Gjest Neferet Skrevet 9. januar 2014 #541 Del Skrevet 9. januar 2014 Nå fikk jeg lyst på skoleboller...! Det høres ut som du har en god plan for både hverdag og kos disse ukene du er der oppe alene. Og godt å høre at det gikk bra på kontroll, til tross for litt lave verdier. Får satse på at den nye prøven gir deg de svarene du trenger så du er i god form når lillesøster melder sin ankomst! Lykke til med strikkeprosjektene! Jeg er imponert over dere som strikker, min strikkekarriere endte med formingstimene på skolen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 9. januar 2014 Forfatter #542 Del Skrevet 9. januar 2014 Innom å snikleser litt Ser vi har termin nesten på likt Hvor i landet er du fra? blir vel spennende å plutselig bli tobarnsmamma? Ønsker deg en fortsatt fin kveld Jeg liker sniklesere. Særlig de som gir lyd fra seg Du har termin bare et par dager foran meg du! Er det første eller har du barn fra før? Ser du har dagbok, får komme meg inn og lese litt Jeg er fra Akershus, men har tilbrakt siste 1,5 år i Nord-Norge i forbindelse med yrket mitt. Nå har jeg igjen snaue 1 mnd og gleder meg fælt til å komme nedover!! Både kjære og jeg har foreldrene våre der, er vokst opp i området og har alle de nærmeste vennene våre i Akershus/Oslo, så det skal bli så godt å komme HJEM! Også skal det bli herlig og spennende å møte lillesøster ja Jeg kjenner innimellom på det spørsmålet om jeg vil ha tid og krefter nok til å kunne gi nok kjærlighet til begge to, men så tenker jeg at det nytter det ikke å bekymre seg over eller grue seg til. Lillesøster kommer uansett! Og hverdagen finner oss nok tidsnok Åh, så tøft det må være å være borte fra mann og barn, spesielt nå. Men dagene går fort. Krysser fingrene for at du ikke tenker for mye over det før du er hjemme igjen. Har bladd gjennom noen av de siste sidene i dagboka di, håper du ikke har noe i mot en luskende gjest til! Kjempehyggelig med nye gjester! Velkommen Ja, kjenner på at det er tøft. Samtidig tenker jeg at det er fint å få kjenne litt på hverdagen alene, og innse at den vil man absolutt ikke ha. Så har man noe å minne seg selv på når man står der og er sliten med to unger og egentlig bare ønsker seg bort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 9. januar 2014 Forfatter #543 Del Skrevet 9. januar 2014 Nå fikk jeg lyst på skoleboller...! Det høres ut som du har en god plan for både hverdag og kos disse ukene du er der oppe alene. Og godt å høre at det gikk bra på kontroll, til tross for litt lave verdier. Får satse på at den nye prøven gir deg de svarene du trenger så du er i god form når lillesøster melder sin ankomst! Lykke til med strikkeprosjektene! Jeg er imponert over dere som strikker, min strikkekarriere endte med formingstimene på skolen... Er litt sulten nå på slutten av arbeidsdagen, og det at du nevnte skoleboller fikk meg til å få lyst på skoleboller til middag Jeg hadde heller ikke strikket siden barneskolen, men så fikk jeg plutselig ånden over meg noen år tilbake, og det er absolutt ikke vanskelig! Så du får si i fra om du vil ha "kurs" Kanskje redebyggingsinstinktet melder seg etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest roseduft Skrevet 9. januar 2014 #544 Del Skrevet 9. januar 2014 Jeg liker sniklesere. Særlig de som gir lyd fra seg Du har termin bare et par dager foran meg du! Er det første eller har du barn fra før? Ser du har dagbok, får komme meg inn og lese litt Jeg er fra Akershus, men har tilbrakt siste 1,5 år i Nord-Norge i forbindelse med yrket mitt. Nå har jeg igjen snaue 1 mnd og gleder meg fælt til å komme nedover!! Både kjære og jeg har foreldrene våre der, er vokst opp i området og har alle de nærmeste vennene våre i Akershus/Oslo, så det skal bli så godt å komme HJEM! Også skal det bli herlig og spennende å møte lillesøster ja Jeg kjenner innimellom på det spørsmålet om jeg vil ha tid og krefter nok til å kunne gi nok kjærlighet til begge to, men så tenker jeg at det nytter det ikke å bekymre seg over eller grue seg til. Lillesøster kommer uansett! Og hverdagen finner oss nok tidsnok Dette er vår første Håper jo jeg også skal være så heldig å få bli tobarnsmamma en gang, men tar ikke for gitt at vi i det heletatt har en liten prinsesse på vei Skjønner godt du har hjemlengsel og gleder deg til å få venner og familie rundt deg igjen! Selv bor vi ett godt stykke unna mine venner og familie, men håper på at jeg blir kjent med noen koselige damer i barselgruppe og kan få meg noen nye venninner etter hvert Tid og krefter til å gi kjærlighet kommer du nokk til å ha, men som du sier - tid og krefter til å ha energi til begge to samtidig på en dårlig dag blir kanskje litt mer krevende Men alt går seg jo til, og er ikke nødvendig med bekymringer på forhånd nei.. Jeg har innsett det Hva er den en sier, at ett barn er ett barn, to er som å ha 10? Og 3 er like "krevende" som å ha 2..? Eller noe i den duren Ønsker deg en fortsatt fin dag og god kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 9. januar 2014 Forfatter #545 Del Skrevet 9. januar 2014 Dette er vår første Håper jo jeg også skal være så heldig å få bli tobarnsmamma en gang, men tar ikke for gitt at vi i det heletatt har en liten prinsesse på vei Skjønner godt du har hjemlengsel og gleder deg til å få venner og familie rundt deg igjen! Selv bor vi ett godt stykke unna mine venner og familie, men håper på at jeg blir kjent med noen koselige damer i barselgruppe og kan få meg noen nye venninner etter hvert Tid og krefter til å gi kjærlighet kommer du nokk til å ha, men som du sier - tid og krefter til å ha energi til begge to samtidig på en dårlig dag blir kanskje litt mer krevende Men alt går seg jo til, og er ikke nødvendig med bekymringer på forhånd nei.. Jeg har innsett det Hva er den en sier, at ett barn er ett barn, to er som å ha 10? Og 3 er like "krevende" som å ha 2..? Eller noe i den duren Ønsker deg en fortsatt fin dag og god kveld Skjønner det har tatt litt tid for dere... men fantastisk at det klaffet med denne prinsessen! Så får dere bare ta livet videre etterhvert som det byr seg Du kommer sikkert til å bli kjent med flere hyggelige damer i barselgruppa. Jeg har fortsatt her nordfra kontakt med et par fra min barselgruppe, og jeg regner med vi vil få til flere treff med barna nå som vi flytter permanent tilbake også Min svigerinne havnet i en barselgruppe som ikke var så bra - folk møtte ikke opp - men da ble hun flyttet over i en annen, og den er hun superfornøyd med Takk det samme til deg ------------- Må bare inn og litt for å ha mottatt fremdriftsplan på huset som foreløpig ser veldig oppløftende ut! I forholdet med V-mannen er det veldig sånn at jeg er optimisten og han pessimisten. Jeg har hatt håpet om at vi flytter inn i mai/juni, mens V-mannen ikke har hatt trua på noe før slutten av august. Fremdriftsplanen vi fikk i dag (som selvsagt er åpen for forandringer underveis ) gir oss en foreløpig estimert overtakelsesdato i slutten av mai In your face, V-mannen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 9. januar 2014 #546 Del Skrevet 9. januar 2014 Hurra for en fremdriftsplan man kan like spesielt når mannen hadde andre tanker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 10. januar 2014 #547 Del Skrevet 10. januar 2014 Jeg hadde heller ikke strikket siden barneskolen, men så fikk jeg plutselig ånden over meg noen år tilbake, og det er absolutt ikke vanskelig! Så du får si i fra om du vil ha "kurs" Kanskje redebyggingsinstinktet melder seg etterhvert Du skal ikke se bort fra at noe sånt kan finne på å skje... Kjente jeg fikk litt lyst til å prøve bare fordi du sa det sånn Må bare inn og litt for å ha mottatt fremdriftsplan på huset som foreløpig ser veldig oppløftende ut! I forholdet med V-mannen er det veldig sånn at jeg er optimisten og han pessimisten. Jeg har hatt håpet om at vi flytter inn i mai/juni, mens V-mannen ikke har hatt trua på noe før slutten av august. Fremdriftsplanen vi fikk i dag (som selvsagt er åpen for forandringer underveis ) gir oss en foreløpig estimert overtakelsesdato i slutten av mai In your face, V-mannen Det er litt ekstra morsomt at du jubler såpass for å få rett! Så får vi bare håpe at du tar siste stikk når den endelige datoen foreligger også! Ha en fin fredag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 10. januar 2014 Forfatter #548 Del Skrevet 10. januar 2014 Hurra for en fremdriftsplan man kan like spesielt når mannen hadde andre tanker Kjære ler alltid av at jeg er så optimist på ting, så godt å kunne gni det inn når optimismen stemmer Du skal ikke se bort fra at noe sånt kan finne på å skje... Kjente jeg fikk litt lyst til å prøve bare fordi du sa det sånn Det er litt ekstra morsomt at du jubler såpass for å få rett! Så får vi bare håpe at du tar siste stikk når den endelige datoen foreligger også! Ha en fin fredag! Prøv deg! Drops design har for eksempel en veldig enkel oppskrift på et babyteppe hvor du kun strikker rett med mykt ullgarn - det blir deilig og luftig! Det flotte i teppet ligger i typen garn du kjøper. Det er farget i ulike toner slik at det blir seendes ut som du strikker i striper. Masse ulike toner å velge mellom Må juble såpass ja Du skulle hørt kjære i romjulen da alle spurte oss om hvordan det gikk med huset. Jeg pratet om at jeg håpte på forsommeren 2014, men han måtte ALLTID skyte inn og si at han var realisten som trodde det heller ble senere Får satse på at jeg får rett til slutt også Selv om jeg ikke blir lei meg hvis det blir forsinkelser altså... regner jo nesten med det. Men med et sånt utgangspunkt, så håper jeg de ikke blir så ille --------------------------- Crazy dag på jobben i dag Såvidt jeg rakk å spise lunsj! Ble mye brannslukking for å si det sånn Det ble ekstra mye å gjøre fordi jeg måtte styre litt med papirene til NAV i tillegg, men nå har jeg hvertfall gjort det jeg kan for i dag og er ett steg nærmere å få sendt inn søknad om foreldrepenger. Den bør jo sendes inn om 2 uker Hadde egentlig planlagt å trene etter jobb, men det måtte jeg bare legge på hylla. Det ble rett ned i godstolen for å si det sånn. Begynner å komme meg litt nå, så skal komme meg opp for å få laget meg middag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 10. januar 2014 #549 Del Skrevet 10. januar 2014 Etter sånne dager er det heelt ok å plassere seg i godstolen etter jobb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 10. januar 2014 #550 Del Skrevet 10. januar 2014 Jeg har også hatt en hektisk dag (og gårsdag) og er alene hjemme i kveld så ble toast til middag her Noen ganger gidder jeg bare ikke…. Blæh, NAVpapirer er styr ja. Nå har jeg hvertfall mine klare og skal ta vare på de til neste sånn at jeg vet sånn ca hva jeg skal fylle ut. Men da har de vel sikkert endra alt sånn at det ikke er noe hjelp i det likevel. Fikk også lyst til å strikke litt. Er jo ganske gøy mener jeg å huske fra da jeg strikka et grusomt skjerf for 15 år siden Da blir nok mannen oppgitt, for jeg har såvidt kommet igang med en julekalender jeg skal brodere men ikke har gjort noe med på to uker. Jaja, er koselig å lage noe til babyen da Blir fryktelig spennende med huset da. Broren min bygger også hus nå, og vi gleder oss såååå på deres vegne. Tror nesten jeg er en av de som gleder meg mest til det skal bli ferdig Satser på at du får rett mtp når det er ferdig. Liker når optimistene får rett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 10. januar 2014 #551 Del Skrevet 10. januar 2014 Prøv deg! Drops design har for eksempel en veldig enkel oppskrift på et babyteppe hvor du kun strikker rett med mykt ullgarn - det blir deilig og luftig! Det flotte i teppet ligger i typen garn du kjøper. Det er farget i ulike toner slik at det blir seendes ut som du strikker i striper. Masse ulike toner å velge mellom Jeg tror jeg må vente til du kommer til traktene å kan gi meg kurs altså... Eller til jeg har noen kommende baby i nær vennekrets som jeg kan ha en unnskyldning for å strikke til (og sånn det ser ut nå er det ikke noen på gang...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 10. januar 2014 #552 Del Skrevet 10. januar 2014 Og forresten, det hørtes ut som en veldig god ide å bare slappe av i kveld etter en sånn dag på jobb! Fredag kveld hører sofaen til, jeg ble sittende med fotobok fra ferien, men skal ta litt sofatid nå før det blir på tide å legge seg på ordentlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 12. januar 2014 Forfatter #553 Del Skrevet 12. januar 2014 Jeg har også hatt en hektisk dag (og gårsdag) og er alene hjemme i kveld så ble toast til middag her Noen ganger gidder jeg bare ikke…. Blæh, NAVpapirer er styr ja. Nå har jeg hvertfall mine klare og skal ta vare på de til neste sånn at jeg vet sånn ca hva jeg skal fylle ut. Men da har de vel sikkert endra alt sånn at det ikke er noe hjelp i det likevel. Fikk også lyst til å strikke litt. Er jo ganske gøy mener jeg å huske fra da jeg strikka et grusomt skjerf for 15 år siden Da blir nok mannen oppgitt, for jeg har såvidt kommet igang med en julekalender jeg skal brodere men ikke har gjort noe med på to uker. Jaja, er koselig å lage noe til babyen da Blir fryktelig spennende med huset da. Broren min bygger også hus nå, og vi gleder oss såååå på deres vegne. Tror nesten jeg er en av de som gleder meg mest til det skal bli ferdig Satser på at du får rett mtp når det er ferdig. Liker når optimistene får rett Skjemaet så annerledes ut enn når jeg fylte det ut sist for 2 år siden Men uansett greit å få "øvelse" . De virket strengere på dokumentasjonen fra arbeidsgiver denne gangen, men så er også situasjonen min litt annerledes nå enn sist. Sist hadde jeg bare én arbeidsgiver. Denne gangen har jeg "tre" Det blir superspennende! Jeg må innrømme at jeg allerede har begynt å drømme om at vi skal få tilbringe vår første sommer i huset nå til sommeren Men før det er det jo så mye moro som skal skje! Valg av fliser, tapeter, jeg må få pris på og hjelp til å tegne noe innredning til stua, ny baby (! ), ny hverdag og deretter innflytting!! Jeg tror jeg må vente til du kommer til traktene å kan gi meg kurs altså... Eller til jeg har noen kommende baby i nær vennekrets som jeg kan ha en unnskyldning for å strikke til (og sånn det ser ut nå er det ikke noen på gang...) Det er greit vettu ------------------------- Første helg helt alene . Sover dårligere om nettene og bekkenet skriker mer. Oppi alt dette skulle jeg gjerne hatt litt kosekos med M, og kjenner da veldig på ensomheten. Er ikke så lysten på å treffe kollegaene mine heller selv om jeg er veldig fornøyd med de.. De klarer ikke å erstatte det jeg mangler Jeg får imidlertid jobbet masse med strikkinga mi da. Over halvveis på selebuksa! Må innrømme at hvis den kroppslige ståa ikke blir noe særlig bedre til neste kontroll i slutten av januar, så kommer jeg til å be om sykemelding... Lyspunktet oppi det hele er at det er masse masse liv fra lillesøster Og kroppen forbereder seg tydelig på det som skal skje. Her er det nemlig kommet råmelk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 12. januar 2014 #554 Del Skrevet 12. januar 2014 Det er vel ganske naturlig at helgene blir tøffere enn hverdagen, bedre tid til å savne familien... koselig med liv fra lillesøster da, kanskje hun prøver å trøste deg litt Hvis kroppen ikke samarbeider og du blir sykemeldt, reiser du sørover tidligere da? Sender deg noen ekstra denne søndagskvelden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest roseduft Skrevet 12. januar 2014 #555 Del Skrevet 12. januar 2014 (endret) Innom for å gi deg litt trøst Jeg vet så alt for godt hvordan det føles å være lei seg og litt nedfor når en savner nærhet fra mannen. Ingenting som kan erstatte det en får fra sin kjære.. Heldigvis er morgendagen en dag nærmere til du får se han igjen Føler også med deg mtp dårlig nattesøvn det er en skikkelig mood killer og tapper en helt for energi når søvnen ikke er på plass. Men tenk, snart er lillesøster her Da er alle de dårlige nettene heldigvis erstattet med andre dårlige netter, men at en er alene i sin egen kropp og ikke har vondt noen plass Gleder meg til det få energien tilbake og kunne løpe litt, gå i trapper uten å kjenne det på verdens dårligste kondis! Skal også bli en fryd å få slenge seg på sofaen eller i senga på magen igjen! Uten at det er en ballong i veien Vi får prøve så godt vi kan å fokusere på det positive, og dersom du føler en sykemelding er på sin rette plass, så går du til legen og ber om det Er ingen som takker deg når du ligger der uten søvn og følelsen av opplagthet, eller at du ikke orker noe mer, for du er helt totalt tom for energi! Endret 12. januar 2014 av roseduft Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 12. januar 2014 #556 Del Skrevet 12. januar 2014 (endret) Innom og glor.. Fikk med meg skolebolle på toppen her. Vil du høre noe morsomt? Som får deg til å le oppi dine gråe dager? På sørlandsk heter skollebolle….. *trommevirvel*…. PURKE Opplevd at mange østlendinger ler litt av meg når jeg sier jeg har lyst på purke Håper ikke du visste det fra før av. Om du gjør det skal jeg finne et nytt ord du han le av Skjønner godt at det er kjipt og være alene. Skulle ønske jeg kunne trøste deg mer Endret 12. januar 2014 av Kakaoen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 12. januar 2014 #557 Del Skrevet 12. januar 2014 Herregud, nå må denne dagboken snart få en side til. Jeg får så lyst på skoleboller hver gang jeg er her inne Skjønner at helgene blir ensomme Håer at tiden går fort fremover sånn at du får vært sammen med M og mannen. Og det høres ut som en god idé å be om sykemelding om ikke formen bedrer seg. Ikke noen vits i å presse seg for langt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco Biscuit Skrevet 13. januar 2014 #558 Del Skrevet 13. januar 2014 Forstår godt at du kjenner på enshomheten og savnet til de hjemme. Men hold ut, snart er dere sammen igjen, og du kan masse med M - og mannen forøvrig Så gøy med en fremdriftsplan som tilsier innflytning allerede før sommeren kan tenke meg at du gleder deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 13. januar 2014 Forfatter #559 Del Skrevet 13. januar 2014 Det er vel ganske naturlig at helgene blir tøffere enn hverdagen, bedre tid til å savne familien... koselig med liv fra lillesøster da, kanskje hun prøver å trøste deg litt. Hvis kroppen ikke samarbeider og du blir sykemeldt, reiser du sørover tidligere da? Sender deg noen ekstra klemmer denne søndagskvelden! Kanskje hun prøver å trøste mammaen sin ja Ja, jeg blir å reise sørover tidligere da. Jeg skal bite tennene sammen og gjøre mitt beste for å unngå resttjeneste (etter i dag har jeg igjen 12 jobbdager for å unngå resttjeneste ). Etter det kommer jeg ikke til å være vanskelig med å sende hjem. Selv om det bare blir 1-1,5 uke enn tidligere planlagt... Innom for å gi deg litt trøst Jeg vet så alt for godt hvordan det føles å være lei seg og litt nedfor når en savner nærhet fra mannen. Ingenting som kan erstatte det en får fra sin kjære.. Heldigvis er morgendagen en dag nærmere til du får se han igjen Føler også med deg mtp dårlig nattesøvn det er en skikkelig mood killer og tapper en helt for energi når søvnen ikke er på plass. Men tenk, snart er lillesøster her Da er alle de dårlige nettene heldigvis erstattet med andre dårlige netter, men at en er alene i sin egen kropp og ikke har vondt noen plass. Gleder meg til det få energien tilbake og kunne løpe litt, gå i trapper uten å kjenne det på verdens dårligste kondis! Skal også bli en fryd å få slenge seg på sofaen eller i senga på magen igjen! Uten at det er en ballong i veien Vi får prøve så godt vi kan å fokusere på det positive, og dersom du føler en sykemelding er på sin rette plass, så går du til legen og ber om det. Er ingen som takker deg når du ligger der uten søvn og følelsen av opplagthet, eller at du ikke orker noe mer, for du er helt totalt tom for energi! Er godt å vite at man ikke er alene i en sånn situasjon med vondter og ondter. Høres ut som vi har mye av de samme plagene Jeg også ser såååå frem til å få min egen kropp tilbake! Selv om det vil bli et styr med puppen og det å måtte være tilstede for den lille, så er det så utrolig mye lettere enn den tilstanden man er i nå Som du sier, det å kunne bevege seg uten å få vondt vil bli helt fantastisk. Det samme vil det bli å kunne nyte et glass vin til god mat Innom og glor.. Fikk med meg skolebolle på toppen her. Vil du høre noe morsomt? Som får deg til å le oppi dine gråe dager? På sørlandsk heter skollebolle….. *trommevirvel*…. PURKE Opplevd at mange østlendinger ler litt av meg når jeg sier jeg har lyst på purke Håper ikke du visste det fra før av. Om du gjør det skal jeg finne et nytt ord du han le av. Skjønner godt at det er kjipt og være alene. Skulle ønske jeg kunne trøste deg mer Det var definitivt nytt for meg Trenger litt sånne morsomheter innimellom Jeg tar i mot all trøst jeg kan få. Det hjelper veldig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 13. januar 2014 Forfatter #560 Del Skrevet 13. januar 2014 Herregud, nå må denne dagboken snart få en side til. Jeg får så lyst på skoleboller hver gang jeg er her inne Skjønner at helgene blir ensomme Håer at tiden går fort fremover sånn at du får vært sammen med M og mannen. Og det høres ut som en god idé å be om sykemelding om ikke formen bedrer seg. Ikke noen vits i å presse seg for langt Nå lo jeg godt. Jeg koser meg fortsatt med skolebollene jeg lagde Nei, jeg ser ikke på det å få sykemelding så nært opp mot termin som noe nederlag nå. Og jeg kan helt ærlig innrømme at det psykiske nok spiller en stor rolle for det fysiske nå. Og gravidhormonene hjelper jo ikke på det psykiske. Skikkelig fin, ond sirkel dette her Forstår godt at du kjenner på enshomheten og savnet til de hjemme. Men hold ut, snart er dere sammen igjen, og du kan masse med M - og mannen forøvrig Så gøy med en fremdriftsplan som tilsier innflytning allerede før sommeren kan tenke meg at du gleder deg! Ja, er bare et par uker igjen med pine nå, så har jeg så mye fint i vente! Er ikke bare savnet av M som får meg på gråten nei, det gjelder mannen også Skal bli godt å kosemose han og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå