AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #21 Skrevet 25. februar 2014 Man kan vel også ta master i logopedi ved Universitetet i Tromsø, Nordland, på Sandane og ved NTNU, så vidt jeg vet. Lønn varierer ut i fra hvor man jobber, det er nok derfor det er vanskelig å finne noe særlig informasjon om det. I kommunal sektor tror jeg begynnerlønnen er på ca 370.000. Denne lønnen hørtes lav ut. Jeg har 0 års ansiennitet og etter endt master er + årsenhet i spes. Ped. Får jeg lønn som lektor med opprykk og starter på 4200000 i året i det kommunale. 370000 vet jeg ikke om noen som får, det er jo på nivå med førskolelærer vil jeg tro. Ang. Oslo og Bergen sine spesialiaeringer så kan man i hvert fall med en master fra UIO, jobbe over alt. Både skole, sykehus, voksenopplæring, ppt og det private...Anonymous poster hash: 9321e...5d7
Invicta Skrevet 25. februar 2014 #22 Skrevet 25. februar 2014 Denne lønnen hørtes lav ut. Jeg har 0 års ansiennitet og etter endt master er + årsenhet i spes. Ped. Får jeg lønn som lektor med opprykk og starter på 4200000 i året i det kommunale. 370000 vet jeg ikke om noen som får, det er jo på nivå med førskolelærer vil jeg tro. Ang. Oslo og Bergen sine spesialiaeringer så kan man i hvert fall med en master fra UIO, jobbe over alt. Både skole, sykehus, voksenopplæring, ppt og det private...Anonymous poster hash: 9321e...5d7 Får du lønn som lektor med opprykk selv uten praktisk pedagogisk utdanning?!
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #23 Skrevet 25. februar 2014 Får du lønn som lektor med opprykk selv uten praktisk pedagogisk utdanning?! vet ikke hva du mener med praktisk logopedisk utdannelse, men jeg har ba i ped. årsenhet i spes. ped og master i logopedi med fordypning i rådgivning. Det er til sammen 6 år og da får jeg lønn som lektor med opprykk i komunen Anonymous poster hash: 9321e...5d7
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #24 Skrevet 25. februar 2014 vet ikke hva du mener med praktisk logopedisk utdannelse, men jeg har ba i ped. årsenhet i spes. ped og master i logopedi med fordypning i rådgivning. Det er til sammen 6 år og da får jeg lønn som lektor med opprykk i komunen Anonymous poster hash: 9321e...5d7 hehe, å ja nå skjønnte jeg det PPU ja, går litt tregt her. Nei har ikke PPU, men som sagt et ekstra år med spes.ped... Anonymous poster hash: 9321e...5d7
Invicta Skrevet 25. februar 2014 #25 Skrevet 25. februar 2014 hehe, å ja nå skjønnte jeg det PPU ja, går litt tregt her. Nei har ikke PPU, men som sagt et ekstra år med spes.ped... Anonymous poster hash: 9321e...5d7 Da er du veldig heldig som får den lønnen, for du er per definisjon ikke lektor med opprykk.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #26 Skrevet 25. februar 2014 Etter det jeg skjønner (jeg er logopedstudent) er det mange logopeder som jobber innefor skoleverket som får lønn som lektor og lektor med opprykk. Logopeder har ikke en fastsatt lønn, og det er derfor ulikt etter hvor man jobber. Man må dersom som logoped forhandle selv om hvilken lønn man skal ha. Anonymous poster hash: 4cb4a...83f 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #27 Skrevet 25. februar 2014 Da er du veldig heldig som får den lønnen, for du er per definisjon ikke lektor med opprykk. Alle på min arbeidsplass får det, trodde det gikk opp i opp med et år med spes.ped. jeg... Anonymous poster hash: 9321e...5d7
Invicta Skrevet 25. februar 2014 #28 Skrevet 25. februar 2014 (endret) Alle på min arbeidsplass får det, trodde det gikk opp i opp med et år med spes.ped. jeg... Anonymous poster hash: 9321e...5d7 Nei, det gjør det ikke. En lektor har så vidt jeg vet enten gammel cand.mag (4 år) + hovedfag (2 år) + PPU (1år)= 7 år eller bachelor (3 år) + master (2 år) + PPU (1 år) = 6 år. En lektor med opprykk har et års ekstra utdannelse, dvs. enten 7 eller 8 år. Det må være en særavtale Kjekt å høre at logopeder får mer lønn, forøvrig, det var mye diskusjon rundt de dårlige lønnsbetingelsene da jeg studerte! (Lektor med opprykk er jo også en egen stillingsbetegnelse, ikke bare en lønnskode, men det visste du sikkert. Man kan altså ikke være lektor/kalle seg lektor uten å ha PPU+master) Endret 25. februar 2014 av Invicta
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #29 Skrevet 25. februar 2014 hehe, å ja nå skjønnte jeg det PPU ja, går litt tregt her. Nei har ikke PPU, men som sagt et ekstra år med spes.ped...Anonymous poster hash: 9321e...5d7 Som nevnt av annen bruker, er man ikke per def lektor dersom man ikke har PPU. Når det er sagt kan Utdanningsforbundets krav til lektorlønnen og -stillingen virke rimelig rigid. Det er mange veier til den samme kompetansen, og på noen steder etterspør man kompetanse hvor for eksempel lærer + videreutdanning i spesped, logopedi o.l. ikke er nok. Er midt oppi dette selv, så kjenner det på kroppen. Men, det er en annen diskusjon! Å se at noen får den lønnen de fortjener holder håpet mitt oppe!Anonymous poster hash: 95399...801
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #30 Skrevet 26. februar 2014 Nei, det gjør det ikke. En lektor har så vidt jeg vet enten gammel cand.mag (4 år) + hovedfag (2 år) + PPU (1år)= 7 år eller bachelor (3 år) + master (2 år) + PPU (1 år) = 6 år. En lektor med opprykk har et års ekstra utdannelse, dvs. enten 7 eller 8 år. Det må være en særavtale Kjekt å høre at logopeder får mer lønn, forøvrig, det var mye diskusjon rundt de dårlige lønnsbetingelsene da jeg studerte! (Lektor med opprykk er jo også en egen stillingsbetegnelse, ikke bare en lønnskode, men det visste du sikkert. Man kan altså ikke være lektor/kalle seg lektor uten å ha PPU+master) nei. Lektorutdanningen i seg selv er vanlig 5 årig master. Men det er også mulig å bli lektor med master i et eller nnet fag +ppu. Derav blir det 6 år. Når jeg har master + et år med spes. ped. så blir det til sammen 6 år og tilsvarende antall år som lektor med opprykk, så jeg syntes ikke det er så urimelig... Anonymous poster hash: 9321e...5d7 3
Invicta Skrevet 26. februar 2014 #31 Skrevet 26. februar 2014 nei. Lektorutdanningen i seg selv er vanlig 5 årig master. Men det er også mulig å bli lektor med master i et eller nnet fag +ppu. Derav blir det 6 år. Når jeg har master + et år med spes. ped. så blir det til sammen 6 år og tilsvarende antall år som lektor med opprykk, så jeg syntes ikke det er så urimelig... Anonymous poster hash: 9321e...5d7 Jeg visste ikke at utdanningen for lektor var kortet ned til bare fem år - er ppu integrert i graden? Ganske merkelig forøvrig, det sier at det er ønskelig at lærere skal ha mer utdanning, men siden slutten av 90-tallet har da lektorutdanningen blitt to år kortere! Egentlig ganske vilt at en lektor med utdannelse fra den gangen får samme lønn som en lektor som er utdannet etter de nye reglene - men det er jo også en annen diskusjon...
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #32 Skrevet 26. februar 2014 Jeg visste ikke at utdanningen for lektor var kortet ned til bare fem år - er ppu integrert i graden? Ganske merkelig forøvrig, det sier at det er ønskelig at lærere skal ha mer utdanning, men siden slutten av 90-tallet har da lektorutdanningen blitt to år kortere! Egentlig ganske vilt at en lektor med utdannelse fra den gangen får samme lønn som en lektor som er utdannet etter de nye reglene - men det er jo også en annen diskusjon... Lektor er fem år, og PPU er innbakt i utdanningen. Rektor har mulighet til å plassere på et annet lønnstrinn enn det man er direkteplassert i. Da kan man få lønn som lektor uten å være lektor. Anonymous poster hash: 95399...801
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #33 Skrevet 6. juli 2017 Lønninger forandrer seg med årene, så bumper denne Anonymkode: ec7be...abe
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #34 Skrevet 6. juli 2017 Logoped i PPT, tjener opp mot 600 000 etter en del år ans. Begynte på 550 000. Har en del andre arbeidsoppgaver i tillegg til logopedi. Anonymkode: c444a...451 1
Fjasefrue Skrevet 18. november 2020 #35 Skrevet 18. november 2020 (endret) Lønninger forandrer seg med årene, så bumper denne Jeg er ansatt i skole, som lektor med ansennitet på ca 6 år. Ligger på 540000 i året. Endret 18. november 2020 av Fjasefrue 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #36 Skrevet 28. mai 2023 Har master i logopedi, tjener 550.000 som privat logoped. Har fått ny jobb fra høsten som kommunal logoped, og vil da gå opp til 630.000 i årslønn. Anonymkode: c1d2b...c0b
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #37 Skrevet 28. mai 2023 Dårlig lønn som logoped.. hvorfor tjener logopeder i offentlig sektor så mye dårligere enn for eksempel psykologer..? Anonymkode: 355fe...72b 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #38 Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Dårlig lønn som logoped.. hvorfor tjener logopeder i offentlig sektor så mye dårligere enn for eksempel psykologer..? Anonymkode: 355fe...72b Det er ikke så mye dårligere betalt enn offentlige psykologer som ikke er spesialister 😊 Anonymkode: f3975...574
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå