TuttaV Skrevet 6. februar 2014 Forfatter #681 Del Skrevet 6. februar 2014 Ikke sant, tror den gradvise endringen "kamuflerer" utgiftene en del siden det ofte går over såpass lang tid. Og det er nok ikke mange som pusser opp til tilsvarende standard som de ville hatt om de hadde bygd nytt. Jeg leser nesten ingen interiørblader til tross for interessen Men synes det er vanskelig å finne noen gode som ikke bare viser romantiske blonder på hver side. Lenge siden sist jeg kjøpte ett, så det er kanskje gått over? De romantiske blondene ble jeg også fort lei, men synes ikke jeg ser så mye av det om dagen egentlig. Blitt litt mer preget av geometriske former / retro / farger nå... Syns det var artig da jeg tittet gjennom de gamle bladene og se hva jeg hadde notert meg av "fine" ting. Noe likte jeg fortsatt - da er jeg sikker på at det er en keeper, mens annet var litt sånn "næææh, kanskje ikke". Også det å finne "gjør-det-selv"-ideer som fortsatt funker er stas. Trengs nok en del sånt for å begrense penger ut i nytt hus Her er gubben flinkere til interiører enn meg, jeg har ca null interesse av det Men skapplass er kjempe viktig, det er jeg enig i Hver sin interesse Kan ikke helt forstå de som alltid setter estetikken foran hva som er praktisk. Er jo viktig å kunne leve også! --------------------- I natt drømte jeg for første gang om den forestående fødselen. Den gikk ganske raskt, på 3 trykk, og var sånn sett helt super. Jeg ble overrasket fordi fødselen startet 8 dager før jeg skulle begynne i perm Men å drømme om lillemor videre, det gjorde jeg ikke, så fikk ikke "sett" henne I tilnærmet hele dag har jeg sittet i telefonen. Først med husbyggerne grunnet feil vinduer levert, deretter med arbeidsgiver jeg skulle hatt ved OUS. Det blir desverre ikke jobb på meg, fordi vikarbyrået greide å skaffe kvalifiserte vikarer, så da var de pliktet til å ansette disse. Deretter ble det snakk med både NAV, mamma og med kontoret for turnustjenesten min (for dette kompliserer hele greia), og enden på visa er nok at jeg blir sykmeldt videre frem til permisjonsstart. Nå håper jeg bare fastlegen min forsto meldingen hun fikk per eKonsultasjon Ellers fikk bekkenet mitt et lite stikk i dag. M skulle tøffe seg og gå den vanlige veien ned trappa, så hun holdt på å dette. Jeg så dette og gjorde en rask bevegelse ut med benet for å eventuelt ta i mot henne, og da kjente jeg selvfølgelig at det stakk skikkelig. Håper bare det er noe kortvarig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 6. februar 2014 #682 Del Skrevet 6. februar 2014 Kjipt at det ikke ble noen jobb på deg! Men hvis bekkenet skal fortsette å være vondt, så er kanskje ikke sykemelding så dumt heller? Dessuten har du vel planer om å føde i samme uke som sist, din snik, så da er det jo greit å få slappa av litt nå..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 6. februar 2014 #683 Del Skrevet 6. februar 2014 Gjør det selv greier er nok gull verdt i forhold til å skulle spare penger ja, og det er jo utrolig mye man faktisk kan gjøre selv uten at man egentlig har tenkt over det på forhånd Kom gjerne med interiørbladtips! Selv om jeg sikkert burde holde meg unna, men det skader jo ikke å se, planlegge og drømme seg langt vekk i interiørhimmelen Kjedelig at det ble slik med jobben, men kanskje greit å pleie formen litt fremover, spesielt om du har planer om å føde før permisjonen starter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 6. februar 2014 Forfatter #684 Del Skrevet 6. februar 2014 Kjipt at det ikke ble noen jobb på deg! Men hvis bekkenet skal fortsette å være vondt, så er kanskje ikke sykemelding så dumt heller? Dessuten har du vel planer om å føde i samme uke som sist, din snik, så da er det jo greit å få slappa av litt nå..? Nei, jeg kjenner egentlig at sånn kroppslig er det helt riktig å bare slappe av. Kroppen har blitt mye mye bedre siden jeg kom hjem og fikk dagene for meg selv. Gjør jo at jeg faktisk greier å fungere med M på morgenen og ettermiddagene! Sniking satser vi på, men satser på å bikke uke 38 denne gangen Ler meg i hjel hvis jeg går over termin denne gangen Gjør det selv greier er nok gull verdt i forhold til å skulle spare penger ja, og det er jo utrolig mye man faktisk kan gjøre selv uten at man egentlig har tenkt over det på forhånd Kom gjerne med interiørbladtips! Selv om jeg sikkert burde holde meg unna, men det skader jo ikke å se, planlegge og drømme seg langt vekk i interiørhimmelen Kjedelig at det ble slik med jobben, men kanskje greit å pleie formen litt fremover, spesielt om du har planer om å føde før permisjonen starter Jeg liker å veksle mellom å kjøpe Rom 123, BoBedre og Bonytt. Ikke vits å kjøpe alle samme måned eller flere måneder etter hverandre, for da kan det bli litt mye likt, men med litt variasjon blir det topp Skader aldri å drømme Nå har det kommet så altfor tydelig frem at jeg tror jeg føder før termin, så blir latterlig flaut om jeg ikke gjør det Men skal bli deilig for kroppen å kunne roe ned videre frem til fødsel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 6. februar 2014 #685 Del Skrevet 6. februar 2014 Tja, jeg planla jo å føde før termin, og jammen fødte jeg ikke den uka jeg hadde bestemt meg for. Så med tankens kraft kan du få til hva som helst Drømming kan fort bli dyrt, jeg gidder ikke å gjøre noe svært i leiligheten vi har nå, så plutselig sitter vi med litt større boliglån og litt for mange handleposer med nytt stæsj Satser på at mannen holder meg igjen om nødvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 6. februar 2014 Forfatter #686 Del Skrevet 6. februar 2014 Tja, jeg planla jo å føde før termin, og jammen fødte jeg ikke den uka jeg hadde bestemt meg for. Så med tankens kraft kan du få til hva som helst Drømming kan fort bli dyrt, jeg gidder ikke å gjøre noe svært i leiligheten vi har nå, så plutselig sitter vi med litt større boliglån og litt for mange handleposer med nytt stæsj Satser på at mannen holder meg igjen om nødvendig. Håper jeg har kraften med meg Skjønner at du ikke gidder å drømme så mye til en leilighet man ikke har så mye mer plass i. Jeg kjenner at det er veldig mye lettere å drømme seg bort nå om dagen (+ siste året) enn hva det var før. Det har jo noe med at vi nå kommer til å ha plass til det jeg drømmer om! Pluss at jeg har blitt litt mer bevisst på min egen stil og har vært og har videre planer om å være "streng" på hva som kommer inn i huset i forhold til hva jeg ønsker meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 6. februar 2014 #687 Del Skrevet 6. februar 2014 Håper jeg har kraften med meg Skjønner at du ikke gidder å drømme så mye til en leilighet man ikke har så mye mer plass i. Jeg kjenner at det er veldig mye lettere å drømme seg bort nå om dagen (+ siste året) enn hva det var før. Det har jo noe med at vi nå kommer til å ha plass til det jeg drømmer om! Pluss at jeg har blitt litt mer bevisst på min egen stil og har vært og har videre planer om å være "streng" på hva som kommer inn i huset i forhold til hva jeg ønsker meg... Måtte kraften være med deg, skal sende masse fødelikeførterminvibber! Helt klart lettere å drømme når man har muligheten til å realisere det Håper vi får til å kjøpe noe nytt iløpet av året, men er ikke barebare å finne noe vi vil ha, i den bydelen vi vil bo, som passer økonomisk og som ikke må totalrenoveres. Pleier å dukke opp mye bra mot sommeren, så her venter jeg i spenning! Vanskelig å finne egen stil, spesielt når det kommer til interiør! Men har merket en endring selv det siste året, og har ikke handlet på langt nær like mye "stæsj" som før. Spent på hvordan det ender opp til slutt! Hvilken stil går det i hos deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 6. februar 2014 Forfatter #688 Del Skrevet 6. februar 2014 Måtte kraften være med deg, skal sende masse fødelikeførterminvibber! Helt klart lettere å drømme når man har muligheten til å realisere det Håper vi får til å kjøpe noe nytt iløpet av året, men er ikke barebare å finne noe vi vil ha, i den bydelen vi vil bo, som passer økonomisk og som ikke må totalrenoveres. Pleier å dukke opp mye bra mot sommeren, så her venter jeg i spenning! Vanskelig å finne egen stil, spesielt når det kommer til interiør! Men har merket en endring selv det siste året, og har ikke handlet på langt nær like mye "stæsj" som før. Spent på hvordan det ender opp til slutt! Hvilken stil går det i hos deg? Takker og i vibbene! Nei, er virkelig ikke lett å finne "det rette" huset. Jeg har tatt meg selv i å tvile i stunder med mye styr rundt byggeprosessen og dystre økonomiske impulser, men så tenker jeg på alle fordelene med nettopp dette huset: Lokalisasjonen er perfekt, det blir lite vedlikehold i en periode hvor vi kommer til å ha hendene fulle likevel og de rommene som er viktige for meg blir akkurat som jeg ønsker (hvertfall nå på planleggingsstadiet ) Lykke til i boligjakten til sommeren! Jeg har vel ikke noen klar stilretning, men faller lett for rene, stramme linjer i møbler. Kombinerer det gjerne med arvestykker/designobjekter/artige møbler som bare har noe spesielt ved seg. Gleder meg blant annet til å få på plass afrikanske reiseminner på vegg og gulv! Det kommer til å bli en svart/hvit base hos oss, men også mye grått og beige. Ispritet diverse fargeklatter i den mer støvete varianten. Vet ikke helt hva slags stil dette blir?! Er litt spent selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 7. februar 2014 #689 Del Skrevet 7. februar 2014 Vet ikke helt hva slags stil dette blir?! Er litt spent selv Kanskje du må navngi den til slutt og markedsføre den! Jeg skjønner du er litt ambivalent i forhold til at det ikke ble jobb likevel, men det høres ut som du kan trenge å slappe av litt. Håper fastlegen forsto meldingen og at det ordner seg, så kan du fokusere på å hvile (eller: ordne med alle husgreiene som egentlig høres ut som en fulltidsjobb alene!) og forberede deg til lillesøster kommer! Fin fredag og god helg ønskes deg og dine! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 7. februar 2014 Forfatter #690 Del Skrevet 7. februar 2014 Kanskje du må navngi den til slutt og markedsføre den! Jeg skjønner du er litt ambivalent i forhold til at det ikke ble jobb likevel, men det høres ut som du kan trenge å slappe av litt. Håper fastlegen forsto meldingen og at det ordner seg, så kan du fokusere på å hvile (eller: ordne med alle husgreiene som egentlig høres ut som en fulltidsjobb alene!) og forberede deg til lillesøster kommer! Fin fredag og god helg ønskes deg og dine! Aldri vært borti sånn eKonsultasjon før, så vet ikke hvor lang tid jeg kan forvente at dette tar... Har hvertfall ikke hørt noe ennå. Må innrømme at det er deilig å bare kunne fokusere på lillesøster, resten av familien og hus. Er nok jobb i seg selv Det stikker i symfysen i dag også, så det virker som om jeg skal få slite litt mer med bekkenet den nærmeste tiden Takk, det samme til deg I kveld skal vi ha kjærestekveld Hadde 13-årsdag tidligere denne uken, så det skal feires med middag på en ny restaurant i byen etterfulgt av kino (The Wolf of Wall Street). Det hele toppes med å få sove leeeenge i morgen, da M skal til "mommo og moffa" på overnatting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 7. februar 2014 #691 Del Skrevet 7. februar 2014 Det hørtes ut som en fantastisk fredagskveld (og lørdagsmorgen!) Kos dere masse, og gratulerer med 13 år!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leopanter Skrevet 7. februar 2014 #692 Del Skrevet 7. februar 2014 Gratulerer med 13 år! Blir nok skikkelig deilig med kjærestetid! Håper bekkenet ditt roer seg litt Det er nok ikke bare dumt at du ikke fikk jobben likevel, nei! Enklere å samle energi til alt det andre du har på plakaten istedenfor God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 7. februar 2014 #693 Del Skrevet 7. februar 2014 Gratulerer med 13 år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 7. februar 2014 #694 Del Skrevet 7. februar 2014 Hvaaa? Ingen bebis her enda ? Var ikke du rett bak meg da? Jeg har jo en stor baby allerede! Nyt innspurten som best du kan, og gratulerer med 13 år!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 7. februar 2014 #695 Del Skrevet 7. februar 2014 Gratulerer med 13 år sammen, kos dere masse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest roseduft Skrevet 8. februar 2014 #696 Del Skrevet 8. februar 2014 Gratulerer med 13 år herfra også Var filmen bra? Og hva spiste dere på den nye restauranten? Herlig å få sove ut da litt luksus kan jeg tenke meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 9. februar 2014 #697 Del Skrevet 9. februar 2014 13 år? Wow, ekte ungdomskjærlighet! Hatt en fin helg så langt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 9. februar 2014 Forfatter #698 Del Skrevet 9. februar 2014 Takk for gratulasjoner dere Hvaaa? Ingen bebis her enda ? Var ikke du rett bak meg da? Jeg har jo en stor baby allerede! Nyt innspurten som best du kan, og gratulerer med 13 år!! Ingen bebis ennå... Hun bør holde seg inne en 4 ukers tid til Gratulerer med 13 år herfra også Var filmen bra? Og hva spiste dere på den nye restauranten? Herlig å få sove ut da litt luksus kan jeg tenke meg Filmen var veldig bra syns jeg! Litt lang (3t ), men satt aldri og kjeda meg. Leo spilte fantastisk bra, og det var noen utrolig festlige øyeblikk i filmen. Litt machohumor kanskje, men passet oss veldig fint På restauranten spiste vi lam begge to, han baconsurret med rødvinssaus, og jeg hadde lam i hvitvin- og sjampinjongsaus. Smakte nydelig Til dessert hadde vi creme brule. Den var litt skuffende. Den manglet den fine skorpa utenpå, og var litt for mousseaktig inni Men superkoselig å komme seg ut og prate om alt og ingenting 13 år? Wow, ekte ungdomskjærlighet! Hatt en fin helg så langt? Ja, jeg var ikke gamle jenta da vi ble kjærester I går, etter deilig lang morgen og masse søvn, fikk vi kjøpt inn masse fliser og laminat til huset (spart masse penger ). Deretter bar det til barnevakten for å plukke opp lillemor. På kvelden skulle jeg på reunion med studentkoret jeg sang i, ut og spise 3-retters Nydelig mat, kjempekoselig å se folk igjen, og mye hyggelig prat. Kvelden fikk imidlertid en svært brå slutt da jeg plutselig ble uvel i magen, fikk løs mage og til slutt kastet massivt opp . Måtte bare hive meg hjemover og krysset fingrene for at jeg ikke skulle kaste opp eller drite på meg på banen, toget eller i bilen (litt av en kabal for å komme seg hjem ). På et tidspunkt var jeg litt bekymret for at fødselen var i gang, for jeg kastet opp også under sist fødsel og uvelheten i magen var litt vanskelig å tolke, men en telefon hjem til kjære roet den bekymringen. Han var nemlig plaget med det samme. Så vi har hatt en skikkelig trivelig natt med hver vår bøtte og jeg har absolutt ikke klart å finne noen behagelig stilling. Har ikke hatt noe sprut den ene eller andre veien siden 5-tiden i natt, men er ufattelig sliten... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 9. februar 2014 #699 Del Skrevet 9. februar 2014 Gårdagen hørtes ikke noe særlig ut, avslutningen på den that is.. Håper formen er stigende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 9. februar 2014 #700 Del Skrevet 9. februar 2014 Usj.. høres ikke godt ut med omgangsyka. Håper dere er bedre i dag Og 13 år er jo kjempebra Her i huset feirer vi 10 år til høsten. Hvor gammel var du da dere ble sammen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå