Gå til innhold

barne bursdag

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

hei

har tenkt å ha bursdagen til jenta mi på 7år på stranda. har noen vært med på noe sånt før?

Håper selvfølgelig at det blir sol.. skal be 8-9tk til. det en strand i nærheten,og ALLE vet hvor det er så ingen problem der.

aktiviteter: samle oss og bade litt. ha en konkurranse for den som først finner en skatt (som vi gjemmer i vannet). den som finner får gave. deretter skal vi opp og grille litt pølser og slikt og spise,og mens vi spiser skal jeg lese en historie til dem (?). når vi har spist så leker vi litt (forslag) -på denne stranda er det mye gressområde. etter at vi har lekt litt tenker jeg at vi går ned i vannet igjen og leker litt sammen og kaster litt badeball til hverandre. og går opp igjen for å spise kake. og går hjem.

hva synes dere?

kom med tips =)

Anonymous poster hash: f5f0b...080
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke det for kaldt til å bade?

Anonymous poster hash: a26f6...151

Skrevet

Synes det høres stas ut, så lenge temperaturen er god.

AnonymBruker
Skrevet

neida, vi skal gjennomføre det så lenge graden viser 25+...og det tror j det blir for det er om par uker allerede.

ellers har dere noen innspill eller høres dette sært og kjedelig ut?

Skrevet

Syntes det høres morsomt ut for ungene!

Bare pass på at dere er mange nok voksne til å ha oversikt over alle ungene når de bader!

For min del ville jeg ikke vært kun to voksne på 10 7-åringer, hvertfall. Det er tross alt andres barn man har ansvaret for.

Gjest Gjest
Skrevet

Når dere skal være ved stranda og vann må en av dere voksne ha svømmekurs. Det er en regel i skole og barnehager.Og du vil nå være ansvarlig for 5-10 barn eller fler og det er et stort ansvar. Mange 7 åringer i dag er ikke svømmedyktige.

om dere velger en slik løsning bør du oppfordre foreldrene til barna om å støtte opp og være tilstede. Da kan man holde oversikten bedre og noen må hele tiden telle barna for å vite at ingen forsvinner og faller i vannet fra et dyp i nærheten.

Jeg ville hatt badeforbud og bare hatt gøye leker og mat på gressjordet , det vil holde i massevis for barna sin del.

Skrevet

Når dere skal være ved stranda og vann må en av dere voksne ha svømmekurs. Det er en regel i skole og barnehager.Og du vil nå være ansvarlig for 5-10 barn eller fler og det er et stort ansvar. Mange 7 åringer i dag er ikke svømmedyktige.

om dere velger en slik løsning bør du oppfordre foreldrene til barna om å støtte opp og være tilstede. Da kan man holde oversikten bedre og noen må hele tiden telle barna for å vite at ingen forsvinner og faller i vannet fra et dyp i nærheten.

Jeg ville hatt badeforbud og bare hatt gøye leker og mat på gressjordet , det vil holde i massevis for barna sin del.

De færreste 7 åringer er vel svømmedyktige idag... Det er langt under halvparten av 7 åringene jeg vet om som i det hele tatt har gått på svømmekurs eller på andre måter fått opplæring i svømming. Og av disse igjen, så er det bare noen få som har kommet så langt at de faktisk kan svømme. (Og de fleste da kun i basseng. Strand og bølger er noe helt annet.)

AnonymBruker
Skrevet

vannet rekker barna kun til låret sånn ca. for det skal være en voksne ute i vannet hele tiden og passer på at ingen av barna "krysser" grensen (der vannet rekker dem til låret). og ja, foreldre skal få være med, enten de bare er tilstede eller er med på bursdagen. selv skal vi være minst 3voksne.

synes jeg har en ganske gjennomtenkt plan...men mangler inspirasjon til hva slags leker som passer

• 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...