Gå til innhold

På tide å forby rottweiler? - Barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ett-åring i respirator etter å ha blitt angrepet av to rottweilere.

Hundene hoppet over gjerdet og angrep den lille gutten. Hundene blir selvsagt avlivet.

Forventer også at eierne blir straffet hardt med bøter og fengsel for å ha hatt hundene løse.

Er det på tide å forby denne hunderasen snart? I USA er det f.eks. kun Pitbullterrier (forbudt i Norge) som dreper flere mennesker enn Rottweiler.

Anonymous poster hash: 57e28...ab5
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kunne like godt vært en annen rase....

Er nok av bikkjer generelt som biter mennesker. Er ikke bare Rottweilere.

• Liker 5
Gjest C4r1n3
Skrevet

Mtp at "snille" raser som puddel og border collie er på toppen av bitestatistikken, så kan vi jo begynne med de dersom vi skal forby raser.

Nei, jeg er ikke for å forby noen hunderaser.

• Liker 15
Skrevet

Nei,det har ikke noe med rasen og gjøre.

• Liker 15
Skrevet

Golden retriver er vel også høyt på statistikken. Det er tull å forby raser. Her ligger ansvaret på eier og oppdrettere.

• Liker 14
Skrevet

De hundene som er høyt på statistikken, er der fordi det er mange av dem.

Statistikken tar kun for seg faktiske tall, ikke prosent av eksisterende hunder i den rasen det gjelder.

• Liker 8
Skrevet

De hundene som er høyt på statistikken, er der fordi det er mange av dem.

Statistikken tar kun for seg faktiske tall, ikke prosent av eksisterende hunder i den rasen det gjelder.

Det er ikke sååå stor forskjell i andel golden retriever i forhold til schæfer og rottweiler!

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke sååå stor forskjell i andel golden retriever i forhold til schæfer og rottweiler!

Nei, men det er også de bikkjene så bite mest i henhold til statistikken i USA. Rett og slett fordi det er de rasene som man ser oftest.

• Liker 3
Skrevet

Nei,hvorfor det?

Det er da ikke Rottweiler som er hunderasen som biter flest.

• Liker 4
Skrevet

Mtp at "snille" raser som puddel og border collie er på toppen av bitestatistikken, så kan vi jo begynne med de dersom vi skal forby raser.

Nei, jeg er ikke for å forby noen hunderaser.

Rottweilere er vel ikke noe verre enn andre, men syntes forbudet mot de typiske kamphundrasene som er i dag er riktig. Har truffet på 3 forskjellige pitbullhunder og samtlige har gått i direkte angrep på hunden jeg hadde da. Aldri sett liknende fra andre hunder.

• Liker 2
Skrevet

Nei, men det er også de bikkjene så bite mest i henhold til statistikken i USA. Rett og slett fordi det er de rasene som man ser oftest.

1 schäferhund

2 norsk elghund grå

3 golden retriever

4 border collie

5 cavalier king charles spaniel

6 engelsk setter

7 gordon setter

8 rottweiler

Det er liste over hvilke hunder det er mest av i Norge. Prøver å finne bitestatistikk for å sammenligne, men finner ikke? Heller ikke noe antall på rottweiler og golden! Må jo være et eller annet sted.

Uansett teit å dømme en hund etter rase, det er eieren som kan klandres!

Tenk hvis man skulle gjort det samme med mennesker, gjort de rasene som gjør mest kriminelt ulovlige...

• Liker 4
Skrevet

1 schäferhund

2 norsk elghund grå

3 golden retriever

4 border collie

5 cavalier king charles spaniel

6 engelsk setter

7 gordon setter

8 rottweiler

Det er liste over hvilke hunder det er mest av i Norge. Prøver å finne bitestatistikk for å sammenligne, men finner ikke? Heller ikke noe antall på rottweiler og golden! Må jo være et eller annet sted.

Uansett teit å dømme en hund etter rase, det er eieren som kan klandres!

Tenk hvis man skulle gjort det samme med mennesker, gjort de rasene som gjør mest kriminelt ulovlige...

Norge fører ikke bitestatistikk dessverre

AnonymBruker
Skrevet

Ja, de fortjener straff. Men eieren skal få straff for å ha hundenene løse, i sin egen hage? Alle hunder kan stikke av men alt dette høres rett og slett merkelig ut. At de skal hoppe over et gjerde for å angripe en unge som sitter der bare.

Rottweilere kan være veldig flotte familiehunder. Her i gaten er det en 10åring som går på tur med familiens rottweiler nesten hver dag, rolig og avbalansert hund. Ser mange barn gå på tur med miniatyrhunder også, men de finnes ikke rolig og vil hoppe på alt. Det kommer ann på eieren. Ja til hundelisens.

Anonymous poster hash: d0783...389
  • Liker 8
Skrevet

Vil aldeles ikke forby rottweiler, naboen har et prakteksemplar, å så lydig og snill hund skal du lete lenge etter.

Men, jeg vil gjerne forby mennesker som har hund uten å ha peiling!

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det ingen som lager en slik tråd når en golden retriever, puddel, chihuahua, dachs, bichon frise e.l biter...?
En hund som biter, er en hund som biter!! Uavhengig av rase!

Anonymous poster hash: f9ed9...624
  • Liker 9
Skrevet

Rottweilere er vel ikke noe verre enn andre, men syntes forbudet mot de typiske kamphundrasene som er i dag er riktig. Har truffet på 3 forskjellige pitbullhunder og samtlige har gått i direkte angrep på hunden jeg hadde da. Aldri sett liknende fra andre hunder.

Jeg har opplevd mange andre raser som har prøvd å fly på hunder jeg har gått med... Hvor bor du som møter på så mange pitbuller? De pitbullene jeg kjenner er noen av de snilleste og mest lydige hundene jeg vet om

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor er det ingen som lager en slik tråd når en golden retriever, puddel, chihuahua, dachs, bichon frise e.l biter...?

Det er ikke så morsomt det skjønner du, drar ikke like mange lesere :sur:

AnonymBruker
Skrevet

Da får vi vel forby alle hunder - punktum. Jeg er 100% sikker på at minst en hund per rase har bitt et menneske.

Anonymous poster hash: d56a0...3be
  • Liker 5
Skrevet (endret)

Problemet med pitbull og rottweilere er ikke hunderasen i seg selv, det er ryktet de har som gjør at alskens tvilsomme individer skaffer seg rasen og oppdrar en farlig hund. Løsningen er ikke å forby rasen. Men uansvarlige og farlige hundeeiere burde blitt straffet så hardt at det virker preventivt på andre som skal skaffe seg en "skummel hund" fordi det er "kult og tøft".

Endret av Thorn
  • Liker 7
Skrevet

Amen!

Jeg måtte avlive Bichon Frise min fordi hun bet meg. Det var heldigvis ikke et alvorlig bitt, men nok til at jeg ikke stolte på å ha henne rundt oss lenger. Måtte også få stivkrampe da det var hull i huden på hånden.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...