TuttaV Skrevet 10. mars 2014 Forfatter #941 Del Skrevet 10. mars 2014 Nydelig mage 14. mars er dagen, sier jeg! (Når jeg tenker meg om er vel det den smått tåpelige biff og blowjob-dagen ) Takk Svigerfar blir også veldig fornøyd om 14. mars er dagen, for det er bursdagen hans også Hadde passet meg perfekt om det ble 14. altså Så fin mage!! Jeg var spent på om det var noe action her inne nå, i og med jeg ikke har vært innom siden midt på dagen fredag, men ser vi fortsatt må vente i spenning! Håper du får en fin mandag! Takk Ja, det går tregt i rugekassa altså. Tror jeg får melde meg opp i noe eksamen e.l., slik at jeg begynner å stresse litt mer Fin mandag hittil med strålende Fått gjort unna noen ærend (husbyggingsgreier), men nå trenger jeg å slappe litt av kjenner jeg. Blir en sofatime... (eller sofahalvtime ser jeg ) før det blir henting i barnehagen I dag skjer det! Trur eg.. Fordi det startet på natta sist, så har jeg liksom en fiks idé hver gang jeg står opp om at "Ok, da ble det ikke fødsel i dag heller". Men den kan jo like gjerne starte utover dagen! Og det gikk rimelig fort med meg sist, så fullt mulig å føde før midnatt selv om det starter på kvelden tenker jeg Hvordan var det med dine forrige fødsler? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 10. mars 2014 Forfatter #942 Del Skrevet 10. mars 2014 Det er kjempespennende, og det er jo litt artig og, å gå og kjenne etter og håpe og vente. Jeg er i hvert fall veldig glad for at jeg får oppleve det, føler virkelig jeg gikk glipp av noe sist da jeg hadde snitt. Gutten min lå i seteleie sist. Jeg fikk valget mellom fødsel og KS og valgte det siste. Så da kom han en uke før tiden. Helt ok opplevelse, men er veldig glad jeg slipper det denne gangen. Mine siste uker høres veldig ut som dine. Mye kynnere, nedpress, maserier og sånn. Tydelig at det skjer noe. Samtidig har bekkenet mitt slått seg helt vrangt, så det er jo en ekstra motivasjonsfaktor oppi det her. Blir godt å få kroppen tilbake. Skjønner... Unner deg en fin fødselsopplevelse nå da. Er hvertfall en fantastisk barseltid, sammenlignet med KS! Greit å lese om flere som har de samme modningstegnene, uten at det nødvendigvis skjer noe... så blir man ikke så frustrert Babyjogger Jeg har bemerket meg din elsk for Babyjogger og tok det også med i vurderingen (for vi har faktisk aldri trillet vognen vi kjøper), så nå bør ikke vogna skuffe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 10. mars 2014 Forfatter #943 Del Skrevet 10. mars 2014 Måtte selvfølgelig purre på NAV i dag, og fikk da endelig til svar at grunnen til at de ikke hadde startet å behandle søknaden min, var fordi de måtte ta med sykepengene jeg fikk utbetalt rett før permisjonsstart (5 dager som skal bli betalt av NAV). FEM latterlige dager. Utrolig irriterende at sånn småplukk skal gjøre så ting går himla tregt. Også uten å si i fra!! Så da må jeg sjekke om kommunen har sendt inn skjemaet eller ikke, og hvis ikke, sørge for at de gjør det sabla fort, sånn at NAV kan komme igang med beregningen. NAV altså Ikke vanskelig å bli oppgitt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 10. mars 2014 #944 Del Skrevet 10. mars 2014 NAV altså Ikke vanskelig å bli oppgitt... Nei, hvorfor skal det gå fort liksom... Bra du fikk et svar i dag iallfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest roseduft Skrevet 11. mars 2014 #945 Del Skrevet 11. mars 2014 Huff, NAV er så stress.. Det går liksom aldri som det skal for noen virker det som! Akkurat som om NAV gjør det med vilje.................bare fordi de kan? Men hvordan går det med deg? Du driver enda og kjenner på modning? Har du fått tilbud fra jordmor om å kjenne om du har åpning..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 11. mars 2014 #946 Del Skrevet 11. mars 2014 Det var grunnen til at NAV brukte lang tid på min søknad, pga jeg var sykemeldt. Trege folk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 11. mars 2014 #947 Del Skrevet 11. mars 2014 Fordi det startet på natta sist, så har jeg liksom en fiks idé hver gang jeg står opp om at "Ok, da ble det ikke fødsel i dag heller". Men den kan jo like gjerne starte utover dagen! Og det gikk rimelig fort med meg sist, så fullt mulig å føde før midnatt selv om det starter på kvelden tenker jeg Hvordan var det med dine forrige fødsler? Nå skrev jeg akkurat et langt innlegg til deg, men så forsvant det! Argh!! Men begge fødslene mine starta på kvelden/natta. Kan utdype mere etterpå! Håper NAV forter seg litt nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 11. mars 2014 #948 Del Skrevet 11. mars 2014 Du Tøttis, du har vel ikke sneket i køen??! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 11. mars 2014 #949 Del Skrevet 11. mars 2014 Fødings på gang? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 11. mars 2014 Forfatter #950 Del Skrevet 11. mars 2014 Nei, hvorfor skal det gå fort liksom... Bra du fikk et svar i dag iallfall Ja, er hvertfall greit å vite hvorfor det stopper opp. Selv om jeg regner med jeg må purre ganske mye mer. Tror jeg kan se langt etter å få utbetaling denne måneden Hvordan skal folk som ikke har spart seg opp litt penger klare seg?!? Synes det er helt urimelig at de har sånn behandlingstid på ting. De vet jo ikke at jeg har oppsparte midler... Hva tror de folk kan leve på? Luft og kjærlighet? Huff, NAV er så stress.. Det går liksom aldri som det skal for noen virker det som! Akkurat som om NAV gjør det med vilje.................bare fordi de kan? Men hvordan går det med deg? Du driver enda og kjenner på modning? Har du fått tilbud fra jordmor om å kjenne om du har åpning..? Håper jeg aldri må forholde meg til NAV utenom denne permisjonstiden igjen. Helt utrolig at de kan holde på sånn. Som jeg skrev over til Millimani, så er det jo ikke nødvendigvis alle som har penger å ta av. Hva skal man gjøre da i mellomtiden? Be om å få smake på lunsjrestene til de NAV-ansatte? Det går bra med meg, takk som spør Ingen nye tegn ennå... Så jeg går nå her og styrer med mitt Jeg har valgt å ikke gå til jordmor i denne omgang, så har ikke fått det tilbudet. Tviler på at fastlegen min vil vurdere åpningen. Har kontroll på torsdag, så tenker jeg kanskje skal få henne til å tvile på leiet sånn at jeg blir henvist til sykehuset Er det stygt av meg?! Har du fått tilbud om det av jordmor? Det var grunnen til at NAV brukte lang tid på min søknad, pga jeg var sykemeldt. Trege folk Skjønner at vi havner litt i samme situasjon ja... Utrolig at ting kan gå så tregt ja. Fikk heldigvis sagt i fra til kommunen som skal sende inn papirene, så da har jeg forhåpentligvis spart inn noen dager med brevveksling Nå skrev jeg akkurat et langt innlegg til deg, men så forsvant det! Argh!! Men begge fødslene mine starta på kvelden/natta. Kan utdype mere etterpå! Håper NAV forter seg litt nå! Åh, så kjedelig! Du får skrive mer senere. Alltid spennende lesing med fødsler Ja, jeg håper de kan forte seg litt jeg og. Har fått kommunen til å sende fra seg de nødvendige papirene i løpet av de neste par dagene, så tenker jeg skal ringe igjen i neste uke og høre om de har kommet frem. Da bør jo saken kunne gå litt fort, men jeg er redd jeg ikke rekker noen utbetaling denne måneden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 11. mars 2014 Forfatter #951 Del Skrevet 11. mars 2014 Du Tøttis, du har vel ikke sneket i køen??! Fødings på gang? Hehe... dere altså Nei, ingenting på gang ennå. Ingen nye tegn engang! Var uten nett til morgenen, og fra formiddagen har det vært litt småtterier og ærend å løpe, så først nå jeg har fått tid til å sette meg ned. Nye vaskeromsmøbler har blitt bestilt, batteri til vaskerom bestilt/forespurt rørlegger, mailkorrespondanse med takstmann/lånedama vår, mer mail til byggleder angående peis (håper ikke det blir noe krøll på dette punktet ), kakefeiring med en kompis av kjære i pappaperm, middagslaging og leking med M på lekeplassen. Den store bestillingsdagen for fødsel er visst 14. mars, så sånn sett er det ikke tid for å føde ennå uansett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 11. mars 2014 #952 Del Skrevet 11. mars 2014 (endret) Jo, altså - det startet på kvelden første gang. Slimproppen hadde gått tidligere på dagen, og jeg hadde ca. 2 cm åpning fra før av. Så begynte jeg å kjenne noe som kunne være rier i 10-tida på kvelden. Ganske lang tid mellom dem i starten, og så ble de vondere og tettere utover kvelden og natta. De ble såpass intense og kom nesten uten pauser til slutt, så vi ble hentet av ambulanse. Kom inn med 8 cm åpning i 3-tida på natta, og hadde full åpning i 5-tida. Men så fikk jeg ikke skikkelige pressrier, og etter å ha pressa i 2,5 time uten at han kom noe særlig lengre ned, fikk jeg drypp, lokalbedøvelse og han ble tatt med sugekopp. Det var i halv 12-tida på formiddagen. Helt fantastisk følelse! Han var litt blå, og måtte sjekkes av barnelege før jeg fikk ham på brystet. Han hadde også navlestrengen rundt hodet, og hadde ligget i 'stjernekikkerposisjon', det var nok derfor han ikke kom ordentlig ned. Det var en ganske slitsom fødsel, og jeg mistet en del blod og revna grad 2 (men kjente ingenting til det). Måtte sys litt etterpå. Hadde bare lystgass fram til de bestemte seg for å hjelpe ham ut med sugekopp, og syntes det hjalp en del! Så var det snuppa, da. Det var jo så godt som styrtfødsel, veldig annerledes enn med førstemann. Det begynte med litt uregelmessige rier i 1-halv 2 tida på natta, som økte på etter hvert. De ble aldri helt regelmessige, men kom ganske tett etter hvert, pluss at det kom blod og slim, så vi fikk ringt barnevakten til storebror og dro da så fort hun var på plass. Kjørte hjemmefra i halv 4-tida, så gikk vannet i bilen etter 10 minutter, og riene ble helt forferdelig vonde. Og så fikk jeg pressrier - skrekk og gru! Måtte få mannen til å stoppe langs veien, og på to-tre pressrier kom hun ut (klokka var ca. ti på fire) og han tok imot henne samtidig som han hadde kontakt med jordmor fra Føden på telefonen. Hun var en stor, flott jente på over 4 kilo, men hadde fin farge og var helt nydelig. Jeg revna ingenting, men morkaka kom ikke - de sendte ambulanse med jordmor, og hun ga meg en sprøyte så morkaka skulle komme, og la seg oppå magen min for å få den ut. Det var nesten verre enn selve fødselen! Så kom vi fram til sykehuset, ble undersøkt og snuppa ble målt og veid. Vi var fortsatt helt i sjokk og kunne ikke forstå hva som akkurat hadde skjedd! Det tok tid å bearbeide det. Men alt gikk jo veldig bra, uten komplikasjoner. Heldigvis! Håper ikke dette virket skremmende på noen altså, jeg er ikke redd for å føde igjen (men skal ha hjemmefødsel) og synes det er 100 ganger bedre å føde enn å være gravid! Endret 11. mars 2014 av La Traviata Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 11. mars 2014 #953 Del Skrevet 11. mars 2014 Du vet at du må oppdatere minst 4 ganger om dagen sånn at vi ikke tror at du føder Heia overtid sier jeg bare Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 11. mars 2014 Forfatter #954 Del Skrevet 11. mars 2014 Jo, altså... (fjernet tekst for å slippe å scrolle så mye) Totalt ulike fødsler egentlig! Og siste med jenta må jo ha vært helt ubegripelig der og da Veldig hyggelig at du delte de Spennende lesing Ingen murringer eller kynnere nå på kvelden, så vil tro jeg hvertfall får lagt meg i kveld Så får vi se om jeg våkner i natt Du vet at du må oppdatere minst 4 ganger om dagen sånn at vi ikke tror at du føder Heia overtid sier jeg bare Sorry... Overtid - DA tror jeg at jeg blir utålmodig! Huffda... Nei, neste uke settes støtet inn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest roseduft Skrevet 11. mars 2014 #955 Del Skrevet 11. mars 2014 Spennende lesing her inne med fødselshistorier og påpek om at du må oppdatere bedre i dagboken din Alle går vel å venter på hvem som skal føde neste gang, er virkelig spennende synes jeg i alle fall Ang. NAV greiene du styrte med, var det i forbindelse med søknaden om foreldrepenger egentlig? Og hvorfor går du ikke til jordmor, om det er greit jeg spør...? Trodde på en måte det var obligatorisk? Min jordmor har fortalt meg at dersom jeg går til termin, så kan hun kjenne om det er åpning på gang f.eks.. Hva mener du med å få legen til å tvile på leiet så du blir henvist til sykehuset? Hva gjør evnt sykehuset dersom det skjer? Tror ikke jeg forsto helt hva du mente nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 12. mars 2014 #956 Del Skrevet 12. mars 2014 Innom med noen jeg! Så fint bilde av dere som var lagt ut på FB!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 12. mars 2014 Forfatter #957 Del Skrevet 12. mars 2014 Innom for obligatorisk uppdatering Ingen fødsel i natt Spennende lesing her inne med fødselshistorier og påpek om at du må oppdatere bedre i dagboken din Alle går vel å venter på hvem som skal føde neste gang, er virkelig spennende synes jeg i alle fall Ang. NAV greiene du styrte med, var det i forbindelse med søknaden om foreldrepenger egentlig? Og hvorfor går du ikke til jordmor, om det er greit jeg spør...? Trodde på en måte det var obligatorisk? Min jordmor har fortalt meg at dersom jeg går til termin, så kan hun kjenne om det er åpning på gang f.eks.. Hva mener du med å få legen til å tvile på leiet så du blir henvist til sykehuset? Hva gjør evnt sykehuset dersom det skjer? Tror ikke jeg forsto helt hva du mente nei NAV greiene er i forbindelse med søknaden om foreldrepenger ja. I.o.m. at jeg gikk sykmeldt frem til permisjonsstart, så må sykepengene tas med i beregningen av foreldrepenger. Og kommunen har ikke hatt noe hastverk med å sende inn papirene til NAV, for de har jo allerede betalt meg for arbeidsperioden hos de. Men så er det altså de 5 dagene etter (som NAV skal betale meg direkte) som gjør at det går tregt. For først må kommunen sende inn papirer på hva slags lønn jeg har hatt hos de, så må det bestemmes hvor mye jeg skal få i sykepenger, så kan denne vurderingen legges til foreldrepengesøknaden og SÅ har de alle papirene de trenger og kan behandle min søknad. Puh! For et styr! Det er ikke obligatorisk å gå til jordmor. Den gravide har rett til å velge selv om den ønsker oppfølging hos lege, jordmor eller en kombinasjon Det kan være ganske vanskelig å kjenne på leiet, og fastlegen min har sagt tidligere at hvis det er noe minste tvil så er de løsslupne med å henvise til sykehuset for ultralyd. Så kunne snike inn litt tvil hos henne Jeg tenkte kanskje at hvis jeg kommer dit for en ultralyd, så vurderte de modning også Innom med noen jeg! Så fint bilde av dere som var lagt ut på FB!! Glad i klemmer og tar hjertelig i mot Takk Var bildene vi tok hos fotografen her for noen uker tilbake (men det skjønte du sikkert ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 12. mars 2014 Forfatter #958 Del Skrevet 12. mars 2014 Jess... tung peis var intet problem (Har jo begynt med verstefallstenkning Type alt jeg sier nå har ikke husbyggerfirmaet fått med seg, så det kommer til å skape et megaproblem, også får vi ikke det vi egentlig hadde tenkt på... Men heldigvis intet problem ennå ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco Biscuit Skrevet 12. mars 2014 #959 Del Skrevet 12. mars 2014 Enig med Neferet at bildene var kjempefine Får håpe det blir orden i NAV styret snart... Slik at alt er klart til lillesøster kommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 12. mars 2014 Forfatter #960 Del Skrevet 12. mars 2014 Enig med Neferet at bildene var kjempefine Får håpe det blir orden i NAV styret snart... Slik at alt er klart til lillesøster kommer Takk Tviler på at NAV-styret kommer til å være over innen lillesøster melder sin ankomst Jeg må nok mase i noen uker til og videre blir spørsmålet da når første utbetaling skal bli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå