Gå til innhold

Familieforøkelse på gang!

TuttaV

Anbefalte innlegg

Men du skal jo føde til onsdag.. Så du trenger jo ikke noen ny kontroll :lur:

Så bra at ho ligger riktig vei :) Skal du inn og sjekke leie på sykehuset også, eller holder det med at fastlegen har kjent det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Neferet

Så godt å høre at alt sto bra til med dere begge! :jepp: Og det spørs vel om du får bruk for neste time ja... :ler: Håper dere får en fin fredag! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at alt var bra på kontroll :) To uker, du føder vel innen den tid? :P

Kjedelig at noe av babytøyet er borte da :( Spesielt når det er noe man ønsker å bruke om igjen.

Ja, får tro jeg føder innen da ja :fnise:

Veldig ergerlig å ikke finne det ja. Sannsynligvis ligger det et eller annet sted i flyttelasset, men er ikke så veldig keen på å begynne å lete gjennom masse esker nå. Så litt synd at eskene kommer til å gjennomgås når nyfødtperioden er over. Men men. Vi har nå det viktigste, så vi skal klare oss :Nikke:

Men du skal jo føde til onsdag.. Så du trenger jo ikke noen ny kontroll :lur:

Så bra at ho ligger riktig vei :) Skal du inn og sjekke leie på sykehuset også, eller holder det med at fastlegen har kjent det?

Ja det skal jeg :Nikke:

Nei, det holder at fastlegen har kjent det. Hvis hun hadde vært usikker så hadde hun nok sendt meg til ultralyd. Men det stemmer med bevegelsesmønsteret at hun ligger med hodet ned :jepp:

Så godt å høre at alt sto bra til med dere begge! :jepp: Og det spørs vel om du får bruk for neste time ja... :ler: Håper dere får en fin fredag! :hug:

Takk for det Neferet! I ettermiddag skal jeg treffe en venninne og etter leggetid for M skal vi kanskje en tur på IKEA, men ellers blir det bare avslapning :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ventetida kommer til å bli uutholdelig lang for deg hvis du plutselig ender med å gå på overtid! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I know :ler:

Men etter neste helg har jeg ingen viktige planer, så da settes det igang tiltak :lur::sengekos:

Måtte legge meg litt til å sove nå på dagen og da drømte jeg at jeg fødte firlinger!! :sjokk: Alle sammen kom sånn schvupp liggende på sofaen, den første i det jeg våknet fra litt dagsoving :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, firlinger hadde vært noe ja. Ser for meg at tre stykker har gjemt seg bak den fjerde på UL :fnise: Jeg har også begynt å tenke på å sette igang diverse tiltak. Er blitt akutt lei nå. Og jeg som egentlig er(var) forberedt på å gå en uke på overtid. Rart det der at man blir så lei på slutten. Får håpe du føder ganske snart da :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, firlinger hadde vært noe ja. Ser for meg at tre stykker har gjemt seg bak den fjerde på UL :fnise: Jeg har også begynt å tenke på å sette igang diverse tiltak. Er blitt akutt lei nå. Og jeg som egentlig er(var) forberedt på å gå en uke på overtid. Rart det der at man blir så lei på slutten. Får håpe du føder ganske snart da :jepp:

Var det jeg også våknet opp og ikke kunne skjønne. "Hæ, har de gått glipp av 3 stykker på alle ultralydene? :klo:"

:fnise:

Akutt lei og du har bare vært i permisjon 1 uke nå? :lol: Hvordan skal det gå med meg :daane:

Jeg har liksom blitt så vant til min "vandre hjemme tilværelse" at jeg tror jeg skal kunne kose meg noen uker til, om det drøyer ut :P Hadde vært optimalt å føde om ca 1,5-2 uker fra nå tenker jeg :Nikke:

37 uker i dag :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble plutselig bilkjøp på oss i dag :overrasket::hoppe:

Svigermor ønsker seg ny bil og skal slå til på et tilbud. De syns de fikk litt lite hos en bruktbilforhandler (at forhandleren skulle ha litt vel stor profitt), så du skulle vi heller få kjøpe bilen av de. Er en volvo v50 som er kjørt veldig pent, kun 24000 km. Og ingen barn eller hunder i bilen, så den er helt strøken innvendig.

Vi hadde vel egentlig tenkt å prøve å spare i 1/2 års tid, forhåpentligvis nok til å kunne kjøpe en ny Kia Ceed stasjonsvogn, men vi har begynt å tvile litt på om vi greier det. Så da bestemte vi oss for å slå til allerede nå. Får mye bil for pengene! Også blir det kjekt med stasjonsvogn til to barn da... ikke bare en liten golf :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med bilkjøp :hoppendeglad: Grattis :) Volvo er gode biler de. Men er ikke v50 litt vel liten for 2 barn? :P Vi vurderte den selv når vi så på bil, men min überbilinteresserte kollega sa at bagasjerommet var for lite for meg og baksetet var for trangt :hoho: Og jeg som ikke har så mye peiling sa ok, og kikka videre til neste bilmerke :P

Men fra en golf så er det jo definitivt en oppgradering. Du kommer vel til å føle at du har allverdens plass i bagasjen da :Nikke: I mitt hue går det nesten ikke an å ha for stort bagasjerom :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 uker og bilkjøp :hoppe::danse: Bra start på helga! Og dessuten: Volvo :hjerte: Jeg ELSKER v70en min og vil aldri skilles fra den, men mannen mener vi skal oppgradere om ett års tid. Jeg kommer til å gråte meg i søvn :grine: Nesten ihvertfall, kommer an på hva han kommer hjem med.. Drømmer om en xc modell av noe slag da men.. Dyyyrt! Aller helst skulle vi hatt minibuss til barn, hunder, bagasje og alt det der :fnise:

Og firlinger? :daane: Jeg hadde nok ikke overlevd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, grattis med ny bil! :hoppe:

Takker! :)

Så gøy med bilkjøp :hoppendeglad: Grattis :) Volvo er gode biler de. Men er ikke v50 litt vel liten for 2 barn? Vi vurderte den selv når vi så på bil, men min überbilinteresserte kollega sa at bagasjerommet var for lite for meg og baksetet var for trangt :hoho: Og jeg som ikke har så mye peiling sa ok, og kikka videre til neste bilmerke.

Men fra en golf så er det jo definitivt en oppgradering. Du kommer vel til å føle at du har allverdens plass i bagasjen da :Nikke: I mitt hue går det nesten ikke an å ha for stort bagasjerom.

Det vi fant i tester og omtaler var at det var litt lite bagasjerom i forhold til liknende biler fra andre merker (for eksempel skoda octavia) (men den scoret veldig bra på sikkerhet, kjørecomfort, gjerrig på drivstoff o.l.), men som du nevnte, så vil det bli en stor oppgradering for oss fra en golf! Og vi har allerede kjøpt "smått" utstyr (les: bilseter og barnevogn) som har fått plass i golfen, så da skal det bli plass til begge deler også nå :Nikke: Er mulig vi da må oppgradere om noen år hvis/når det blir et tredje barn på oss, men da har kjære ymtet frempå at han ønsker seg skikkelig storbil, så da skal vi jo kanskje skifte uansett. Har ikke behov for noen megabil nå, men oppgraderingen til en eller annen form for større bil var sårt trengt! :jepp:

Enig i at det ikke går an å ha for stort bagasjerom, men vi vet jo ikke bedre, så for oss vil det nok bli kjempemasse plass :fnise:

37 uker og bilkjøp :hoppe::danse: Bra start på helga! Og dessuten: Volvo :hjerte: Jeg ELSKER v70en min og vil aldri skilles fra den, men mannen mener vi skal oppgradere om ett års tid. Jeg kommer til å gråte meg i søvn. Nesten ihvertfall, kommer an på hva han kommer hjem med.. Drømmer om en xc modell av noe slag da men.. Dyyyrt! Aller helst skulle vi hatt minibuss til barn, hunder, bagasje og alt det der

Og firlinger? :daane: Jeg hadde nok ikke overlevd!

Jeg har ikke så mye peiling på bil, men har skjønt av v70 er av de større modellene :Nikke: Må være deilig med så mye plass! Kommer selv fra storfamilie og jeg husker den dagen pappa kjøpte minibuss. Greide å fylle oppe den også :fnise: Blir vel til at man fort tar med seg mer når man har mulighet til det :P

Firlinger hadde vært uforenlig med et liv for meg også :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med

Var det jeg også våknet opp og ikke kunne skjønne. "Hæ, har de gått glipp av 3 stykker på alle ultralydene? :klo:"

:fnise:

Akutt lei og du har bare vært i permisjon 1 uke nå? :lol: Hvordan skal det gå med meg :daane:

Heldigvis går det opp og ned, så nå er jeg ikke lei lenger :fnise: Bare noen dager der magen er i veien, junior trykker på alle de gav stedene og humøret er så der at jeg finner ut at nå gidder jeg ikke mer. Og så tenker jeg på hvor mye mer stress det blir når han kommer ut og da synes jeg det er greit han holder seg der inne noe uker til :fnise:

Gratulerer med ny bil! Kjempegreit å kunne kjøpe av svigers da, da vet dere jo at bilen er i god stand og at det ikke plutselig dukker opp en haug med skjulte mangler, røykelukt og annet drit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke så mye peiling på bil, men har skjønt av v70 er av de større modellene :Nikke: Må være deilig med så mye plass! Kommer selv fra storfamilie og jeg husker den dagen pappa kjøpte minibuss. Greide å fylle oppe den også :fnise: Blir vel til at man fort tar med seg mer når man har mulighet til det :P

Firlinger hadde vært uforenlig med et liv for meg også :lol:

Det er ganske god plass ja :Nikke: men når vi har to hunder med tilhørende bur, greit stor vogn (emmaljunga), bagasje og det hele, så står man det og river seg i håret likevel :fnise: Det er IKKE plass, haha! Neste investering blir vel takboks :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med Heldigvis går det opp og ned, så nå er jeg ikke lei lenger :fnise: Bare noen dager der magen er i veien, junior trykker på alle de gav stedene og humøret er så der at jeg finner ut at nå gidder jeg ikke mer. Og så tenker jeg på hvor mye mer stress det blir når han kommer ut og da synes jeg det er greit han holder seg der inne noe uker til :fnise:

Gratulerer med ny bil! Kjempegreit å kunne kjøpe av svigers da, da vet dere jo at bilen er i god stand og at det ikke plutselig dukker opp en haug med skjulte mangler, røykelukt og annet drit :)

Hehe... er litt skummelt at det plutselig skal komme noen å snu opp ned på hverdagen ja, så greit å drøye det litt ;)

Helt supert å kunne kjøpe av noen du vet hvordan har behandlet bilen. Tror vi har gjort en ganske god deal her og har spart noen titusener sammenlignet med hvis vi skulle kjøpt samme bil hos bruktbilforhandler :Nikke:

Det er ganske god plass ja :Nikke: men når vi har to hunder med tilhørende bur, greit stor vogn (emmaljunga), bagasje og det hele, så står man det og river seg i håret likevel :fnise: Det er IKKE plass, haha! Neste investering blir vel takboks :P

Ja, da trenger man plass! :fnise:

Min far sitt forslag var også at vi kunne kjøpe takboks hvis vi fikk lite plass :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Grattis med ny bil! :)

Takk! :)

-------------

Ikke les hvis du ikke vil lese ekle detaljer:

Stakkars lita ei som nettopp vræla til fordi hun hadde kastet opp rett frem foran seg mens hun lå i senga :kvalm:. Finner jenta med igjenklistrede øyne og spy i hår og ører og hele pakka. Supertrøtt, men må jo dusjes og strippes. Takk gud for at vi var to hjemme i kveld! Teamwork med utskifting av seng og rengjøring av jente :5:

Mmm... lørdagskvelden sin dette her :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ai ai, høres festlig ut... :ironi: Håper det bare var en engangsgreie og at dere andre ikke blir syke!

Tok dere bilde forresten..? Høres nesten ut som et kodakmoment når man bare har fått det litt på avstand.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars lita :( Og stakkars foreldre.. En full utskiftning er ikke mye gøy. Fant mini i dag morgens fullstendig utdritt!! Bokstavelig talt :( Oppover ryggen og gjennom soveposen og ut i senga. Så ALT røyk i vaskemaskinen kl 7 om morran og ungen i dusjen for spyling og skrubb!! Han har bæsja 2 ganger til etterpå. Jeg synes det er skikkelig vanskelig å vite om det skyldes noe han har spist eller om det er smittsom diaré :klo: For han er i fin form ellers.. Spiser og drikker masse. Hmm..

Hva er egentlig værst, tørke spy eller bæsj? Jeg stemmer for spy :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...