Gjest Neferet Skrevet 4. april 2014 #1441 Del Skrevet 4. april 2014 Koselig å høre fra deg! Hvordan gikk møtet mellom søstrene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 4. april 2014 Forfatter #1442 Del Skrevet 4. april 2014 Det gikk kjempefint M var veldig interessert i lillesøster (vel og merke mest i starten), gav henne kos og nuss og prøvde seg flere ganger på navnet hennes (men det hørtes mest ut som hu sa "lue" ). Jeg kunne tenkt meg enda mer kos med M, føltes som en evighet siden jeg hadde sett henne, men det fikk jeg ikke. Hun skulle dra rundt på tante som kunne leke Håper at kosen fortsetter med både lillesøster og mor når vi kommer hjem Og apropo hjem. Dere medfødende kg-kvinner. Når dro dere fra barsel nå? Jeg har egentlig lyst til å reise hjem i dag, men så var det ei jordmor som var så på å bli til i morgen. Jeg kan ikke se noen fordeler for meg med det annet enn at føllingsprøven blir tatt og jeg slipper å komme tilbake over helgen, men det er forsåvidt ikke noe stress heller. Kjenner savn etter M, mannen og egne ting... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 4. april 2014 #1443 Del Skrevet 4. april 2014 Fødsel lørdag, dro hjem mandag formiddag. Satt hele søndag og tenkte at jeg heller ville vært hjemme... Det var forsåvidt greit å vente til de hadde tatt føllingprøven og legen hadde sett på henne, særlig siden hun ble litt gul etterhvert. Hva slags rom har du? Hvis ikke jeg hadde hatt familierom med han godeste, hadde jeg definitivt reist hjem tidligere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 4. april 2014 #1444 Del Skrevet 4. april 2014 Så herlig med storesøster som tok det bra! Ingenting er bedre enn det. Jeg fødte på kvelden mandag og reiste hjem etter legesjekk på tirsdag. Så ingen grunn til å være der, og savnet også storebror veldig. Dro tilbake for veiing og føllingsprøve på torsdag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 4. april 2014 Forfatter #1445 Del Skrevet 4. april 2014 Jeg har enerom, så sånn sett slipper jeg hvertfall å plages på flermannsrom. Hadde nok dratt hjem i dag, hadde jeg kunnet. Men nå var J til legeundersøkelse og de hørte en svak bilyd over hjertet som de vil sjekke at går over til i morgen. Så da blir det greit å være her. 90% gikk over i løpet av 2. døgn, så har troa på at vi reiser hjem i morgen formiddag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 4. april 2014 #1446 Del Skrevet 4. april 2014 Jeg ble i 5 dager etter fødselen og ble et par dager ekstra frivillig pga ammetrøbbel men angrer. Sleit meg så ut pga hun jeg delte rom med. Så neste gang drar jeg hjem så fort som det går om alt er i orden og alle prøver er tatt. Bor vi her ennå så er avstanden til sykehuset kort så kan også dra tilbake hvis det er noe prøver som må teas. Heller det enn å dele rom igjen. Men du er alene på rommet så da ville jeg sett det an, er ikke enerom her. Er det greit å bli der så hvorfor ikke om jordmora syns det Håper at alt står bra til med snuppa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 4. april 2014 #1447 Del Skrevet 4. april 2014 Da får vi satse på at dere får dra hjem etter legesjekken i morgen Skjønner godt at du vil hjem til storesøster og komme igang med hverdagen. Selv om hun syns det var mer stas med tante Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 4. april 2014 #1448 Del Skrevet 4. april 2014 Jeg fødte natt til onsdag og dro hjem på lørdagen. Men jeg slet veldig med amminga. Ville egentlig hjem på fredagen etter alle prøvene var tatt, men siden melka ikke hadde kommet torde jeg ikke det. Men neste gang ser jeg for meg at jeg vil hjem tidligere siden man har enda en unge hjemme Håper hjertesjekken går bra og lyden er bort imorra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest roseduft Skrevet 4. april 2014 #1449 Del Skrevet 4. april 2014 Jeg vil også hjeeem Håper alt står vel til med mor og barn Tutta god helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 4. april 2014 #1450 Del Skrevet 4. april 2014 Jeg fødte natt til onsdag og dro hjem på lørdagen. Men jeg slet veldig med amminga. Ville egentlig hjem på fredagen etter alle prøvene var tatt, men siden melka ikke hadde kommet torde jeg ikke det. Men neste gang ser jeg for meg at jeg vil hjem tidligere siden man har enda en unge hjemme Håper hjertesjekken går bra og lyden er bort imorra Jeg var og redd for å dra hjem pga melka men i ettertid så skjønte jeg at det var jo ikke noe å være redd for Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maman Skrevet 4. april 2014 #1451 Del Skrevet 4. april 2014 Jeg fødte på kvelden og dro hjem dagen etter. Jeg følte meg fin, baby var frisk og ammingen var i gang...og jeg ville hjem til storesøster. De prøvde å holde meg der en natt til men jeg sto på mitt:) hadde det vært noe som oppsto så bor vi bare ti min unna. Men det gikk fint. Snart er du uansett hjemme igjen, hos eldste! Her har storesøster blitt skikkelig pappajente...når jeg endelig klarer å få lempet lillesøster over på pappaen for å feks legge storesøster, får jeg bare "nei, pappa legge meeeeg!!!" tilbake...snufs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 5. april 2014 #1452 Del Skrevet 5. april 2014 Høres litt deilig ut, Maman. Her er det motsatt, bare "Nei ikke du! Mamma skal gjøre det!" hver eneste gang han godeste prøver å gjøre noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 5. april 2014 Forfatter #1453 Del Skrevet 5. april 2014 Takk for delte erfaringer retrospektivt var det kjekt å være her i natt, for hun var jo selvfølgelig på sitt mest sultne i går. Klin umulig å få henne til å sove noe annet sted enn på puppen. Og der var det jo sårt og ømt, så ikke mulig for meg å sove med henne inntil. Ble derfor litt morsmelk fra MM-banken her i 2tiden etter at hverken mor eller barn hadde fått skikkelig hvile hele dagen, og frøkna sov da i 6 timer! Digg for puppene mine (jeg våknet selvsagt x flere av stivt/ømt bekken/underliv ) Men nå skal det bli godt å komme hjem, for melka har begynt å komme og da har jeg tro på at dette vil gå seg til Ingen bilyd å høre over hjertet i dag, så nå venter vi på å få tatt føllingsprøven, også reiser vi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 5. april 2014 Forfatter #1454 Del Skrevet 5. april 2014 Maman og Mazzi: fascinerende at det kan bli så ulike reaksjoner! M er vanligvis veldig mammajente, så spent på om hun skifter nå, eller om hun blir pappadalt. Har et vennepar hvor det skjedde, og det syntes mor var litt sårt... Ser for meg at jeg også vil synes det.... Jeg vil også hjeeem Håper alt står vel til med mor og barn Tutta god helg Får du ikke reise?? Må luske meg inn i dagboka di og lese nå... Men håper dere også får en fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest roseduft Skrevet 5. april 2014 #1455 Del Skrevet 5. april 2014 Høres ut som samme natta som oss. Bare puppe suging som hjalp, og lite godt for både mor og barn når nipplene begynner bli såre og det heller ikke kommer særlig med mat ut stakkars.. Men melka er på plass nå, så det er jo litt av en kontrast God tur hjem vi blir til i morgen selv om vi kunne dratt idag dersom jeg absolutt ville ønsket. Godt å være her som førstegangs bare meg og snuppa. Bruker tiden godt på å bli skikkelig kjent oss to og evnt be om råd og veiledning av jordmødrene er ganske betryggende. Elsker å være mamma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 5. april 2014 Forfatter #1456 Del Skrevet 5. april 2014 Høres ut som samme natta som oss. Bare puppe suging som hjalp, og lite godt for både mor og barn når nipplene begynner bli såre og det heller ikke kommer særlig med mat ut stakkars.. Men melka er på plass nå, så det er jo litt av en kontrast God tur hjem vi blir til i morgen selv om vi kunne dratt idag dersom jeg absolutt ville ønsket. Godt å være her som førstegangs bare meg og snuppa. Bruker tiden godt på å bli skikkelig kjent oss to og evnt be om råd og veiledning av jordmødrene er ganske betryggende. Elsker å være mamma Så bra melka er på plass hos deg! Jeg har fått min første lille fristund i dag jeg og, på hele 10 min så jeg ser frem til at det strømmer enda mer Er vel nå du har muligheten til å være der litt ekstra, så like greit å benytte den. Jeg fødte en tirsdag morgen sist og reiste hjem fredag. Kunne ha reist torsdag, men av litt praktiske årsaker ble det fredag. Greit det, for når vi da dro var jeg dritt lei Enig roseduft! Elsker å ha blitt mamma for nok en skjønning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 5. april 2014 #1457 Del Skrevet 5. april 2014 God tur hjem i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 5. april 2014 #1458 Del Skrevet 5. april 2014 Så godt at det ikke var noen bilyd God tur hjem i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 5. april 2014 Forfatter #1459 Del Skrevet 5. april 2014 Så deilig å være hjemme! M er supersøt og omsorgsfull ovenfor lillesøster. Spretter opp ved den minste lyd og skal stryke og kose og gi henne bamser og låne bort lekene sine Og ikke minst har melka kommet nå, så jeg får små stunder for meg selv, og det bidrar til å minske sårhet og øke humør I øyeblikket koser eldstemann seg med pølse til barnetv og minstejenta sover Skal prøve å få notert ned fødselshistorien nå mens jeg har detaljene på plass og etterhvert få lagt den ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 5. april 2014 #1460 Del Skrevet 5. april 2014 Åh, det høres veldig koselig ut! Ikke noe er bedre enn en omsorgsfull storesøster! Gleder meg til å lese fødselshistorien din, er fascinerende å se hvor forskjellige fødsler kan være Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå