Nimis Skrevet 15. juli 2013 #1 Skrevet 15. juli 2013 Hei folkens! Jeg er en frodig og relativt stor jente. Har gått ned mye i vekt, og desverre henger ikke huden min helt følge med vektnedgangen. I tilegg til dette er jeg blek, veldig blek. Dette gjør at jeg ikke føler meg særs konfortabel i sommermånedene hvor jeg må ha lettere klær og kle av meg. Nå har det seg sånn at jeg og kjæresten har bestilt oss ferietur, til Budapest. Der kan det jo bli fryktelig varmt. Har ofte tidligere ikke villet reise til slike steder om sommeren, fordi jeg føler morroa blir borte i å få meg til å føle meg komfortabel i klærne uten å ha på meg for mye klær og omtrent svette ihjel. Men det er nytt år, nyforelsket og på tide med å slutte å la seg hemme. Jeg har de varmeste sommerdagene denne sommren, gått i tights og lang tunika. Da har jeg hvertfall no "hold" på lårene mine, samtidig som jeg syntes det ser reltivt sommerlig ut. Når det er sagt, ser jeg så mange som er så imot tights, at man ikke for enhver pris skal ikle seg dette plagget. Ikke at jeg ene og alene skal dra tights konklusjonen for min egen del, utav hva andre måtte mene om det...men hva mener egentlig folket? Bare så det er sagt, kjoler, lange skjørt eller lignende betyr at jeg må ha strømpebukse på da innsiden av lårene mine gnikker mot hverandre og de som har opplevd det, vet jo hvor vondt det kan være. Og av shorts, måtte jeg hatt noen som rakk ned til knærne, hvor jeg igjen blir seende ut som en "tønne".
Hattifnatten Skrevet 15. juli 2013 #2 Skrevet 15. juli 2013 (endret) Jeg tror det mange irriterer seg over er når tightsen blir brukt som bukse. Du sier selv at du bruker en lang tunika over, og det har jeg inntrykk av at er mer "godtatt". Selv bruker jeg tights omtrent hver eneste dag fordi jeg synes bukser blir for stivt, og driter i hva "motepolitiet" sier om det nå er jeg riktignok gravid, men likevel så forstår jeg ikke hvorfor andre skal legge seg opp i hva andre synes er behagelig å gå med og ikke. Endret 15. juli 2013 av Hattifnatten
Pearl2.0 Skrevet 15. juli 2013 #3 Skrevet 15. juli 2013 Hvis du synes at dette er plagget du føler deg komfortabel i og at du kan pynte deg lettere med tights så skal du selvfølgelig få gå i det Jeg skjønner absolutt problemsstillingen din og synes du kan få lov til å ha det på. I utgangspunktet er jeg motkjemper av plagget, men herlighet, det finnes selvsagt unntakstilfeller da det vil være ok å bruke det. Hvis du absolutt ikke vil gå uten. Men når det er sagt, skjønner jeg ikke hvorfor fine jenter/damer med bein som kanskje er litt mer samarbeidsvillige når det gjelder å gå uten tights/strømpebukse trenger å bruke det Vis frem beina!!!
Mozarella Skrevet 15. juli 2013 #4 Skrevet 15. juli 2013 Jeg synes tights med lang overdel over er helt greit:) 1
Nimis Skrevet 15. juli 2013 Forfatter #5 Skrevet 15. juli 2013 Hvis du synes at dette er plagget du føler deg komfortabel i og at du kan pynte deg lettere med tights så skal du selvfølgelig få gå i det Jeg skjønner absolutt problemsstillingen din og synes du kan få lov til å ha det på. I utgangspunktet er jeg motkjemper av plagget, men herlighet, det finnes selvsagt unntakstilfeller da det vil være ok å bruke det. Hvis du absolutt ikke vil gå uten. Men når det er sagt, skjønner jeg ikke hvorfor fine jenter/damer med bein som kanskje er litt mer samarbeidsvillige når det gjelder å gå uten tights/strømpebukse trenger å bruke det Vis frem beina!!! Ja nei låra flagrer i vinden når gangfarten blir litt mer enn normal spasering, og det er ønskelig å skåne både meg selv og andre for det synet
Pearl2.0 Skrevet 15. juli 2013 #6 Skrevet 15. juli 2013 Ja nei låra flagrer i vinden når gangfarten blir litt mer enn normal spasering, og det er ønskelig å skåne både meg selv og andre for det synet Ja hvis du synes det så har du svart på ditt eget spørsmål Forresten, kudos for vektnedgangen
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2013 #7 Skrevet 15. juli 2013 Spanx og lange luftige kjoler ser nok endel bedre ut, men det er jo ingen som kommer til å stoppe deg for å fortelle deg hvor stygt det er med tights eller se rart på deg på grunn av det. Så ille er det ikke. Anonymous poster hash: 925a6...c42
Nimis Skrevet 15. juli 2013 Forfatter #8 Skrevet 15. juli 2013 Spanx og lange luftige kjoler ser nok endel bedre ut, men det er jo ingen som kommer til å stoppe deg for å fortelle deg hvor stygt det er med tights eller se rart på deg på grunn av det. Så ille er det ikke. Anonymous poster hash: 925a6...c42 Ehh......spanx?
Stormborn Skrevet 15. juli 2013 #9 Skrevet 15. juli 2013 Jeg går ofte med tights, ser liksom litt bra ut samtidig som det ikke er så "stivt" å ha på seg... Men jeg har alltid singlet som går over rumpa.
Gjest Nanne70 Skrevet 15. juli 2013 #10 Skrevet 15. juli 2013 Ehh......spanx? Det er en sånn hold-inn-sak. Tror forøvrig det kan bli ganske klamt i varmen....Under lange kjoler eller maxiskjørt kan du bruke en tynn tights i capri-lengde, og ønsker du å bruke en kortere kjole, kan du kanskje prøve noe liknende som denne?
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2013 #11 Skrevet 15. juli 2013 Jeg tror det mange irriterer seg over er når tightsen blir brukt som bukse. Du sier selv at du bruker en lang tunika over, og det har jeg inntrykk av at er mer "godtatt". Selv bruker jeg tights omtrent hver eneste dag fordi jeg synes bukser blir for stivt, og driter i hva "motepolitiet" sier om det nå er jeg riktignok gravid, men likevel så forstår jeg ikke hvorfor andre skal legge seg opp i hva andre synes er behagelig å gå med og ikke. Etter min mening handler det ikke om å legge seg opp i hva andre syns er behagelig å gå med, det handler rett og slett om hva man syns er fint og ikke. Når det er sagt syns jeg ikke tights alltid er så ille, det avhenger veldig av hva man kombinerer det med. Sånn som du beskriver det TS, høres det helt ok ut for min del Kos deg på ferie! Anonymous poster hash: 07bad...8bd
Gjest navnelapp Skrevet 15. juli 2013 #12 Skrevet 15. juli 2013 Spanx på ferie i sør-Europa i juli/august ville eg unngått. Det er så trangt og klamt at det halve hadde vore nok. Gå i tights med glede, så lenge du har noko som dekker rumpa over. 1
Hattifnatten Skrevet 15. juli 2013 #13 Skrevet 15. juli 2013 Etter min mening handler det ikke om å legge seg opp i hva andre syns er behagelig å gå med, det handler rett og slett om hva man syns er fint og ikke.Anonymous poster hash: 07bad...8bd Ja, hva man synes er fint på andre og ikke. Det er jo det samme som å legge seg opp i hva andre har på seg.
Gjest Funky Punk Skrevet 15. juli 2013 #14 Skrevet 15. juli 2013 Føler du deg mest komfortabel i tights så går du i det Syns det kan være ganske fint med en litt kul tights og en lang topp over. Og for variasjonens del så kan du jo gå i shorts også. Finnes mange fine shorts som rekker ned til leggen eller knærne (mulig det heter noe annet enn shorts da, men det er hva jeg kaller det iallefall )
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2013 #15 Skrevet 15. juli 2013 Tights med lang tunika kan være fint. Tights med singlet er stygt. Jeg tror ikke folk som går med det er klar over hvor uflatterende det er. Man ser alt av celluliter og andre ting man helst ønsker å skjule. Anonymous poster hash: b2550...7c1
missdior Skrevet 15. juli 2013 #16 Skrevet 15. juli 2013 Så lenge man har noe som dekker rumpa så er det ikke noe problem emner jeg iallefall jeg bruker gjerne 2hverdagskjoler" eller laaange topper over thigts. (hilsen ei som har gått med thigst og til nøds strømpebukse siden 2008! )
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2013 #17 Skrevet 15. juli 2013 Du kan absolutt gå med det, så lenge du har noe over som dekker rumpa Har du vurdert maxikjoler? De er luftige og behagelige, og du kan ha nylonstrømper eller noe annet behagelig under for å slippe gnissing Anonymous poster hash: 0b4fa...357
lille..trille Skrevet 15. juli 2013 #18 Skrevet 15. juli 2013 Maxikjoler ja. Og så kan du, hvis du vil, klippe opp en gammel nylonstrømpebukse å gå med under. HM har også sykkelshortser i bomull som også er til for at lårene ikke slag gnisse. Samme med en av treningsshortsene der. Sistnevnte er meget grei med tanke på at det er i et stoff som man ikke føler seg svett og klam og ekkel i når det er varmt.
Gjest Teora Skrevet 19. juli 2013 #19 Skrevet 19. juli 2013 (endret) Syns du fint kan gå i tights, men ville styrt unna helt hvit tights, syns det er få som får det til å se kult ut, på linje med hvit bukse og hvit strømpebukse. Men en tights som enten er mørk eller med en fresh farge som du ruller opp litt på leggene og kombinerer med en kort sommerkjole kan bli veldig fint. Lengre kjole eller skjørt med en tynn sykkelbukse som beskytter mot gnissing tror jeg heller ikke er dumt. I tillegg kan du jo kikke etter en smal shorts (i kraftigere stoff) som går til rett over kneet? Eksempel på pent nok antrekk med tights (selve tights/kjolekombinasjonen i det minste): Anbefaler også å google litt etter plus size fashion/blog, how to wear leggings, etc., og se gjennom bildetreffene, da får du kanskje litt inspirasjon. Girl with curves skal ha en fin blogg. En lang, sval skjorte med en belte der du er smalest ser jeg også for meg kan fungere fint over tights. God tur, og husk at til syvende og sist er det viktigste at du føler deg komfortabel og bra! Endret 19. juli 2013 av Teora
MiniMjau Skrevet 19. juli 2013 #20 Skrevet 19. juli 2013 Tights og tunika går jo fint ann! At det i tillegg er comfy er jo bare topp!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå