Gå til innhold

Familieforøkelse på gang!

TuttaV

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

:hjerte:Tippeliste for lillesøster: :hjerte:

- 05. mars: Favole, Kakaoen

- 08. mars: roseduft

- 10. mars: La Traviata

- 12. mars: TuttaV

- 14. mars: Leopanter, Mazilla

- 15. mars: Doh

- 21. mars: mens.termin

- 26. mars: UL termin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt på den banan og toffee pai'en etter å ha saumfart samtlige butikker i nærområdet etter søt kondensert melk (som ikke er vikingmelk. Den feilen ble gjort :P). Fant den til slutt og har nå fått lagd toffee'en og jeg må bare si oh my gad, den smaker himmelsk :sikle::daane: Nå skal bare bunn og toffee nedkjøles før det skal has på banan, krem og sjokolade. Gleder meg til kos i kveld :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, det hørtes fryktelig godt ut! Fikk lyst på! :) Har jo bare spist brownies på fredag, kanelsnurrer og sjokoladekake i går, og brownies og ostekake i dag. Snakker vi søtsug om dagen, eller? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

:opplyser: Jeg tipper 13 mars! :jepp:

Og det hørtes veldig godt ut med pai (minus kremen :ler: ) Jeg så også oppskriften, og det eneste jeg var litt skuffet over var at bananene lå oppå... I Memphis spiste vi nemlig Banana pie der fyllet hadde bananer i seg... Ble resultatet bra?

Og så må jeg bare dele en liten historie, i og med vi snakker om baking og sånn. Jeg skal lage 7 layer bars (etter oppskrift fra min tidligere sjef) til bursdagen min, og de skal jo være firkantede. Så derfor fant jeg ut at jeg trengte en firkantet form, og kjøpte denne på Kitchn på lørdag. Vel hjemme igjen viste jeg den til kjære som lettere oppgitt lurte på om jeg ikke like gjerne kunne brukt den runde springforma vi har. Og jeg mener :riste: , de er jo helt forskjellige :fnise: Så nå er hun oppgitt over mine innkjøp av ting som ligner noe vi allerede har, og jeg er oppgitt over at hun ikke skjønner forskjellen :tunge1::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fnise: litt av Neferet

Er det bare jeg som ikke synes den banangreia høres særlig fristende ut? Bananer er for aper! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Er det bare jeg som ikke synes den banangreia høres særlig fristende ut? Bananer er for aper! :ler:

Hvada :fnise: av Neferet....? Betyr det at du er enig med min kjære...?? :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:plystre:

Enig eller ikke, jeg tror kanskje jeg hadde brukt en ildfast form om det var så viktig med firkanta kake :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Neferet

:plystre:

Enig eller ikke, jeg tror kanskje jeg hadde brukt en ildfast form om det var så viktig med firkanta kake :fnise:

:opplyser: Jamen, det gjorde jeg jo forrige gang jeg skulle bake de der, og da måtte de graves ut med skje... ikke så lett å få dem pene da...! :rolleyes::fnise::sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: av diskusjonen over...

Jeg tipper forresten 16 mars TuttaV! Så vi får bare følge med for å se om noen tippet riktig :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:opplyser: Jeg tipper 13 mars! :jepp:

Og det hørtes veldig godt ut med pai (minus kremen :ler: ) Jeg så også oppskriften, og det eneste jeg var litt skuffet over var at bananene lå oppå... I Memphis spiste vi nemlig Banana pie der fyllet hadde bananer i seg... Ble resultatet bra?

Og så må jeg bare dele en liten historie, i og med vi snakker om baking og sånn. Jeg skal lage 7 layer bars (etter oppskrift fra min tidligere sjef) til bursdagen min, og de skal jo være firkantede. Så derfor fant jeg ut at jeg trengte en firkantet form, og kjøpte denne på Kitchn på lørdag. Vel hjemme igjen viste jeg den til kjære som lettere oppgitt lurte på om jeg ikke like gjerne kunne brukt den runde springforma vi har. Og jeg mener :riste: , de er jo helt forskjellige :fnise: Så nå er hun oppgitt over mine innkjøp av ting som ligner noe vi allerede har, og jeg er oppgitt over at hun ikke skjønner forskjellen :tunge1::hoho:

Skal føre opp!

Resultatet smakte veldig bra! Utrolig mettende og egentlig overraskende lite søtt i forhold til hva jeg trodde resultatet skulle være. Det var klin umulig å få den til å se så smekker ut som på bildet, nettopp fordi bananene og kremen "skled av" toffee-laget, men tror ikke det hadde vært like appetittelig med bananbiter i kremen :P

Jeg skjønner veldig godt at den er forskjellig. Viktig med ordentlige springformer, så man får kaka ut :Nikke:

Min kjære blander seg heldigvis ikke så mye opp i mine kakebakingsinnkjøp. Han syns jeg er gal nok på den fronten fra før :fnise:

Bananer for aper du :fnise::erter:

Er generelt superfan av frukt og bær i kaker jeg :sjenert::Nikke:

:opplyser: Jamen, det gjorde jeg jo forrige gang jeg skulle bake de der, og da måtte de graves ut med skje... ikke så lett å få dem pene da...!

Nettopp!!

:ler: av diskusjonen over...

Jeg tipper forresten 16 mars TuttaV! Så vi får bare følge med for å se om noen tippet riktig :popcorn:

Ja, litt av en diskusjon :lol:

Jeg skal føre opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerte:Tippeliste for lillesøster: :hjerte:

- 05. mars: Favole, Kakaoen

- 08. mars: roseduft

- 10. mars: La Traviata

- 12. mars: TuttaV

- 13. mars: Neferet

- 14. mars: Leopanter, Mazilla

- 15. mars: Doh

- 16. mars: Disco Biscuit

- 21. mars: mens.termin

- 26. mars: UL termin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...