Gå til innhold

Familieforøkelse på gang!

TuttaV

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk Favole, Mazzi og Kakaoen for juleønsker :klemmer:

Det går bare bra med oss i romjulen, Yesterday :klem: Julaften våknet lillemor like før kl.10.00 :overrasket: og det ble ellers en ganske rolig dag til tross for alt det spennende som skulle skje. M fikk åpne pakker litt jevnt og trutt, og var helt kaputski når klokken nærmet seg 19. Da hadde hun ikke sovet noen lur på dagtid, så da fikk hun den siste pakken for dagen ("en baby - min baby!!") før resten ble lagt bort til morgendagen. Vi har fått så mye fint alle sammen :nigo: Det har blitt gavekort på IKEA så vi kan fylle opp nyhuset når det trengs (bl.a. må det jo kjøpes inn garderobe, skoskap, vaskeromsinnredning m.m.), finfine kjøkkenting som jeg har ønsket meg (bl.a. nytt vaffeljern, salt- og pepperkvern fra Menu m.m.), MacBook pro fra kjære(! :hjerte: WAY over budget, men det trengs i øyeblikket, så da var det fint å kunne få som julegave), bruksvarer som mat og vin og masse annet fint. M har storkost seg i romjulen med kjøkkenet hun fikk og babyen og dukkevogna. Superstas! :hjerte:

Romjulen har gått med til diverse juleselskap. Først brunch/middag hos svigers 1. dag, deretter lunsj hos mamma/pappa med søstern sin svigerfamilie 2. dag + middag hos svoger og samboer på kvelden (barnevakt til dagen derpå! :hoppendeglad:). I går var det vennefest med alles barn - det var veldig ålreit :jepp: og voksenfest på kvelden. Dagen i dag har blitt brukt til litt småbytting (jeg er blitt ganske "streng" på at jeg ikke gidder å beholde gaver jeg ikke ser for meg å bruke noen gang. Derfor har bl.a. en bolle som absolutt ikke er vår stil, blitt byttet til et kjøkkenforkle - noe vi trenger :Nikke:), cafekos og nå i kveld kino for kjære og meg. Vi så Hobbiten. Litt lang film for min del... Hadde en lillesøster som gikk bananas i magen og jeg hadde altfor tykk genser på meg til kinosalen, så ble riktig så varm og klam. Deilig :dry:

Så, det var julen vår så langt. Puh. Det har gått i ett, men koser meg med å se kjente og kjære igjen. Vil heller ha det sånn og kunne hvile senere når jeg skal være alene :roll:

Satser på å få tid til å stikke innom deres dagbøker også :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en kjempefin julefeiring så langt, skjønner godt at du koser deg, må være fint å få se alle igjen :)

Godt det ikke bare er meg som synes filmen ble litt vel lang, i tillegg til ninjababy og varme, phjuuuu! Komisk at det ble så likt for oss begge :P Men jeg føler med deg, for det var ikke noe særlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en fantastisk koselig julefeiring :)

Vi var også på kino her om dagen, og selv om jeg ikke trodde jeg hadde tatt på meg en veldig tykk genser holdt jeg på å bli gal av varme. Hadde filmen vart like lenge som Hobbiten måtte jeg tatt den av meg tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle er på kino for tiden utenom oss, folk skriver nesten ikke annet på facebook :P Må være en ny juleting! :)

Høres ut som en fin jul ja :nissevink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en kjempefin julefeiring så langt, skjønner godt at du koser deg, må være fint å få se alle igjen :)

Godt det ikke bare er meg som synes filmen ble litt vel lang, i tillegg til ninjababy og varme, phjuuuu! Komisk at det ble så likt for oss begge :P Men jeg føler med deg, for det var ikke noe særlig.

Ja, det var litt festlig :fnise:

Høres ut som en fantastisk koselig julefeiring :)

Vi var også på kino her om dagen, og selv om jeg ikke trodde jeg hadde tatt på meg en veldig tykk genser holdt jeg på å bli gal av varme. Hadde filmen vart like lenge som Hobbiten måtte jeg tatt den av meg tror jeg :)

Vi er flere her med kinoproblematikk skjønner jeg! Må være den crazy forvirra termostaten hos oss gravide tror jeg :fnise:

Alle er på kino for tiden utenom oss, folk skriver nesten ikke annet på facebook :P Må være en ny juleting! :)

Høres ut som en fin jul ja :nissevink:

Vi har alltid dratt på kino en av juledagene :Nikke: Koselig å få tid til sånt også i "hverdagen" i romjula. Noe annet enn alle juleselskapene ;)

------------

I dag har det blitt cafebesøk i hovedstaden med en venninne. M lærte seg da et nytt ord - tog - veldig spennende! Rart å tenke på at dette sannsynligvis ville vært blant hennes første hvis vi ikke hadde måttet flytte nordover. Istedenfor ble det båt :lol:

På ettermiddagen var vi på middag hos en studievenninne. 3 familier samlet med ett barn hver. Gikk faktisk strålende :) Eneste nedturen med hele dagen er at jeg akkurat nå føler meg som en strandet hval, overspist (selv om det er mange timer siden middag) og småkvalm. Ugh. :spy: Plutselig føles det å ha hele 3. trimester igjen veeeldig lenge til :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woho.. Du er jo i 3.trimester :strix:

Høres ut som du har hatt en fin jul. Vi har også pleid å dra på kino 2.juledag. Men ikke de to siste årene :P

Husker jeg var på kino med mini i magen og så Magic Mike. Det var full fest inni der hele filmen og jeg trodde jeg skulle smelte.. Kinosaler er ALT for varme for gravide :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Godt nyttår TuttaV! :klemmer: Det høres ut som dere har hatt en veldig koselig jule- og nyttårsfering, håper 2014 blir bra også! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woho.. Du er jo i 3.trimester :strix:

Høres ut som du har hatt en fin jul. Vi har også pleid å dra på kino 2.juledag. Men ikke de to siste årene :P

Husker jeg var på kino med mini i magen og så Magic Mike. Det var full fest inni der hele filmen og jeg trodde jeg skulle smelte.. Kinosaler er ALT for varme for gravide :hoho:

Ja, det er jeg :hoppendeglad: Veldig fornøyd med at det begynner å nærme seg slutten :lol:

Rart det ikke finnes større advarsler der ute i forhold til gravide og temperatur i kinosaler. Tikkende hormonbomber skal man jo ikke spøke med ;)

Godt nyttår TuttaV! :klemmer: Det høres ut som dere har hatt en veldig koselig jule- og nyttårsfering, håper 2014 blir bra også! :jepp:

Takk, godt nyttår til deg og :klem:

Tror 2014 blir et at de mest spennende, hektiske og omveltende årene så langt :jepp:

Flytting, ny baby, egeninnsats på hus (hvor jeg blir "alenemor" for 2 barn), innflytting i nytt hus også kanskje ny jobb på slutten?! Alle disse omveltningene passer egentlig ikke en planlegger som meg :fnise:

-------------

Det ble en veldig trivelig nyttårsfeiring. Avslutningen ble litt mer "dramatisk" enn jeg hadde forventet, da ei venninne, ca 5 minutter før jeg hadde tenkt å gå til sengs, begynte å tute og hadde et stort behov for å snakke om livssituasjonen sin. De er prøvere og hun er superstresset og lei seg over at det ikke har klaffet ennå. Var veldig glad for å kunne stille opp for henne, men det medførte at jeg ikke sovnet før nærmere 04:30, og det var min tur å stå opp med M... Slitsomt å skulle starte ny dag allerede etter snaue 4 timer :Gjesp:

I huset ellers går det i småforberedelser til M sin 2 årsdag. Det blir kalas x 2 og jeg startet med kakebakingen for fullt i går. Planlegger en liten 2etasjes sjokoladekake til i morgen og en formkake (bamse) til lørdagen + muffins begge dager. Nok å henge fingrene i! I kveld skal de fylles og etasjekaken pyntes. Heldigvis blir bare sjokoladekaka bedre av å stå kjølig ;)

:gravid: :

Sånn graviditetesmessig må jeg si det har blitt mye tyngre de siste ukene. Bekkenet er ømt store deler av dagen og all form for bæring kan jeg bare glemme. Halsbrannen har begynt å melde sin ankomst nattestid og jeg har begynt å stappe puter og dyna inn under ene siden av bekkenet for å finne behagelige stillinger for magen/bekkenet. Jeg tror nok mye av plagene kommer av julens selskapeligheter + mangel på trening de siste ukene, så sånn sett skal det bli godt å komme tilbake til hverdagen og rutiner! Men skulle gjerne følt meg i bedre form så jeg kan få gjort de tingene jeg ønsker disse siste dagene hjemme :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Takk, godt nyttår til deg og :klem:

Tror 2014 blir et at de mest spennende, hektiske og omveltende årene så langt :jepp:

Flytting, ny baby, egeninnsats på hus (hvor jeg blir "alenemor" for 2 barn), innflytting i nytt hus også kanskje ny jobb på slutten?! Alle disse omveltningene passer egentlig ikke en planlegger som meg :fnise:

Åh, jeg skjønner godt at det er mye nytt og ukjent som står for døra, men jeg tror det kommer til å bli helt supert når dere "kommer ut igjen på andre siden"! :hoppe: Men jeg kjenner meg jo forsåvidt igjen i det å ville planlegge og kontrollere ting litt... :sjenert::ler:

Gratulerer så mye til M med toårsdagen!! :bursdag::bolledeig: Håper dere får koselige feiringer både i dag og i morgen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Høres ut som dere har hatt en kjempekoselig jule og nyttårsfering. Nydelig bilde av deg på FB forresten :jepp: Du kler så godt mage!

Gratulerer så mye med toåringen i dag! :blåse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Innom å hilser på! vel overstått julefeiring og godt nyttår! er det i dag M fyller 2 år?:-) hipp hurra for jenta di!! Håper dere får en fantastisk feiring! :-) kos dere masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal svare dere hver og en etterhvert, men akkurat nå må jeg bare innom og :grine: Sitter på Gardermoen og har nettopp "forlatt" mann og barn. Føler meg helt forferdelig. Tårene renner fritt bare ved tanken på at dette var siste gangen jeg så dem... :trist: Syns det hele var utrolig mye vondere og hardere enn jeg hadde forventet. :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:kose::troest:

Uffamæ :( skjønner veldig godt at det må være vondt. Men husk at dette er IKKE siste gang du ser dem. Er jo ikke lov å ha slike tanker!! Begynner å gråte selv om jeg tenker i de baner :(

Dette skal nok gå bra skal du se. Hvor lenge skal du være uten dem?

:klem::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...