Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min har bestilt seg tur til Amsterdam med en singel kompis. De drar om en uke og blir 6 dager. Det er ikke vanskelig å tenke seg hva guttetur til Amsterdam betyr... Kjæresten min har røyket hasj lenge, i mange år. Han kuttet ned etter at han møtte meg, men klarer ikke slutte helt. Kompisen røyker også. Kjæresten min har løyet til meg mange ganger om at han ikke har røyket hasj på lenge, og så har jeg funnet masse i leiligheten og liggende veldig synlig på bordet. Jeg har blitt skuffet og sagt det til han, og han har lovet å skjerpe seg. Men alt har gjentatt seg igjen. Tilslutt har jeg vel bare godtatt det, selvom jeg ikke liker det.

Derfor er det ikke vanskelig å tenke seg hva de skal tilbringe mesteparten av tiden sin i Amsterdam på å gjøre. Jeg blir så bekymret og irritert, og kommer til å være veldig stressa hele tiden de er der, og jeg bare sitter her alene hjemme. Jeg tenker bare "coffee shops", dop, alkohol, horer, red light district og strippeklubber. Er så redd for at det skal skje noe, at han skal drite seg ut og være utro, eller sikle på damer hele tiden. Jeg prøver å stole på han, men det er vanskelig når jeg vet at han skal være dritings og høy samtidig og kanskje gjøre masse dumt.

Blir veldig lei meg av å tenke på dette... Noen som kan komme med noen godord eller tips? Noen som har opplevd noe lignende? :(

Anonymous poster hash: 1f2a8...fa5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At han røyker hjemme, syns jeg ikke du skal akseptere.

Selv er jeg for legalisering, men det er slik at det fremdeles er ulovlig, og da burde han respektere dine ønsker, spesielt der dere bor..

Men selvom han drar til Amsterdam, betyr det ikke at han kommer til å være utro. Har du noe grunn til å tvile på at han er trofast?

Skrevet

At han kommer til å røyke i Amsterdam hadde ikke jeg sett på som noe problem, men horer..? Det er vel ikke sånn at alle gutter har sex med prostituerte bare fordi de drar til Amsterdam. Man bør kunne stole såpass på kjæresten sin at man ikke sitter hjemme og bekymrer seg for det.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Synd at Amsterdam sier "horer" for deg. Det er en flott by, ja, hasjen er der, men det er helt vanlig her og har du noen gang sett red light district? Det er ikke så mye pent å se på akkurat. De står der gjerne midt på dagen også, alt fra 20 til 70 år gamle kvinnfolk, det er ikke noe sånn som du ser på film akkurat.

Om han vil være utro kan han være det overalt.

Anonymous poster hash: e2d2e...7e0
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

At han kommer til å røyke i Amsterdam hadde ikke jeg sett på som noe problem, men horer..? Det er vel ikke sånn at alle gutter har sex med prostituerte bare fordi de drar til Amsterdam. Man bør kunne stole såpass på kjæresten sin at man ikke sitter hjemme og bekymrer seg for det.

Har vært i Amsterdam med kompiser to ganger etter jeg ble "voksen" (dratt dit hovedsakelig for fotball), og ingen av oss har vurdert å kjøpe sex. Det har aldri vært tema engang. Vet ikke hvor stor andelen som gjør det er, men du har helt rett i at ikke alle gutter har seg med noen, prostituerte eller andre, bare fordi de drar til Amsterdam.

Han er utro om han vil være utro, men det er jo i så fall forferdelig dumt av ham å gjøre det på guttetur. Menn flest står, selv om enkelte tror annet, sjelden og heier på utroskap. De fleste av oss synes det er uakseptabelt og hadde latt kompiser gjennomgå om de var utro, det være seg i Amsterdam eller andre steder.

Anonymous poster hash: 917bc...dac

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Amsterdam er jo en fantastisk by.

Jeg skjønner ikke at du orker å bruke tid på å la deg bli bekymret, irritert, hønemor, opprørt. Det er ikke sunt, og du er verdt mer enn å godta at slike negative følelser setter seg fast i deg. La han bare stikke til Amsterdam på eget ansvar som en voksen person. Om han kommer hjem igjen med et hav av bullshit og mer stress hadde jeg ikke orket mer.

Jeg vet at man ikke skal forlate hverandre så lett, men jeg har vært der hvor jeg ikke har gitt opp dårlig oppførsel i hytt og pine. Det går bare kraftig negativt ut over deg selv, med en ekstra tung ryggsekk.

Finn deg en snill fyr?

Anonymous poster hash: ffb41...5ba
  • Liker 2
Gjest Elseby13
Skrevet

Jeg skjønner ikke at du er sammen med en som ruser seg. Jeg jobber med narkomane ungdommer og vet at det nesten alltid starter med hasj. (Jeg sier IKKE at alle hasj-rusere kommer til å ende opp på plata..)

Jeg hadde dumpet ham for lenge siden, og skjønner ikke hvorfor du holder ut. Tror at du ikke fortjener en ordentlig gutt som er rusfri?

Skrevet

Jeg skjønner ikke at du er sammen med en som ruser seg. Jeg jobber med narkomane ungdommer og vet at det nesten alltid starter med hasj.

Jeg setter en femmer på at de stort sett starter med nikotin og/eller alkohol.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner godt at du er bekymret, det hadde jeg blitt også, selv om man selvfølgelig "bør stole på kjæresten sin". Det blir fort vanskelig når det er rusmidler inne i bildet også eller hvis han har løyet for deg før. Som en trøst så kan du kan jo tenke litt at når de røyker så blir de mest sannsynlig mer sløve eller enn feststemte osv? Større sjanse for at de bare sitter og slapper av sammen enn å stikke på party liksom? Synes du skal snakke med ham om redslen for horer, strippeklubber osv. Det er kanskje irrasjonelt å være redd for men da er det bedre om han kan bekrefte og love at han IKKE skal gå på strippeklubber feks. og at dere kan gjøre en avtale om å ringes hver kveld eller noe annet som gjør at du kan slappe mer av. Ja man skal stole på hverandre men man må også hjelpe til slik at den andre ser at man er til å stole på og slik at begge er komfortable med ting som skjer.

Trodde forresten man måtte ha medlemskal for å gå på coffeeshops i Amsterdam nå, nettopp for at turister ikke skal få gå der?

Anonymous poster hash: 1b428...04c
AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle svar. Noen som spør hvorfor jeg er med han hvis han røyker. Jeg har tenkt mye på det hele tiden mens vi har vært sammen, og har vurdert å slå opp pga det. Men han er så snill og god ellers, og røyker aldri når jeg er der, bare med venner. Han sier at det hjelper han å slappe av, men hvis det bare er grunnen, skjønner jeg ikke hvorfor han ikke klarer å slutte...

Håper de ikke skal på strippeklubber, men tenker at den single kompisen han drar med vil det... Og da kommer han nok til å bli med. Jeg vil ikke være mamma nr 2 og nekte han å gjøre sånne ting, men jeg syns bare det er litt unødvendig. Jeg er nok litt usikker på meg selv også, så da blir det bare verre. Godt å høre at red light district ikke bare har perfekte damer, men også litt slitne og eldre.

Håper virkelig man trenger medlemskap for å få kjøpt noe på coffee shops, men det er vel likevel ikke veldig vanskelig å få tak i hasj der. Aj aj... Jeg skal forsøke å ikke bekymre meg så mye og la tvilen komme han til gode.

- TS.

Skrevet

Hvis du har så liten tillit til kjæresten din, alternativt at dere ser såvidt forskjellig på endel ting er det neppe guttetur til Amsterdam (eller ei) som blir tunga på vektskåla i forhold til om dere her en framtid sammen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trodde forresten man måtte ha medlemskal for å gå på coffeeshops i Amsterdam nå, nettopp for at turister ikke skal få gå der?

Nei, de gikk tilbake på det nettopp pga. turismen. Det ble opp til lokale myndigheter eller noe slikt, og Amsterdam valgte å beholde reglene som før.

Tror likevel ikke det er noe særlig å bekymre seg for. Jeg er ingen stoner, men det er faktisk sant at både seksuell opphisselse og generell rusfølelse blir større av alkohol enn av hasj. Hasj er ikke noe sex-dop, det er rent rasjonelt vel så stor grunn til å frykte at han gjør noe dumt av at han drikker enn av at han røyker hasj, og drikke kan han gjøre her til lands også.

Når det er sagt, TS, skjønner jeg godt bekymringene. Jeg ville likevel bekymret meg mer for hans generelle oppførsel, med at han lyver og ikke klarer å slutte med hasj selv om han skal enn jeg ville bekymret meg for en tur til Amsterdam med en kompis. Det er ikke vanlig med utroskap på slike gutteturer. Det skjer, det er klart, men det er unntaket snarere enn regelen, samme hva enkelte måtte innbille seg. Jeg tror forsåvidt du er mer usikker på forholdet enn på selve Amsterdam-turen, men jeg skal ikke agere hobbypsykolog. Dette vet du best selv.

Anonymous poster hash: 917bc...dac

• Liker 1
Skrevet

Kjæresten min har bestilt seg tur til Amsterdam med en singel kompis. De drar om en uke og blir 6 dager. Det er ikke vanskelig å tenke seg hva guttetur til Amsterdam betyr... Kjæresten min har røyket hasj lenge, i mange år. Han kuttet ned etter at han møtte meg, men klarer ikke slutte helt. Kompisen røyker også. Kjæresten min har løyet til meg mange ganger om at han ikke har røyket hasj på lenge, og så har jeg funnet masse i leiligheten og liggende veldig synlig på bordet. Jeg har blitt skuffet og sagt det til han, og han har lovet å skjerpe seg. Men alt har gjentatt seg igjen. Tilslutt har jeg vel bare godtatt det, selvom jeg ikke liker det.

Derfor er det ikke vanskelig å tenke seg hva de skal tilbringe mesteparten av tiden sin i Amsterdam på å gjøre. Jeg blir så bekymret og irritert, og kommer til å være veldig stressa hele tiden de er der, og jeg bare sitter her alene hjemme. Jeg tenker bare "coffee shops", dop, alkohol, horer, red light district og strippeklubber. Er så redd for at det skal skje noe, at han skal drite seg ut og være utro, eller sikle på damer hele tiden. Jeg prøver å stole på han, men det er vanskelig når jeg vet at han skal være dritings og høy samtidig og kanskje gjøre masse dumt.

Blir veldig lei meg av å tenke på dette... Noen som kan komme med noen godord eller tips? Noen som har opplevd noe lignende? :(

At hasjtypen din drar til hasjen og horenes hovedstad på en guttetur med single kompiser - når han er i et forhold - er vel en oppskrift på faenskap.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Håper de ikke skal på strippeklubber, men tenker at den single kompisen han drar med vil det... Og da kommer han nok til å bli med. Jeg vil ikke være mamma nr 2 og nekte han å gjøre sånne ting, men jeg syns bare det er litt unødvendig. Jeg er nok litt usikker på meg selv også, så da blir det bare verre. Godt å høre at red light district ikke bare har perfekte damer, men også litt slitne og eldre.

Man er ikke "mamma" eller uvanlig streng dersom man ønsker at kjæresten ikke går på strippeklubb... jeg ville aldri dratt på mannlig strippeklubb dersom kjærsten min ble lei seg på grunn av det, og jeg håper min kjæreste respekterer meg på samme måte. Jeg har iallfall ikke noe problem med å fortelle ham at jeg ikke ønsker det. Tror det lureste her er at du snakker med kjæresten din så han iallfall vet og forstår hva du føler! Om han velger å overhode ikke ta hensyn til det er det heller det som er problemet..

AnonymBruker
Skrevet

Herregud, latt fyren ha det gøy. Min mann var i Amsterdam med jobben i fjor. Han drakk seg full, røykte hasj og tok MDMA. De var også på strippeklubber og så live show med damer som tok på seg selv.

Jeg bare lo av hele greien, må jo være lov å leve livet.

Anonymous poster hash: cda34...3dc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har pratet med han om bekymringene mine, men han gir liksom ikke så mye respons... Han bare hører på at jeg prater om at jeg er bekymret, og så sier han at han skal passe på seg selv og ikke miste passet osv. Han unngår liksom å prate om at jeg ikke liker at han røyker eller kanskje kommer til å dra på strippeklubb, han bare ler litt eller sier at det kommer til å gå bra. Får liksom ikke noe ordentlig respons på hva han har tenkt til å gjøre. Han sier at hotellet ikke er det beste, men at det ikke er så farlig fordi de bare skal sove der. Hvor skal de være hele resten av tiden? Vandre rundt høye og dritings i gatene?

I tillegg er jeg bekymret for hvordan det blir når han kommer hjem. Han er ikke typen til å legge ut om alt de har gjort og opplevd, jeg må liksom alltid spørre og grave før jeg får svar på noe. Så hvis det er noe han ikke vil fortelle meg eller lyver om, så har jeg ingen mulighet til å finne ut av det. Om hva de egentlig har gjort. Tror han kommer til å gi meg svært få detaljer. Kan ikke spørre kompisen heller, han er like umulig og ville aldri "busta" kompisen sin ovenfor meg.

Takk for de som har gitt støttende svar :) Jeg vet jeg må virke hysterisk og kontrollerende, men jeg er bare bekymret og usikker. Alt det han har gjort tidligere får meg bare til å tvile. Jeg får forsøke å holde meg opptatt den uken de er borte, være med venninner og tenke på andre ting. Så får det bare gå som det går.

- TS.

AnonymBruker
Skrevet

Det virker jo ikke helt usannsynlig at han kommer til å røyke hasj. For min del hadde ikke dette vært et problem, men jeg ser jo at du mener det er det. Jeg vet ikke nøyaktig hva du misliker med hasj, men du kan trøste deg med at det er mye mer ufarlig å sitte på en coffee shop og røyke seg stein enn å drikke seg drita en kveld. Også med tanke på utroskap, fylla har ofte en del av skylda, men hasj gjør ikke at du mister impulskontroll og vett på samme måte.

Synes Amsterdam har et ufortjent dårlig rykte blant usikre jenter i usikre forhold, hadde jeg følt at mannen var troende til å være utro (da hadde jeg nok ikke vært sammen med han, men sånn hypotetisk sett) så hadde jeg vært mye mer bekymret om han skulle på fylletur til sydenland enn om han skulle til Amsterdam. Å kjøpe en prostituert er en ganske overlagt handling, ikke "en glipp" som det kan være når noen menn har sex i fylla med en tilfeldig dame.

Om du faktisk tror han planlegger å kjøpe en hore så er det noe galt med forholdet deres, om det ligger hos deg (paranoid) eller han (at han faktisk er en horekunde) vet jeg ikke men for meg så er ikke et forhold liv laga om man ikke kan la partneren dra på tur uten at man er med.

Anonymous poster hash: d78fb...499
Gjest Moirai
Skrevet

Hvis han røyker seg stein er vel faren mindre for at han gidder å kjøpe horer... Hvis du er ok med at han røyker, og du ikke har noen indikasjoner på at han er typen til å være utro/kjøpe horer synes jeg du skal stresse ned.

Skrevet

Kanskje han er så "heldig" og han får seg en slik en "?bad vill?" (hva enn det er for noe) http://youtu.be/GCgNSeaa15k?t=2m30s Mulig det kan "rette han ut" :D Neiiiiiida :)

Sjansen for han er utro er vel ikke større i Amsterdam enn den er andre plasser i verden. Stress ned, stol på typen din! Viser det seg at han ikke er til å stole på er det jo bare slik "ståa" er, og da er han vel antageligvis ikke en kar du har lyst til å spare eller satse på uansett...

Skrevet

Har pratet med han om bekymringene mine, men han gir liksom ikke så mye respons... Han bare hører på at jeg prater om at jeg er bekymret, og så sier han at han skal passe på seg selv og ikke miste passet osv. Han unngår liksom å prate om at jeg ikke liker at han røyker eller kanskje kommer til å dra på strippeklubb, han bare ler litt eller sier at det kommer til å gå bra. Får liksom ikke noe ordentlig respons på hva han har tenkt til å gjøre. Han sier at hotellet ikke er det beste, men at det ikke er så farlig fordi de bare skal sove der. Hvor skal de være hele resten av tiden? Vandre rundt høye og dritings i gatene?

I tillegg er jeg bekymret for hvordan det blir når han kommer hjem. Han er ikke typen til å legge ut om alt de har gjort og opplevd, jeg må liksom alltid spørre og grave før jeg får svar på noe. Så hvis det er noe han ikke vil fortelle meg eller lyver om, så har jeg ingen mulighet til å finne ut av det. Om hva de egentlig har gjort. Tror han kommer til å gi meg svært få detaljer. Kan ikke spørre kompisen heller, han er like umulig og ville aldri "busta" kompisen sin ovenfor meg.

Ok - hvis du konsekvent sitter og graver for svar angående hva eksakt det skal gjøre hver eneste time de er på ferie, forstår jeg ham godt. Man trenger ikke å planlegge hver eneste time og redegjøre om det på førhånd til deg. Jeg mener ikke å være slem nå, men kommunikasjonen deres høres mer ut som om du er moren hans, i alle fall ut i fra måten du beskriver det, mulig jeg tar feil altså.

Han skal til Amsterdam, om han da røyker seg en joint der er dette ikke verdens undergang. Av alle steder er det der man faktisk har lov til det, og akkurat det mener jeg at du ikke har noe med - at du skal legge lokk på akkurat dette synes jeg er ganske strengt og kontrollerende. Hvorvidt han burde røyke hjemme er en diskusjon som er helt separat av dette.

At han kanskje har tenkt å røyke seg en joint i Amsterdam betyr heller ikke at han skal pule prostituerte dagen lang. Om det er det du forventer av ham sier jo dette egentlig ganske mye om forholdet deres og hvor mye du stoler på ham. Hvis han sier det kommer til å gå bra, da går det nok bra. Om du ikke kan stole på ham såpass - hvorfor er dere egentlig sammen? Har han gitt deg noe grunn til å tvile på at det kommer til å gå bra? Hvis han ikke har gjort det da må du bare slappe av, ellers høres du bare masete ut.

Nå sier ikke jeg at han oppfører seg eksemplarisk - dere har nok en del å løse angående det at han røyker hjemme da dette i grunn er ulovlig i Norge og du må ikke innfinne deg i at noen driver med lovbrudd i hjemme ditt. Men dette er nok en annen sak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...