktelig fort kommer til å gå lei da. Men men. Blir penger, og jeg kan nok både bringe og hente M i barnehagen, så er sånn sett helt perfekt :nigo:

Wow, så greit med spesialtilpasset arbeidstilbud! :tommelopp:

:jepp:

Jeg kunne vel sikkert satset på sykemelding videre også, men når jeg skal ulønnet ferie midt oppi det hele, så er jeg litt usikker på hvordan det blir. Lettere da å bare ta jobben :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neferet

Hurra for tilpasset jobbtilbud med mulighet for følging og henting i barnehage! :hoppe: Og selv om du skulle bli litt lei, så er det vel ikke så mange ukene det er snakk om? Du får drømme om interiøret du kan få med pengene du tjener :jepp: : ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for tilpasset jobbtilbud med mulighet for følging og henting i barnehage! :hoppe: Og selv om du skulle bli litt lei, så er det vel ikke så mange ukene det er snakk om? Du får drømme om interiøret du kan få med pengene du tjener :jepp: : ler:

Er snakk om 3 uker, så det er ikke mange ukene nei. Det står ikke på mangel på interiørdrømmer og -ønsker :fnise:

-------------------------------

Litt tung dag i dag. Kjære har fortalt per tlf at det har vært en litt negativ utvikling i søvnmønsteret og tryggheten til M. Hun bruker noe lengre på å sovne og er mer avhengig av at han er i nærheten (vanligvis har vi bare kunnet legge henne, gi smokk og si god natt - og that's it). Hun har også begynt med oppvåkninger tidlig på morgenen (5-6-tiden) og vil da at pappaen skal komme og ligge hos henne (vanligvis har vi måttet vekke henne for å dra i barnehagen). I tillegg er det visst litt sutring hver gang han drar fra barnehagen. Dette har aldri vært et problem tidligere.

Selv om det ikke er de STORE problemene nå heller, og vi skjønner godt at det skyldes at jeg er borte og hun trenger mer støtte og trygghet fra far, så klarer jeg ikke la være å kjenne på at det påvirker meg også :( Klarer ikke motivere meg veldig godt til jobb og andre ting rundt meg kjenner jeg :sukk:

Veilederen min skal ha vakt i kveld (fordi jeg er fritatt), og jeg har lovet henne middag. Håper vi kan få pratet litt rundt dette her da, for jeg kjenner at det påvirker meg mer og mer. Må si det er slitsomt å ikke ha sitt vanlige energinivå psykisk når jeg er på jobb...

Av gode nyheter kan jeg melde om at jeg har fått kjøpt inn noe av det babyutstyret vi manglet (selvfølgelig over nett :sjenert:). Ullvognpose, som jeg tror er klin lik den vi har fra før, var på tilbud på Jollyroom, så da slo jeg til. Satt ned fra 1795,- til 1099,-. I tillegg ble det kjøpt inn refillutstyr til medela brystpumpen (som jeg mangler å lokalisere, men den er et eller annet sted i flyttekaoset vårt! :bond:), brystvortekremen jeg sverger til og "reisegave" til M som jeg tenker å gi når jeg kommer hjem.

I tillegg ble jeg ferdig med selebuksa til lillesøster i går kveld. Mangler bare å feste tråder og sy i knapper. 1 uke brukte jeg. Ganske fornøyd med det egentlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Håper du får en god prat med veilederen din over middag, jeg skjønner godt at det tærer på deg å være igjen der oppe! :kose::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest roseduft

Du er utrolig god som likevel holder ut :kose:

Håper du får en fin middag senere, og at situasjonen med M går seg til :jepp:

Flink du er som har sydd selerbukse! :)

Skal du i gang med noe nytt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk dere, for støttende ord og klemmer :hug:

Nytt prosjekt skal påbegynnes ja. Må jo ha noe å gjøre på fritiden her oppe :P Det blir nok satt igang med en jakke som skal matche selebuksa :Nikke: Har nok av prosjekter å velge mellom etter garninnkjøpet mitt i starten her :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink, og ikke minst rask ( :bond: ), du er med håndarbeid! Hjelpes meg. Glad ungen har både bestemor og oldemødre til å strikke til ham, for moder'n selv er udugelig :fnise:

Den vognposen, er det denne: Bozz vognpose ?

Den så veldig fin ut, vil du anbefale den til høst og vinter? :)

Leit at M har fått et dårligere søvnmønster :( Får håpe det går seg til når mamsen er hjemme igjen (eller helst før)! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...