Kakaoen Skrevet 31. januar 2014 #661 Del Skrevet 31. januar 2014 Skal heie litt på morkaka di sånn at ho peller seg oppover Hvordan var fødselen med M? Jeg har litt operasjonsredsel så synes KS høres kjempeskummelt ut. Men ser jo for meg at det er bedre med et planlagt snitt enn om noe skulle skje underveis og du blir trilla avgårde i hu og hast Håper du får en fin helg med kaffeslaberas Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 31. januar 2014 Forfatter #662 Del Skrevet 31. januar 2014 Krysser alt for at den trekker seg bittelitt opp de neste ukene! Takk for med-kryssing Gratulerer med gårsdagen Skal krysse alt av fingre og tær for at morkaka flytter seg de siste millimeterne Takk for gratulasjon og kryssing! Jo flere, jo bedre Uff da, ikke helt de nyhetene du hadde håpet på... Hvor stor er sjansen for at den flytter seg de nødvendige millimeterne i løpet av de neste par ukene? Hvor stor var M forresten? 11% er jo ikke såå mye hvis de mener i forhold til snittet på 3,5 kilo... Verre hvis hun er 11% større enn toppen av normalområdet Jeg vet ikke nøyaktig prosentene, men det kan definitivt skje ting de neste ukene, så alt håp er ikke ute M var 3880g da hun ble født i uke 37. De vokser jo mye den siste tiden, så hun ble ansett som en stor baby. Heldigvis var det ikke 11 % over normalområdet Blir ingen gigababy, men stor nok Jeg heier på at den flytter seg så du ikke begrenses av den når det kommer til fødsel! Det høres ut som du hadde en varierende dag, men at den ble avsluttet på en veldig deilig måte - kake og serier er ikke dumt! Ha en fin dag! Takk for heiing! Håper samlede krefter er det som skal til Dagen i dag har vært veldig bra! M ble kjørt i barnehagen og deretter kom jeg meg inn til hovedstaden (etter å ha passert diverse bilulykker ) hvor jeg fikk tegnet forslag til oppsett av tv-seksjon. Artig å få sett litt mulighetene + hørt lyden på det innebygde anlegget! Blir litt å spare til da Ettermiddagen var kos med ei frøken som var overlykkelig for å få pizza og brus (de skal krøkes tidlig) og deretter middag på restaurant med venninnene Utrolig digg sushi Ganske nettopp kommet hjem og ser frem til å hoppe i seng Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 31. januar 2014 Forfatter #663 Del Skrevet 31. januar 2014 Skal heie litt på morkaka di sånn at ho peller seg oppover Hvordan var fødselen med M? Jeg har litt operasjonsredsel så synes KS høres kjempeskummelt ut. Men ser jo for meg at det er bedre med et planlagt snitt enn om noe skulle skje underveis og du blir trilla avgårde i hu og hast Håper du får en fin helg med kaffeslaberas Ja, gjør det! Jeg syns jeg hadde en veldig fin fødsel med M. Det gikk fort og var veldig "etter boka" i forhold til smertevandringen som typisk kan beskrives. Smertetoppen ved kroningen var selvsagt helt forferdelig vond, men etter at hun var ute oppførte kroppen seg eksemplarisk. Morkaka kom fint og enkelt ut og kroppen hentet seg raskt inn igjen. Jeg håper selvsagt på en liknende opplevelse denne gangen, men innser jo at det fort kan hende at det ikke blir sånn. I.o.m. at jeg har stått på andre siden både ved planlagt snitt og hastesnitt, så er jeg ikke redd for selve inngrepet, men jeg bare syns at mange av følgene er så kjedelige. At hverken far eller jeg får med oss selve fødselsøyeblikket, pluss at jeg vil få en mye tyngre barseltid. Men helsa kommer jo først, så får bare håpe på det beste! Tror det skal bli en bra helg ja! God helg til deg Gratulerer med overstått Håper morkaka spretter opp! Takk Får satse på at lillesøster sparker den opp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 1. februar 2014 Forfatter #664 Del Skrevet 1. februar 2014 Føler meg skikkelig snacksy om dagen Magen buler og presser seg ut, dritt lei av alt tøyet jeg har, har begynt å få trøbbel med mye luft både den ene og den andre veien og har nå de siste dagene i tillegg dratt på meg skikkelig halsvondt og masse snørr. Er virkelig delikat der jeg sitter og presser ut snørra og hoster og harker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 1. februar 2014 #665 Del Skrevet 1. februar 2014 Det er så delikat, sensuelt og sexy å være gravid til tider lurer man nesten på hvordan man i det hele tatt ble gravid, glemmer jo at man på et tidspunkt har sett "litt" bedre ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest roseduft Skrevet 1. februar 2014 #666 Del Skrevet 1. februar 2014 Huff, jeg føler med deg Ingen klær passer, alt er for stramt..og det jeg har som kan brukes, begynner jo å bli rimelig slitt og har absolutt ingenting å variere mellom! Kan aldri tro jeg kommer oppi mine gamle bukser og klær.. Ser i alle fall ikke lys i den tunnelen pr dags dato Ser jo alle andre gravide rundt meg, både kollegaer og venninner som legger godt på seg og kun få uker etter fødsel er tynnere enn de var før graviditeten! Er det virkelig "så lett", bare ved å evnt amme, og ellers går turer osv..? Hvordan var kroppen din siste 3-4 ukene før fødsel, og i månedene etterpå..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 2. februar 2014 #667 Del Skrevet 2. februar 2014 God bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 2. februar 2014 Forfatter #668 Del Skrevet 2. februar 2014 (endret) Det er så delikat, sensuelt og sexy å være gravid til tider lurer man nesten på hvordan man i det hele tatt ble gravid, glemmer jo at man på et tidspunkt har sett "litt" bedre ut Hehe...ja, man glemmer at man greide å ta litt bedre vare på seg selv med intimbarbering og varierende, tidvis sexy klær. Her skal man inn i mammamodus for fullt! Kan jo ikke begynne å reprodusere med en gang igjen Huff, jeg føler med deg Ingen klær passer, alt er for stramt..og det jeg har som kan brukes, begynner jo å bli rimelig slitt og har absolutt ingenting å variere mellom! Kan aldri tro jeg kommer oppi mine gamle bukser og klær.. Ser i alle fall ikke lys i den tunnelen pr dags dato Ser jo alle andre gravide rundt meg, både kollegaer og venninner som legger godt på seg og kun få uker etter fødsel er tynnere enn de var før graviditeten! Er det virkelig "så lett", bare ved å evnt amme, og ellers går turer osv..? Hvordan var kroppen din siste 3-4 ukene før fødsel, og i månedene etterpå..? De siste 3-4 ukene av graviditeten følte jeg meg som en vaggende hval. Jeg hadde jo eksamen 17. des, så før dette tilbrakte jeg dagene på lesesalen og tillot meg egentlig å spise hva som helst bare jeg kom meg gjennom eksamenslesingen. Ble mye belønninger Så kom jula med mye julemat og stillesitting ved middagsbord. Husker jeg i de siste ukene fikk mye vann i kroppen. Slet plutselig med å ta av meg gifteringen, så den kom av med et nødskrik 24. des. 3. januar ble jo M født, så vet ikke om det var jula/stillesittingen i forbindelse med eksamen som gjorde at jeg følte meg som en hval, eller om det var selve graviditeten . Jeg husker at jeg følte meg kjempeslank dagene rett etter at jeg hadde født. Kjære bare lo av meg og sa at så slank var jeg absolutt ikke. Var bare det at den store ballongen hadde forsvunnet, så jeg syns at jeg, sammenlignet med "the old me", var mye slankere Det er nok mye av vekta som går naturlig med amming og turer. Jeg fikk også lyst på mye sunn mat i barseltiden (ble inspirert av sykehusmaten! Deilig med "kokk" som kommer med fersk mat hvert måltid), så gikk ned 10 kg ganske raskt. På en uke tror jeg. Fikk kommentarer fra venninner og kollegaer da jeg kom innom jobb på at jeg var blitt raskt slank igjen, og det tok ikke mange ukene (kanskje 1-2 måneder?) før jeg var tilbake i de gamle buksene mine, men kroppen var definitivt ikke som før. Det var et par kilo som jeg liksom aldri greide å bli kvitt, og det gjorde jo blant annet at jeg fikk litt sånn love-handles over mine gamle bukser. Da jeg begynte å jobbe igjen, så syns jeg det var vanskelig å få til effektiv trening sammen med amming og jobb, så det var egentlig først da jeg sluttet å amme at jeg kom skikkelig i gang med treningen. Idet jeg begynte å se litt resultater, så var det igang igjen med preggis-tilstander med trøtthet/kvalme og ikke lenger et ønske om å gå ned i vekt Men satser på å legge inn litt flere turer og være litt flinkere til å trene, også mens jeg ammer, denne gangen, slik at jeg kommer meg ned dit jeg vil Har venninner som har rast forbi sin tidligere vekt i barselperioden, men det har rett og slett vært pga litt "kravstore" barn, selv om det blir feil å si at barn er det også. Men mammaene har rett og slett ikke hatt tid til å spise... Vet ikke om du skjønner hva jeg mener? God bedring! Takk Desverre fortsatt dett i desa Endret 2. februar 2014 av TuttaV Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 2. februar 2014 #669 Del Skrevet 2. februar 2014 Hehe...ja, man glemmer at man greide å ta litt bedre vare på seg selv med intimbarbering og varierende, tidvis sexy klær. Her skal man inn i mammamodus for fullt! Kan jo ikke begynne å reprodusere med en gang igjen Nei huff, reproduksjonen får fint vente en stund til! Må rekke å være litt fresh igjen først Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 3. februar 2014 #670 Del Skrevet 3. februar 2014 Håper du ihvertfall rister av deg forkjølelsen ganske fort så du får en faktor mindre som trekker selvfølelsen ned! Og plutselig er lillesøster ute og du får igjen kroppen din! Ha en fortsatt fin mandag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 3. februar 2014 Forfatter #671 Del Skrevet 3. februar 2014 Håper du ihvertfall rister av deg forkjølelsen ganske fort så du får en faktor mindre som trekker selvfølelsen ned! Og plutselig er lillesøster ute og du får igjen kroppen din! Ha en fortsatt fin mandag! Kaaanskje, hvis jeg legger godviljen til, er forkjølelsen litt bedre i dag Den kroppen skal bli god å få igjen! (Selv om den ikke blir 100 % min igjen før det er slutt med ammestyr... ) I dag ble det strikking og serietitting. Gikk tom for garn på genseren til M, så må ut å kjøpe en siste rest. Utrolig irriterende når man har mest lyst til å fullføre prosjekter I kveld hiver jeg meg derfor over en Marius kjørepose som mamma har montert for meg, som jeg nå skal strikke hals- og forkant på. Strikket den kjøreposen i fjor sommer, men veldig koselig å kunne dra den frem nå! Tror den vil bli kjempefin til lillesøster den første tiden Tidligere i kveld ble det flisplanlegging på oss. Det fins jo så mye fint der ute! Men så er det dette med økonomi da. Det ble derfor en grei blanding av drømmebad + økonomiske hensyn. Vi har ikke helt bestemt flisene på alle badene 100 %, men vi er godt igang, og blir vel å havne på fliser på 3 bad (+ gulv vaskerom), entre og gang for ca 35.000kr. Syns ikke det er så verst egentlig... Ellers har jeg begynt på et prosjekt på dagtid. Må ha litt å henge fingrene i når det ikke er noen jeg kan henge med på dagen Skal male en kjøkkenkrakk fra IKEA (M bruker den masse til å delta i matlagingen). Fargen blir mørk aubergine. Den ser veldig mørk ut til tider, men i dagslys virker den akkurat passe lilla, så håper og tror det blir bra Vil ha litt fargeklatter i huset, uten at alle fargene skal bli for knæsje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 3. februar 2014 #672 Del Skrevet 3. februar 2014 3 bad?! Husplanlegging er så gøy! Har dere planlagt kjøkkenet? Der vingla vi fryktelig, og var innom og gjorde endringer og fikk nye tegninger stadig vekk. Men så ble det bra til slutt også da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 4. februar 2014 Forfatter #673 Del Skrevet 4. februar 2014 3 bad?! Husplanlegging er så gøy! Har dere planlagt kjøkkenet? Der vingla vi fryktelig, og var innom og gjorde endringer og fikk nye tegninger stadig vekk. Men så ble det bra til slutt også da Ja... Blir et familie/hverdagsbad i 2. etasje (soveromsetasjen) med romslig dusj og minibadekar (110x70cm) til barna, et minibad/gjestebad i sammenheng med vaskerom (på ca 5 kvm) i 1. etasje, også blir det (i fremtiden) voksen/"spa"bad med badekar i kjelleren. Her skal varmtvannsberederen stå, så vi måtte uansett flislegge gulvet. Da fant vi ut at vi like gjerne kunne ta vegger også og gjøre klart for vask og badekar. Den stygge varmtvannsberederen planlegges skjult etterhvert Artig med husplanlegging ja, men samtidig veldig nervepirrende! Føler vi er inne i en tid nå hvor vi må følge veldig med for å være sikker på at det blir som vi ønsker. Det har desverre dukket opp ett punkt som ikke blir som vi trodde, og det har litt å si for taksten Kjøkkenet er planlagt! Var vel noe av det første jeg koste meg med Det blir et Mano kjøkken fra Kvik i svart og hvitt. Vi har gjort masse småendringer vi også, så selv om vi allerede har lagt inn bestilling (måtte jo gjøre det nyttårsaften ), så er planen at vi skal ha et møte og gå gjennom detaljene for å være sikker på at det ikke er noen småendringer som ikke er kommet med. Er jo plutselig bare 1 måneds tid til de må starte å produsere kjøkkenet Hva er dere mest fornøyd med med kjøkkenet deres? ---------------------- Har nå betalt min høyeste regning noen sinne... 7 sifret! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 4. februar 2014 #674 Del Skrevet 4. februar 2014 Har nå betalt min høyeste regning noen sinne... 7 sifret! Oj, det må jo være litt spesielt! Takler nettbanken sånt for privatpersoner?? Jeg tror dere kommer til å få det så fint!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 4. februar 2014 #675 Del Skrevet 4. februar 2014 Definitivt at vi har skap som går helt til taket! Og at vi valgte å gå for mye mer kjøkkeninnredning enn det som var tegnet inn opprinnelig. Har nok skapplass, og det er deilig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 4. februar 2014 #676 Del Skrevet 4. februar 2014 7-sifret Jeg har ikke godt av å lese om noe som helst som angår husbygging og planlegging merker jeg. Jeg kløøør etter å bygge, eller ha et hus å pusse opp og gjøre til mitt eget. Men når jeg hører om regninger på 7-sifret beløp kommer jeg litt ned på bakken igjen Helt til jeg ser lekre interiørbilder, så er jeg tilbake i drømmeland igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 4. februar 2014 #677 Del Skrevet 4. februar 2014 Definitivt at vi har skap som går helt til taket! Og at vi valgte å gå for mye mer kjøkkeninnredning enn det som var tegnet inn opprinnelig. Har nok skapplass, og det er deilig Skap som går helt til taket er gull verdt! Og nok skapplass blir det aldri etter min erfaring. Da vi flyttet inn her vi bor nå fikk vi ekstreme mengder skapplass mot vi hadde i leiligheta vi flyttet fra. Men nå, tre og et halvt år senere er det altfor fullt her også.... Det hjelper ikke at jeg går amok på Kitchn så fort jeg får anledning heller.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 5. februar 2014 Forfatter #678 Del Skrevet 5. februar 2014 Oj, det må jo være litt spesielt! Takler nettbanken sånt for privatpersoner?? Jeg tror dere kommer til å få det så fint!! Veldig sært ja Kan ikke føre inn det beløpet direkte i nettbanken nei, må ta det til godkjenning og overføring via eget "organ" i banken Jeg tror og håper vi får det veldig fint jeg å.... Definitivt at vi har skap som går helt til taket! Og at vi valgte å gå for mye mer kjøkkeninnredning enn det som var tegnet inn opprinnelig. Har nok skapplass, og det er deilig Vi har også gått for mye mer skapinnredning enn tegnet opp. Var bare opptegnet en liten L, mens vi nesten har laget en firkant Vi har en bærebjelke som går midt over høyskapene vi skal ha, så får desverre ikke takhøyde. Ville blitt stygt og en altfor stor økonomisk utgift Har alltid vært av samme oppfattelse som deg, at det takhøye skap som er must, men denne gangen viker skapene for estetikken 7-sifret Jeg har ikke godt av å lese om noe som helst som angår husbygging og planlegging merker jeg. Jeg kløøør etter å bygge, eller ha et hus å pusse opp og gjøre til mitt eget. Men når jeg hører om regninger på 7-sifret beløp kommer jeg litt ned på bakken igjen Helt til jeg ser lekre interiørbilder, så er jeg tilbake i drømmeland igjen Ja, det er så absolutt ikke billig å bygge, men jeg tror nå at totalen egentlig blir rimeligere enn å skulle pusse opp et tilsvarende størrelse hus til samme standard. Med oppussing tar man det så gradvis at man ikke merker de store utgiftene... Elsker å handle interiørblader og drømme meg bort Hva er ditt favorittinteriørblad? Skap som går helt til taket er gull verdt! Og nok skapplass blir det aldri etter min erfaring. Da vi flyttet inn her vi bor nå fikk vi ekstreme mengder skapplass mot vi hadde i leiligheta vi flyttet fra. Men nå, tre og et halvt år senere er det altfor fullt her også.... Det hjelper ikke at jeg går amok på Kitchn så fort jeg får anledning heller.... Skapplass er viktig! Derfor vi også bygger masse boder i kjelleren. Må ha rom til å kunne sette ting bort på en fornuftig måte, sånn at man finner det igjen og faktisk får brukt det! Kitchn er en fantastisk butikk Tilbudsvrak som jeg er, har jeg også lett for å svi av litt penger der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 5. februar 2014 #679 Del Skrevet 5. februar 2014 Ja, det er så absolutt ikke billig å bygge, men jeg tror nå at totalen egentlig blir rimeligere enn å skulle pusse opp et tilsvarende størrelse hus til samme standard. Med oppussing tar man det så gradvis at man ikke merker de store utgiftene... Elsker å handle interiørblader og drømme meg bort Hva er ditt favorittinteriørblad? Ikke sant, tror den gradvise endringen "kamuflerer" utgiftene en del siden det ofte går over såpass lang tid. Og det er nok ikke mange som pusser opp til tilsvarende standard som de ville hatt om de hadde bygd nytt. Jeg leser nesten ingen interiørblader til tross for interessen Men synes det er vanskelig å finne noen gode som ikke bare viser romantiske blonder på hver side. Lenge siden sist jeg kjøpte ett, så det er kanskje gått over? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 5. februar 2014 #680 Del Skrevet 5. februar 2014 Her er gubben flinkere til interiører enn meg, jeg har ca null interesse av det Men skapplass er kjempe viktig, det er jeg enig i Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå